וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום חורף אחד: כמות גשם חודשית ירדה במערב הנגב

5.12.2013 / 21:35

עשרות מ"מ של גשם נמדדו בכל הארץ, אולם שיאנית היום היא שדרות עם כ-100 מ"מ. גם הנחלים התעוררו לחיים, והכנרת תרשום מחר עלייה נוספת. הגשם יתמעט בסוף השבוע, אבל יהיה קר

צילום: יותם אסרף (ג'יליס), דוד קורן, עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

כמויות נאות של גשם ירדו היום (חמישי) ברחבי הארץ, אולם ההפתעה הגדולה הייתה דווקא באזור הנגב המערבי. לפי נתוני השירות המטאורולוגי, באזור שדרות נמדדו עד לשעות הערב למעלה מ-100 מילימטרים של גשם. מדובר בכמות העולה על הממוצע הרב-שנתי לחודש דצמבר כולו לאזור זה, העומד על 70 מ"מ. עד שעות הערב נמדדו באזור ירושלים כ-45 מ"מ, וכך גם בזכרון יעקב. בחיפה ירדו כ-36 מ"מ, בצפון רמת הגולן 25 מ"מ ובצפת ירדו יותר מ-20 מ"מ של גשם. מחר ייחלש הגשם, אולם בכל סוף השבוע צפוי גשם מקומי במרכז ובצפון.

עוד בערוץ החדשות:
לקראת משבר? הפלסטינים דחו את הסדרי הביטחון של קרי
פלסטינית ששרדה התעללות זוכה לחיים חדשים בארץ
מה עושים כשמאבדים שליטה על המכונית בנהיגה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנחלים התעוררו. זרימה באזור כליל שבגליל העליון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הודות לגשמים, ולראשונה מאז תחילת החורף, נרשמה היום עלייה במפלס הכנרת. מדובר אמנם בסנטימטר אחד בלבד, אבל מחר בבוקר כבר צפויה להירשם עלייה נוספת, אחרי שבאזור צמח נמדדו יותר מ-20 מ"מ של משקעים. גם באגני ההיקוות של מאגרי המים, לרבות האקוויפרים, ירדו כמויות נאות של גשם. מרשות המים נמסר כי באגן ההיקוות של הכנרת ירדו 25 מילימטרים של גשם, באגן ההר 30-25 מ"מ של גשם ובאגן החוף 15-10 מ"מ.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"מקווים לשלג אמיתי"

אחרי חודשים ארוכים של יובש, התעוררו גם נחלים רבים ברחבי הארץ והחלו לזרום. מרשות המים נמסר כי בנחל סער שבגליל העליון יש זרימה מוגברת, כמו גם בנחל אילון שבמרכז ובנחל לכיש שבשפלה הדרומית. בדרום נרשמה הזרימה החזקה ביותר בנחל שקמה, בהתאם למגמות המשקעים.

גם בחרמון נהנו היום ממראות חורף, בדמות מעטה לבן דק שעטף את פסגת ההר. פתיתי השלג הראשונים ירדו במוצבי צה"ל הממוקמים בגובה של למעלה מ-2100 מטרים והצטברו לשניים עד שלושה סנטימטרים בלבד. "השלג אמנם לא הגיע לאתר החרמון וגם לא לאזור הרכבל העליון, אבל הטמפרטורות צנחו בלילה למינוס מעלה, וגם במהלך היום הן נשארו נמוכות והגיעו למעלה או שתיים", אמר מנהל אתר החרמון. "אנחנו מקווים שכשהמערכת החורפית תתחדש בשבוע הבא נתחיל לקבל סוף כל סוף שלג אמיתי".

צפו במכ"מ הגשם המתעדכן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השמיים היפים והמעוננים על שפת הים/מערכת וואלה!, צילום מסך

החקלאים בכל הארץ, פרט לכמה מקומות שבהם גרמו הממטרים העזים להצפות, היו מרוצים אף הם ממזג האוויר. בגולן למשל לא היו צריכים להשקות את המטעים והסתפקו בכמויות הגשם הנאות שירדו שם. "מצצנו את כל מה שאפשר היה למצוץ ממאגרי המים שלנו בגלל התמשכות הקיץ", אמר רמי לנר, מנהל תאגיד המים מי גולן. "בצפון הרמה המאגרים ריקים לחלוטין ובדרומה אנחנו גם כן עומדים על המפלס הכי נמוך שמותר לנו על פי תכניות הפעולה שלנו. היום הפסיקו לראשונה להשקות את הפרדסים ואת מטעי המנגו והאגסים שצורכים מים רבים והסתפקו בגשם שירד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קשת מדהימה "נחתה" בעתלית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרום היה מפתיע היומי. קשת באזור המועצה האזורית מרחבים/מערכת וואלה!, צילום מסך
גשם בחיפה. דצמבר 2013. ערן גילווארג
הרחובות הפכו לשלוליות. היום בחיפה/ערן גילווארג

ומה הלאה? הלילה ימשיך לרדת גשם מדי פעם בצפון הארץ ובמרכזה. מחר ייעשה מעונן חלקית, ועדיין צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ובמישור החוף. לא יחול שינוי של ממש בטמפרטורות, שיהיו נמוכות. מידות החום שימדדו הלילה ומחר: בירושלים - 9 הלילה ו-15 מחר, בתל אביב 20-15, בחיפה 18-13, בטבריה - 20-14, בקצרין - 15-10, בעמקי הצפון - 19-12, במישור החוף הדרומי - 21-15, בבאר שבע - 20-11, במצפה רמון - 15-9, בים המלח - 24-17, ואפילו באילת החמימה יימדדו הלילה רק 15 מעלות ומחר 23.

בשבת יהיה מעונן, וייתכן גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף. הטמפרטורות יעלו במקצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully