וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי נחת בישראל: הסדרי הביטחון בבקעה על הפרק

12.12.2013 / 20:11

בפעם העשירית מאז מונה לשר החוץ, הגיע ג'ון קרי לישראל והוא צפוי להיפגש עם אבו-מאזן ועם נתניהו. קרי ינסה לרכך ההתנגדויות הפלסטיניות להסדר הביטחוני המוצע בבקעת הירדן

צילום: שגרירות ארה"ב

קרי שוב בישראל: שר החוץ האמריקני נחת הערב (חמישי) בנתב"ג, בפתח סבב נוסף של פגישות לקידום המשא ומתן הישראלי-פלסטיני. זו הפעם העשירית שקרי מגיע לאזור מאז מינויו לשר החוץ, וכמו בפעמים הקודמות, הוא יגיע לירושלים וגם לרמאללה. הפעם, בניגוד לביקורים קודמים, קרי יתחיל את הביקור בצד הפלסטיני. הוא צפוי להיפגש עוד הערב עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולהמשיך לדון עמו בהצעה האמריקנית להסדרי הביטחון בבקעת הירדן, שהפלסטינים מסתייגים מרוב סעיפיה.

עוד על המשא ומתן הישראלי-פלסטיני:
דיווח: קרי הציע נוכחות ישראלית בבקעה למשך עשור
נתניהו עונה ללפיד: לא הקואליציה תכתיב הסכם עם הפלסטינים
פרי: אם המו"מ עם הפלסטינים ייכשל - הטרור יתחדש

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רמאללה, 12 בדצמבר 2013. רויטרס
מקווה להצליח לשכנע את אבו מאזן לקבל את רוב סעיפיה של ההצעה האמריקנית בתחום הביטחוני. קרי נוחת בישראל, ולצדו שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, השליח מרטין אינדיק והקונסול הכללי של ארה"ב בישראל מייקל רטני/רויטרס

מחר בבוקר ייפגש קרי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, ובהמשך היום גם עם הנשיא שמעון פרס. גם הצד הישראלי הגיש מספר הסתייגויות להצעה האמריקנית, אך הגישה הכללית בירושלים כלפי ההצעה חיובית יותר מזו ששמע קרי ברמאללה. ההצעה כוללת, ככל הנראה, נוכחות ישראלית מוגבלת בזמן ובהיקף בבקעת הירדן במסגרת הסכם קבע, תפעול ישראלי-פלסטיני משותף של מעבר הגבול בין המדינה הפלסטינית לירדן ושלל אמצעים טכנולוגיים שיסייעו לישראל לאסוף מודיעין באזור.

אמנם הסדרי הביטחון יעמדו במרכז ביקורו, אך הצוות שמינה קרי לטיפול במשא ומתן הישראלי-פלסטיני, בראשותו של מרטין אינדיק, ממשיך בינתיים לעסוק גם בגיבוש הצעות בתחומי הליבה האחרים של הסכסוך. קרי מקווה כי אם יצליח לשכנע את אבו מאזן לקבל את רוב סעיפיה של ההצעה האמריקנית בתחום הביטחון, יהיה לו קל יותר ללחוץ על ראש הממשלה נתניהו להסכים לוויתורים טריטוריאליים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רמאללה, 12 בדצמבר 2013. רויטרס
קרי נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הערב ברמאללה/רויטרס

קרי מתכוון להקציב לשני הצדדים עד אמצע ינואר - עוד כחודש מהיום - להשגת התקדמות של ממש במשא ומתן בין הנציג הפלסטיני, סאיב עריקאת, לבין הנציגה הישראלית, שרת המשפטים ציפי לבני. התאריך הזה נבחר מכיוון שקרי מעוניין בהתקדמות ממשית עוד לפני הסבב השלישי של שחרור האסירים הפלסטינים. מקורות פלסטיניים טענו בימים האחרונים כי הסבב הזה יהיה כפול בגודלו ויכלול את כל 52 האסירים שישראל הסכימה לשחרר ושטרם יצאו מהכלא בסבבים הקודמים. לדיווחים אין אישור בשלב זה מגורמים בישראל או בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully