וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכבת מנדלה: הכרוז בירך את נתניהו ופרס, שלא נכחו

10.12.2013 / 17:46

במהלך הטקס הממלכתי לזכר הנשיא לשעבר שמת בשבוע שעבר, הודה הכרוז למנהיגים "שבאו וחלקו כבוד לנלסון מנדלה", בהם ראש הממשלה והנשיא - שביטלו את הגעתם לטקס. "ראוי לו היו"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

במהלך טקס האשכבה הממלכתי לזכר נשיא דרום אפריקה לשעבר, נלסון מנדלה, שנערך היום (שלישי) באצטדיון הכדורגל FNB בפאתי יוהנסבורג, הודה הכרוז למספר מנהיגים מרחבי העולם על נוכחותם ועל כך "שהביאו ברכה על אדמתנו בכך שבאו וחלקו כבוד לנלסון מנדלה". הכרוז המשיך וקרא בשמותיהם של נשיא פורטוגל, שבדיה, קונגו וגמביה – וגם הודה לנשיא ישראל, שמעון פרס, וראש המשלחת הישראלית, בנימין נתניהו, "שנמצאים כאן". זאת למרות שהם כלל לא נכחו במקום.

הנשיא פרס הודיע אתמול כי לא יטוס לטקס האשכבה, וראש הממשלה נתניהו היה צפוי להשתתף בטקס, אולם הוא ביטל את המסע בשל עלותו הגבוהה. מאז הביטול של נתניהו אמש ניסו אנשי לשכת הנשיא לארגן את השתתפותו של הנשיא כנציג הרשמי של ישראל באירוע, אך בשל לוח הזמנים הקצר לא עלה הדבר.

עוד על טקס האשכבה של מנדלה:
מנהיגי העולם נפרדו ממנדלה: "ענק של צדק"
אין נציגות בכירה: גם פרס לא יטוס לאשכבת מנדלה
יקר מדי: נתניהו לא ישתתף בטקס ביוהנסבורג
נשיא דרום אפריקה לשעבר נלסון מנדלה מת בגיל 95

נשיא ארה"ב ברק אובמה עם ויני מנדלה, רעייתו לשעבר של נלסון מנדלה, בטקס האשכבה לזכרו. יוהנסבורג, 10 בדצמבר 2013. AP
הנשיא האמריקני, ברק אובמה, הגיע לנחם את ויני מנדלה, אלמנתו של הנשיא המנוח/AP

מי שייצג את המדינה בסופו של דבר בטקס היה יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, יחד עם חברי כנסת נוספים, בהם חיליק בר, ניצן הורוביץ, פנינה תמנו שטה ודב ליפמן. ח"כ הורוביץ אמר על כך שהמנהיגים הישראלים לא הגיעו: "כל מנהיגי העולם פה, והיה ראוי לו גם הם היו כאן". בטקס השתתפו בין היתר, נשיא ארה"ב ברק אובמה, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון וכ-70 ראשי מדינות נוספים.

כ-90 אלף בני אדם השתתפו בטקס האשכבה לזכר נשיאה השחור הראשון של דרום אפריקה, שמת ביום חמישי האחרון בביתו שבפרברי יוהנסבורג והוא בן 95. הטקס נערך ב"סוקר סיטי" בסווטו, שם הייתה הופעתו הפומבית האחרונה של מנדלה. כבר במהלך הלילה התאספו מאות בני אדם מחוץ לאצטדיון למרות הגשם, שרו שירים מתקופת המאבק בהפרדה הגזעית והניפו תמונות של מנדלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully