וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההדחה: דודו של קים ג'ונג און נמחק מסרט

תמונות הדוד, שהיה עד לאחרונה האדם השני בעוצמתו בצפון קוריאה, הוסרו מסרט דוקומנטרי ששודר שנית בערוץ הממלכתי. באחת הסצינות עוד נראה חלק מגופו, אך פניו - מחוץ לתמונה

כך ייעשה לאיש שהמנהיג כבר לא חפץ ביקרו: מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, נוקט את כל האמצעים כדי לסלק סופית מהנוף את דודו, שאותו הדיח בשבוע שעבר מעמדת המפתח בה החזיק. תמונותיו של הדוד, ג'אנג סונג תאק, הוסרו מסרט תיעודי המשודר בערוץ הטלוויזיה הממלכתי בקוריאה הצפונית. עד ההדחה, שעליה דווח בסוכנות הידיעות של קוריאה הדרומית "יונהאפ", היה ג'אנג האיש השני בעוצמתו במדינה, ויד ימינו של קים.

עוד על הדיקטטורה המסוגרת בעולם:
דודו של שליט צפון קוריאה הודח, מקורביו נרצחו
"80 צפון קוריאנים הוצאו להורג כי צפו בטלוויזיה"
"קים הבן יחלוק את השלטון עם דודו ועם הצבא"

שליטי צפון קוריאה, קים ז'ונג און (במרכז) ודודו, ג'אנג סונג תאק (ראשון משמאל), בטקס זיכרון בפיונגיאנג לשליט המנוח קים ז'ונג איל, 25 בדצמבר 2011, משידורי הטלוויזיה הממלכתית של צפון קוריאה. רויטרס
את התמונה הזאת כבר לא ישדרו בטלוויזיה בקוריאה הצפונית. ג'אנג סונג תאק, שני מימין, לצד אחיינו קים, במרכז/רויטרס

הסרט, המתעד את מסעותיו של קים בין בסיסי צבאו, שודר אתמול (שבת) בשידור חוזר בטלוויזיה. אף שדודו הופיע בגרסת הסרט ששודרה באוקטובר, תמונותיו נעלמו לחלוטין מהגרסה החדשה. בעבר הסירה קוריאה הצפונית את תמונותיהם של בכירים שהודחו מסרטונים ופרסומים רשמיים, כך טוענת סוכנות דרום קוריאנית המנהלת מעקב אחר התעמולה של שכנתה מצפון. באחת הסצינות בסרט המקורי נראה ג'אנג במדי צבא כשהוא עומד מאחורי קים בעוד זה לוחץ את ידו של חייל. הגרסה החדשה "מדלגת" על הקטע הזה. בסצינה אחרת, נראה הדוד מוחא כפיים בזמן נאום של קצין צבא, ואולם בגרסה החדשה נראה רק חלק מגופו, ופניו נותרים מחוץ לתמונה.

גורם בקוריאה הדרומית: "לא ברור מדוע ג'אנג סולק"

על פי הדיווח על ההדחה שפורסם ביום שלישי האחרון, שניים מהאישים הקרובים ביותר לג'אנג הוצאו להורג באופן פומבי. מאז ההוצאות להורג לא נראה הדוד בציבור. "זוהי אינדיקציה לכך שג'אנג סולק, אם כי לא ברור מדוע", אמר גורם מודיעיני לסוכנות. לדבריו, הממסד הצבאי במדינה המבודדת עודכן על ההוצאות להורג.

ג'אנג נשוי לקים קיונג הוי, דודתו של השליט האכזר קים, והוא כיהן כסגן יו"ר מועצת ההגנה הלאומית, הגוף החזק והחשוב במדינה. אחיינו קים מהווה דור שלישי בשושלת שייסדה את הדיקטטורה הקומוניסטית ששולטת במדינה ביד ברזל. קים ג'ונג און ירש את התפקיד בשנת 2011 למרות גילו הצעיר, וג'אנג היה שני רק לו בקרב ההיררכיה השלטונית. בעת חילופי השלטון אף ציין מקור במדינה בפני סוכנות הידיעות רויטרס כי סמכויותיו של קים, שטרם מלאו לו 30, לא יהיו אבסולוטיות והוא ימשול במדינה כחלק מקולקטיב שיכלול גם את ראשי הצבא ואת דודו, ג'אנג, שהיה אז בן 65.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully