וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקף באכזריות נהג אגד וקרא לו "כושי מסריח"

8.12.2013 / 21:10

בית משפט השלום בירושלים הרשיע את דוד רחמן, שבשנת 2009 היכה נהג אוטובוס יליד אתיופיה וגרם לו לנכות, לאחר שסירב להמתין לחברו בתחנה. "עדיין נושא את צלקות האירוע"

בית משפט השלום בירושלים הרשיע בסוף השבוע תושב העיר החרדית אלעד בגרימת חבלה חמורה, לאחר שב-2009 תקף באכזריות נהג אוטובוס "אגד" במהלך נסיעה. הרשעתו של דוד רחמן הגיעה בתום סחבת משפטית ארוכה, ארבע שנים וחצי לאחר התקיפה עצמה, שבמהלכה כינה רחמן את הנהג, גלעד מששה, תושב השומרון יליד אתיופיה, "כושי מסריח" וקללות גזעניות אחרות. גזר דינו של רחמן יינתן במועד מאוחר יותר.

עוד כותרות
הצצה לפרויקט העל של צה"ל: "חשבנו מאה שנה קדימה"
פנייה למבקר: לבדוק חשבון ההוצאות של בית הנשיא
המתלוננת לפליסיאן: "אנסת אותי. איזו השפלה"

על פי פסק הדין, במהלך נסיעה בקו 277 היכו רחמן ונוסע נוסף את מששה, משום שהאחרון סירב להמתין לחברו של רחמן בתחנת המוצא באלעד. מאחר שהאוטובוס היה עמוס והגיעה השעה שנקבעה ליציאה לדרך, סירב מששה לבקשה. לאורך הנסיעה גידף רחמן את הנהג והטיח בו קללות גזעניות. באותו שעה שהו באוטובוס נוסעים חרדים רבים מאלעד, אולם איש מהם לא התקומם.

כאשר הגיע האוטובוס ליעדו בתחנה המרכזית בירושלים היכו רחמן ונוסע נוסף את מששה באכזריות תוך שהם גורמים לו לחבלות חמורות בכל חלקי גופו. בעקבות האירוע אושפז מששה כשהוא סובל משברים באף, בשיניים, בגב וברגל, ועד היום הוא נזקק לטיפולים רפואיים ומסתייע בקביים לצורך הליכה. במהלך האירוע אף גנב רחמן ממששה כסף וכרטיסיות נסיעה חדשות של "אגד".

הנהג הגיש תלונה וגילה כי הוא חשוד בעצמו

בעקבות התקיפה הגיש מששה תלונה במשטרה והיה משוכנע כי הרשויות יטפלו במקרה בחומרה. אלא שזמן קצר לאחר מכן הוא נדהם לגלות שהוא מוזמן למסור עדות במשטרה כחשוד בעקבות חקירתו של רחמן, שטען כי מששה קרע את חולצתו ולקח ממנו מכשיר טלפון נייד.

במשך כשנה וחצי התמהמהו רשויות התביעה ונמנעו מהגשת כתב אישום נגד רחמן. רק לאחר שהתערבו סנגוריו של מששה, ד"ר ג'ודי ברודר – המשמשת ראש מרכז אונו למשפט חברתי קליני – ועו"ד אלעד רט – מרצה בפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו – ופנו לפרקליט המדינה, הוגש כתב האישום שבסופו הורשע רחמן.

במכתבם לפרקליט המדינה גוללו הסנגורים כיצד במשך למעלה משנה הם נלחמו בביורוקרטיה משפטית, עברו עם מששה מסע של תלאות וייסורים מול רשויות אכיפת החוק, ואלה הפנו אותם מגורם אחד למשנהו. בהרשעה קבע בית המשפט כי רחמן "שיקר בנושא מהותי", וקיבל את גרסתו של מששה, אשר גובתה בעדותם של נוסעי האוטובוס.

לאחר הכרעת הדין הביעו סנגוריו של מששה שביעות רצון, ואמרו: "מדובר בתיק רווי בראיות, שהקורבן בו הותקף באכזריות, באירוע שהיו עדים לו אנשים רבים. מששה אושפז בעקבות התקיפה בבית החולים ועבר סדרה של טיפולים. החשודים, לעומת זאת, נמצאו בריאים ושלמים כשהם מחזיקים ברשותם את הכרטיסיות הגנובות". עוד אמרו הסנגורים: "אנו מקווים כי בית המשפט ימצה את הדין עם רחמן, ויגזור עליו עונש מרתיע שיהלום את חומרית מעשיו, ואת הפגיעה שגרם למלונן, שנשאר נכה מהתקיפה ונושא על גופו עד היום את צלקות האירוע".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully