וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו של שליט צפון קוריאה הודח, מקורביו נרצחו

ג'אנג סונג תאק, דודו של השליט האכזר קים ג'ונג און, איבד את תפקידו הבכיר בצמרת השלטון ומקורביו הוצאו להורג לעיני הציבור. ככה זה כשמאבדים את אמונו של רודן בלתי צפוי

צילום: הטלוויזיה של קוריאה הצפונית, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(בקיץ גם חברתו של קים שילמה את מחיר קרבתו. צפו)

ג'אנג סונג תאק, דודו של שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, הודח מתפקידיו בצמרת השלטון. כך מדווחת הבוקר (שלישי) סוכנות הידיעות של שכנתה מדרום "יונהאפ". על פי הדיווח, המסתמך על מקורות בשירותי המודיעין של דרום קוריאה, שניים מהאישים הקרובים ביותר לג'אנג הוצאו להורג באופן פומבי. מאז ההוצאות להורג לא נראה הדוד בציבור. "זוהי אינדיקציה לכך שג'אנג סולק, אם כי לא ברור מדוע", אמר גורם מודיעיני לסוכנות. לדבריו, הממסד הצבאי במדינה המבודדת עודכן על ההוצאות להורג.

עוד על הדיקטטורה המסוגרת בעולם
"קים הבן יחלוק את השלטון עם דודו ועם הצבא"
"שליט קוריאה הצפונית הוציא להורג את האקסית"
"80 צפון קוריאנים הוצאו להורג כי צפו בטלוויזיה"

ג'אנג סונג תאק, בכיר במפלגת השלטון של קוריאה הצפונית ודודו של השליט קים ג'ונג און, הנחשב לאיש החזק במשטר במדינה, אוגוסט 2012. רויטרס
היה חבר במועצת ההגנה הלאומית, ג'אנג/רויטרס

ג'אנג נשוי לקים קיונג הוי, דודתו של השליט האכזר קים, והוא כיהן כסגן יו"ר מועצת ההגנה הלאומית, הגוף החזק והחשוב במדינה. אחיינו קים מהווה דור שלישי בשושלת שייסדה את הדיקטטורה הקומוניסטית ששולטת במדינה ביד ברזל. קים ג'ונג און ירש את התפקיד בשנת 2011 למרות גילו הצעיר, וג'אנג היה שני רק לו בקרב ההיררכיה השלטונית. בעת חילופי השלטון אף ציין מקור במדינה בפני סוכנות הידיעות רויטרס כי סמכויותיו של קים, שטרם מלאו לו 30, לא יהיו אבסולוטיות והוא ימשול במדינה כחלק מקולקטיב שיכלול גם את ראשי הצבא ואת דודו, ג'אנג שהיה אז בן 65.

גחמות והוצאות להורג שרירותיות הן עניין שבשגרה בסביבתם של בני משפחת קים. ב-20 באוגוסט הוצאה להורג חברתו לשעבר של השליט בידי כיתת יורים יחד עם כעשרה מפורסמים במדינה. על פי דיווחים, היון סונג וול, זמרת מפורסמת במדינתה, נעצרה שלושה ימים קודם לכן בגין הפרת החוקים במדינה המבודדת נגד פורנוגרפיה, יחד עם חבריה, אף הם מוזיקאים בתזמורת "אונהסו". יצוין כי גם אשתו של קים כיום, רי סול ג'ו, הייתה חברה בתזמורת. לא ברור אם היה לה חלק פעיל בקידום הוצאתה להורג של קודמתה. עוד דווח, כי התזמורת פוזרה.

הוצאו להורג כי צפו אופרות סבון

בנובמבר, הוציאה המדינה להורג 80 בני אדם שצפו בסרטים ובאופרות סבון שהוברחו מהמדינה השכנה מדרום. צפייה בסדרות או סרטים זרים נחשבת לעבירה חמורה במדינה המסוגרת. בעיר וונסאן שבמזרח המדינה התאספו כ-10,000 בני אדם באצטדיון כדי לצפות בהוצאתם להורג של שמונה מהנידונים מול כיתת יורים. רובם הואשמו בצפייה לא חוקית בתכניות טלוויזיה דרום קוריאניות, בעוד שאחרים הואשמו בזנות. העיר וונסאן ששוכנת לחופה המזרחי של המדינה וערים נוספות משמשות כאזורי מסחר מיוחדים שנועדו למשוך השקעות זרות. הנגישות לאזרחים זרים מאפשרת ככל הנראה את העברת התכנים האסורים לתוך המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully