וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקר מדי: נתניהו לא ישתתף בטקס האשכבה של מנדלה

9.12.2013 / 0:03

ראש הממשלה לא יטוס לדרום אפריקה לקראת הטקס שייערך מחר בגלל העלויות הגבוהות וסידורי האבטחה. ייתכן שהנשיא פרס יעשה זאת במקומו. 59 מנהיגים אחרים אישרו את הגעתם

מערכת וואלה!

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא ישתתף בטקס האשכבה שייערך מחר לנשיאה השחור הראשון של דרום אפריקה, נלסון מנדלה, שהלך לעולמו בשבוע שעבר. ההחלטה התקבלה בשל העלויות הגבוהות הכרוכות בנסיעה בהתראה כה קצרה ובשל סידורי האבטחה המורכבים לאור ריבוי המשתתפים הצפוי. עם זאת, קיימת סבירות גבוהה שנשיא המדינה, שמעון פרס, ישתתף בטקס. מלשכתו של פרס נמסר כי אמש התקיים דיון על כלל המשמעויות הכרוכות בטיסה וכי החלטה סופית בנושא תתקבל הבבוקר. הלווייתו של מנדלה, חתן פרס נובל לשלום שמת בגיל 95, תיערך ביום ראשון הבא, ה-15 בדצמבר.

מותו של מנהיג - כותרות נוספות:
משפחת מנדלה: ”איבדנו אדם נהדר, רוחו עדיין איתנו”
הלוויית נלסון מנדלה תהיה "הכי גדולה מאז דיאנה"
”אסיר, חבר ואבא”: האיש שהיה הכי קרוב למנדלה

מהערכה ראשונית של העלויות עולה כי טיסה בהתראה קצרה שכזו של ראש הממשלה הייתה עולה כשבעה מיליון שקלים. הצעת המחיר שהגישה חברת "אל על" לטיסה הייתה כ-2.8 מיליון שקלים, אליה יש להוסיף צורכי אבטחה ייחודיים והציוד שנדרש היה להטיס במטוס הרקולס שעלותו כ-3.2 מיליון שקלים. זאת, מבלי לחשב את העלויות הנלוות.

קלינטון, בוש וקרטר בפנים; רוחאני טרם החליט

נתניהו אמנם לא יהיה שם, אך 59 ראשי מדינות אחרים הודיעו כי יעשו את דרכם לדרום אפריקה על מנת לחלוק כבוד אחרון לאדם שהקדיש את חייו למאבק באפרטהייד. בין המנהיגים שישתתפו בטקס האשכבה מחר גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. הטקס יתקיים באצטדיון הכדורגל האולימפי של יוהנסבורג "סווטו", שם ערך מנדלה את הופעתו הפומבית המרכזית האחרונה במסגרת גביע העולם בכדורגל בקיץ 2010.

ממשלת דרום אפריקה הודיעה כי בין המשתתפים יהיו גם שלושה נשיאי עבר של ארה"ב – ביל קלינטון, ג'ורג' וו. בוש וג'ימי קרטר. גם הגברת הראשונה של ארה"ב, מישל אובמה, תצטרף לנציגות האמריקנית. גם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נמצא ברשימת המשתתפים. נשיא איראן חסן רוחאני, לעומת זאת, טרם אישר את השתתפותו באירוע.

נערכים לטקס האשכבה של נלסון מנדלה באצטדיון הכדורגל בסווטו, דרום אפריקה, 8 בדצמבר 2013. רויטרס
נערכים לטקס האשכבה באצטדיון "סווטו", היום/רויטרס

ולא רק מנהיגים יהיו שם. עשרות אלפי בני אדם צפויים להתכנס באצטדיון לטקס ומיליונים יצפו בו ברחבי העולם בשידור החי. בעקבות הדרישה הגוברת, טקס האשכבה ינוהל על ידי ידידו של מנדלה וזוכה פרס נובל לשלום, הכומר דזמונד טוטו. בסופו של הטקס תועבר גופתו לכפר קונו שבמזרח המדינה בחלקה המשפחתית, שם הוא ייטמן לבקשתו לצד ילדיו שמתו לפניו.

לפי דיווח ב"טיימס" הבריטי בסוף השבוע, הלווייתו של מנדלה תהיה הגדולה ביותר מאז זו של הנסיכה דיאנה בשנת 1997. ארונו יוצב ככל הנראה במקום מושבה של הממשלה הדרום אפריקנית בפרטוריה ואזרחים יוכלו לעבור על פניו ולחלוק כבוד אחרון. בניגוד לנשיאים הקודמים של דרום אפריקה שהלכו לעולמם, ארונו של מנדלה לא יובל בכרכרה צבאית ברחבי העיר עד לחלקת גדולי האומה בכנסיית הרחוב בפרטוריה. מנדלה, שלא ייקבר לצד רבים מאלה בהם נלחם בשנות האפרטהייד, יזכה להלוויה הגדולה ביותר שנערכה בדרום אפריקה ואחת הגדולות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully