וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת מנדלה: "איבדנו אדם נהדר, רוחו עדיין איתנו"

8.12.2013 / 0:04

משפחתו של נשיאה השחור הראשון של דרום אפריקה שהלך השבוע לעולמו פרסמה הודעה ראשונה מאז לכתו, לפיה "מדיבה" היה "מנהיג משפחה אכפתי שמצא זמן לכל ולכן נתגעגע אליו מאוד"

צילום:רויטרס, עריכה: טל רזניק

משפחתו של נשיאה השחור הראשון של דרום אפריקה, נלסון מנדלה, הגיבה אתמול (שבת) לראשונה למותו. "מבחינה פיזית, עמוד התווך של משפחת המלוכה מנדלה איננו עוד איתנו, אך רוחו עדיין איתנו", נמסר בהודעת המשפחה. "איבדנו אדם נהדר, בן האדמה, שגדולתו במשפחתנו הייתה בפשטות שבטבעו". בהודעה, אותה מסר דובר המשפחה לעיתונאים ביוהנסבורג, נאמר שמנדלה היה "מנהיג משפחה אכפתי שמצא זמן לכל ולכן נתגעגע אליו מאוד".

עוד על מותו של נלסון מנדלה:
הלוויית נלסון מנדלה תהיה "הכי גדולה מאז דיאנה"
העולם נפרד מלוחם החופש: "עלינו להמשיך בדרכו"
צפו ב"פיוס" - הסרט הדוקומנטרי על חייו של מנדלה

פרחים מחוץ לביתו הישן של נלסון מנדלה ביוהנסבורג, 7 בדצמבר 2013. AP
זרי פרחים מחוץ לביתו של מנדלה ביוהנסבורג/AP

מנדלה הלך לעולמו ביום חמישי האחרון בגיל 95 לאחר הידרדרות ממושכת במצבו הבריאותי. הוא היה מאושפז תקופה ארוכה בבית החולים בפרטוריה, ולאחר מכן הוחזר לביתו בפרברי יוהנסבורג, שם שהה בסביבת קרוביו עד מותו. מנדלה, שזכה לכינוי "מדיבה", יובא למנוחות ב-15 בדצמבר בכפר מוצאו קונו שבמזרח המדינה.

בעקבות מותו של מנדלה הוכרז שבוע אבל בדרום אפריקה, שיכלול טקס אשכבה באצטדיון הכדורגל האולימפי של יוהנסבורג ב-10 בחודש. עשרות אלפי בני אדם צפויים להתכנס באצטדיון לטקס ומיליונים יצפו בו ברחבי העולם בשידור החי. לפי דיווח ב"טיימס" הבריטי ביום שישי בבוקר, ההלווייה תהיה הגדולה ביותר מאז זו של הנסיכה דיאנה בשנת 1997, וייקחו בה חלק ראשי מדינות מכהנים ולשעבר מרחבי העולם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
תמונתו של נלסון מנדלה מחוץ לביתו ביונהסבורג, דרום אפריקה, 6 בנובמבר 2013. Denis Farrell, AP
הלווייתו תהיה הגדולה ביותר שנערכה בדרום אפריקה/AP, Denis Farrell

ארונו יוצב ככל הנראה במקום מושבה של הממשלה הדרום אפריקנית בפרטוריה ואזרחים יוכלו לעבור על פניו ולחלוק כבוד אחרון. בניגוד לנשיאים הקודמים של דרום אפריקה שהלכו לעולמם, ארונו של מנדלה לא יובל בכרכרה צבאית ברחבי העיר עד לחלקת גדולי האומה בכנסיית הרחוב בפרטוריה.

מנדלה, שלא ייקבר לצד רבים מאלה בהם נלחם בשנות האפרטהייד, יזכה להלוויה הגדולה ביותר שנערכה בדרום אפריקה ואחת הגדולות בעולם. בעקבות הדרישה הגוברת, טקס האשכבה ייערך באצטדיון הכדורגל בסווטו שהוקם ב-2010 והוא ינוהל על ידי ידידו של מנדלה וזוכה פרס נובל לשלום, הכומר דזמונד טוטו. בסופו של הטקס תועבר גופתו לכפר קונו שבמזרח המדינה בחלקה המשפחתית, וייטמן לבקשתו לצד ילדיו שמתו לפניו.

(עדכון ראשון: 19:50)

תושבים בעיר סווטו, דרום אפריקה, בה התגורר בעבר נלסון מנדלה, 6 בנובמבר 2013. רויטרס
מבכים את לכתו של "מדיבה"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully