וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לעמוד ענן: במלחמה הבאה - התרעה לפי רחוב

8.12.2013 / 18:38

בפיקוד העורף פועלים למקד את ההתרעה ולצמצם את ההפרעה לשגרה. לאחרונה נפרשו מכ"מים וצופרים רבים ועלה מספר אזורי ההתרעה מ-147 ל-169. "אפשר למקד את הנפילה לרמת רחובות"

שנה לאחר מבצע "עמוד ענן" בעזה, במהלכו שוגרו מאות רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל, בפיקוד העורף טוענים לשיפור משמעותי ביכולת ההתרעה מפני נפילת טילים. בחודשים האחרונים, כך אומרים בפיקוד, עלה מספר אזורי ההתרעה מ-147 ל-169. בפיקוד מסבירים כי התרחבות אזורי ההתרעה התאפשרה בעקבות פרישה רחבה של מכ"מים וצופרים, במטרה לסייע לציבור לשמור על שגרת החיים ולהימנע מהתרעות שווא באזורים הרחוקים משטח הנפילה הצפוי.

עוד חדשות בנושא צבא וביטחון:
הצצה לעתיד של התותחנים: "הפכנו למכונת מלחמה"
5 כלי רכב של צה"ל התהפכו בשבוע שעבר
המחקר שמציג: כך תגיב איראן לתקיפה ישראלית

נתוני פיקוד העורף מגלים כי בתקופת מלחמת לבנון השנייה נגרם נזק כלכלי למשק הנאמד בכ-1.6 מיליון דולרים כתוצאה מהתרעה לא ממוקדת של הצופרים. במבצע עמוד ענן נגרם נזק של כ-2.8 מיליון שקלים למשק באזור המרכז, כאשר רקטות נפלו בראשון לציון אך מערכות ההתרעה פעלו באזור כולו - כולל בתל אביב – וגרמו לבהלה ולמנוסה לשטחים ממוגנים.

"להימנע ממצב של 'זאב זאב'"

קצין בכיר בפיקוד העורף הסביר כי "המטרה שלנו היא לעבור להתרעה ממוקדת ולהימנע ממצב של 'זאב זאב' כמו שאירע במלחמת לבנון השנייה כשטילים נפלו וערים שלמות קיבלו התרעה". לדבריו, "אנחנו נעבור להתרעה ממוקדת מאוד, באמצעות הסלולר, למקום שבו תיפול הרקטה. יש לנו את היכולת למקד את הנפילה לרמת רחובות. עכשיו נותר לתאם את הנושא בחקיקה ורגולציה מול חברות הסלולר". תכנית ההתרעה השלמה של פיקוד העורף כוללת השתלבות מבזקים בזמן אמת באתרי האינטרנט, בטלוויזיה וברדיו.

בניין בראשון לציון שנפגע מפגיעת רקטה. דרור עינב
בית בראשון לציון שנפגע מרקטה בעמוד ענן/דרור עינב

הקצין הבכיר שיבח את העשייה של השר להגנת העורף, גלעד ארדן, שמחזיק גם בתיק התקשורת ומסייע לפתרון סבך הביורוקרטיה וקידום הרגולציה. "אני משוכנע שהשר יביא בשורה בתחום ההתרעה מפני טילים ורקטות לעם בישראל", ציין. על ההמלצה להפסיק לייצר את ערכות המגן בחודש אפריל 2014, אמר הקצין הבכיר: "אנחנו צריכים לבחון שינויים במרחב ולראות מה מידת מהימנות התהליך לפירוק הנשק הכימי בסוריה ואז לקבל החלטה על פי עובדות מוצקות. כרגע זה נוטה לכיוון חיובי. אם זה יקרה? לא ברור. הקמנו ועדה בראשות תת-אלוף צביקי טסלר (ראש מטה פיקוד העורף) שתבחן את אופי האיום וגודלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עומס בעמדת חלוקת ערכות מגן, חיפה. ערן גילווארג
תור לרכישת ערכות מגן בחיפה, אוגוסט 2013/ערן גילווארג

בצה"ל מעריכים שיש סיכוי לעלייה בעתיד באיום הטרור הכימי. "החומרים הללו מסתובבים ואתה לא יודע מי שם עליהם את היד", אמר הקצין הבכיר. "יש חומרים שסוריה מחזיקה ולא נכללים בהסכם כמו חומרים מנטרלים שבמינון גבוה הופכים לקטלניים וחומרים ביולוגיים. לכן, המלצתנו היא לעצור את ההשקעה ולבחון את המצב בעוד חצי שנה". הוא הסביר כי תקציב ייצור ערכות המגן הוא עד אפריל 2014 וכדי להמשיך ולתפעל את קו הייצור נדרשת תוספת תקציבית. על פי נתוני פיקוד העורף, עד הפסקת הייצור יוחלקו ערכות מגן ל-63% מהציבור, כאשר באזורים הנמצאים בסכנה גדולה יותר לנפילת טילים יחולקו ערכות כאלה ליותר מ-80% מהתושבים.

הקצין הבכיר התייחס לקיצוץ החד בתקציב הביטחון וציין כי פיקוד העורף נפגע מההחלטות במטה הכללי וכתוצאה מכך יפוטרו עשרות קצינים בשנה הקרובה. כמו כן, לדבריו, ייפגעו השירותים לאזרחים והרשויות. "האימונים נפגעו וייפגעו גם בשנה הקרובה", הודה. "רמת הכשירות כעת בינונית והיא תהיה עוד יותר נמוכה". גם ההתעצמות המתוכננת תיפגע. "תכננו לרכוש ציוד מתקדם לתחום החילוץ כי הציוד הקיים הוא בן 15 שנה ויותר", אמר. "אתה מסתובב בעולם ורואה ציוד חדש. אנחנו לא נחדש".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully