וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה לפרויקט העל של צה"ל: "חשבנו מאה שנה קדימה"

8.12.2013 / 14:00

על פי משרד הביטחון, למעלה מ-70% מעיר הבה"דים של צה"ל מדרום לבאר שבע כבר מוכנים, ובעוד פחות משנה יאכלסו אלפי חיילים ראשונים את המקום. עלות התכנית: 2.2 מיליארד שקלים

מערכת וואלה!

מאת: אמיר בוחבוט

פרויקט הענק של צה"ל צובר תאוצה: עיר הבה"דים, שבנייתה מושלמת בימים אלו בצומת הנגב, צפויה להיות מאוכלסת באלפי חיילים בעוד פחות שנה, כך מעריכים גורמים במשרד הביטחון. הפרויקט רחב ההיקף, המוקם מדרום לבאר שבע, כולל בנייה של 250,000 מ"ר. לצורך בניית המיזם אף שכר הקבלן המרכזי המופקד על ביצוע התכנית את שירותיהם של 15 קבלני משנה, המעסיקים מדי יום כאלף עובדים שרובם מתגוררים בנגב.

עלות הקמתה של העיר נאמדת ב-2.2 מיליארד שקלים ובניית החומה ההיקפית שלה כבר הסתיימה. כך גם בניית רוב המבנים המיועדים לאכלוס. עוד עולה כי בעוד כחודשיים תחל עבודת הגמר והתקשורת של 153 מבנים בעיר.

עוד על פרויקט הענק של צה"ל
עיר הבה"דים: 33 אלף משרות, 350 מיליון שקל צריכה

"אנחנו אמורים להתחיל לקלוט במדורג החל מחודש דצמבר 2014 כ-10,000 חיילים", אומר תא"ל (במיל') נתי אפרתי, ראש מעבר צה"ל דרומה, בריאיון לוואלה! חדשות. לדבריו, "יותר מ-70% מהבנייה הסתיימה. החיילים משבעה בסיסי הדרכה של חילות תומכי לחימה, ייהנו מבנייה ירוקה הכוללת שימור טמפרטורה בחורף ובקיץ, ניקוז מים איכותי ומיצוי מרבי במחזור שלהם. הכוונה להעביר את המים לחקלאות באמצעות מכון טיהור שפכים של המועצה האזורית רמת נגב".

עיר הבה"דים אמורה לשמש את חיילי צה"ל בעשרות השנים הבאות. איך התאמתם את האיכות והרמה של העיר לצורכי העתיד?

"הושקעה מחשבה בתכנון ובבנייה. מדובר בכיתות הדרכה ייעודיות וגנריות שימשו מגוון של צרכים. הכיתות יהיו בעלות מערכות מידע מתקדמות שיחוברו למרכז אחד לניהול ההדרכה בעיר. כך גם נבנה מרכז לוגיסטי אחיד לכל העיר, מרכז מסחרי ענק, מרכז ספורט שיכלול בריכה אולימפית, מועדונים, ספרייה ענקית, בתי כנסת, מרכז מורשת גדול ואודיטוריום, מגרש מסדרים אחד לכלל החילות, מרכז מבקרים עבור הורי החיילים שיכלול מגרשי חניה, פינות ישיבה ויער. האבטחה תנוהל ממוקד אחד כמו מוקד עירוני ברשות מקומית גדולה. המוקד יכלול נורמות שירות מהגבוהות שיש ויימדד על פי זמני תגובה לאירוע".

מה הקו המרכזי שהעסיק אותם בתכנון ובנייה מעבר לשימוש בחומרים מתקדמים?

"המטרה העיקרית היא להגיע למיצוי מרבי בזמן שעומד לרשות המפקדים בהכשרת החיילים. מדובר בפרויקט צבאי שנאמד ב-2.2 מיליארד שקלים והתכלית שלו היא לצמצם את משך ההכשרה, למנוע איבוד זמן שינוצל עד מקסימום כדי למנוע בזבוז ימי שירות בצבא. התכנון המהפכני של עיר הבה"דים יביא לשינוי התרבות של יחידות ההדרכה בצה"ל ללא ספק. חשבנו 100 שנה קדימה".

היעד שנקבע לאכלוס הוא דצמבר 2014. תעמדו ביעד?

"כן. אנחנו מאוד מרוצים מעבודת הקבלן הראשי. הוא עושה את המקסימום לעמוד בלוחות הזמנים. חשוב לציין כי מדובר בפרויקט ענק מאוד אך עוד יש לנו אתגרים לפנינו - קריית התקשוב וקריית אגף המודיעין שיוקמו בנגב שבהם יוטמעו לקחים מהפרויקט הנוכחי".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עוד במהדורה:

הצדדים הפחות מחמיאים של נלסון מנדלה: המנהיג המיתולוגי של דרום אפריקה הלך בסוף השבוע לעולמו והעולם כולו מתאבל. אך בעברו של המהפכן האפריקני יש גם פרטים ביוגרפיים שמעיבים על זכרו: ממעורבות בפעילות טרור ועד להתבטאויות חריפות נגד ישראל. העבר של מנדלה שלא אוהבים להזכיר.

פלייבוי חוגג 60 שנה ומזדקן יחד עם המו"ל שלו. האם המגזין המצליח הופך ללא רלוונטי בעידן האינטרנט? סיכום תקופה.

הקור הרוסי בדרך: אחרי סוף שבוע גשום, תגיע אלינו בהמשך השבוע מערכת חורפית קרה מאוד מרוסיה עם גשמים, רוחות וגם סיכוי לשלג בירושלים. ובארצות הברית – סופת שלגים אימתנית גרמה לצניחת טמפרטורות עד למינוס 43 מעלות.

התחזית: ירידה קלה בטמפרטורות וגשם לפרקים. מחר התקררות נוספת עם סיכוי לממטרים קלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully