וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: שוטרים הדריכו נהגת שאיבדה בלמים בכביש 6

5.12.2013 / 13:05

נהגת שנסעה בכביש 6 התקשרה למוקד אגף התנועה לאחר שהבלמים ברכבה חדלו לעבוד. שני מתנדבים דיברו עם הנהגת המפוחדת עד שהגיעו אליה וסייעו לה לעצור. האזינו להקלטת השיחה

דייב בוימוביץ'

לאבד את הבלמים תוך כדי נסיעה הוא הסיוט של כל נהג, אך בעזרת מתנדבים של משטרת התנועה, אישה שחוותה את הסיוט הזה על בשרה יצאה מהאירוע בשלום. בליל שלישי התקבלה קריאה במוקד אגף התנועה על נהגת שנמצאת במצוקה לאחר שאיבדה את הבלמים במהלך נסיעה בכביש 6. שני מתנדבים של האגף, ירון גנור ושלמה הלוי, שהיו באותו הזמן בסיור בכביש 5, קיבלו את הקריאה ויצאו מיד לכביש 6 בניסיון לאתר את הנהגת ולסייע לה לעצור את הרכב. בעודם בדרכם למקום, יצרו השניים קשר טלפוני עם הנהגת כדי לנסות לאתר את מיקומה המדויק ולהדריך אותה איך לנהוג כדי לעצור בבטחה.

מתנדבי אגף התנועה ירון גנור ושלמה הלוי שחילצו אישה שהבלמים שלה חדלו לעבוד בכביש 6. דצמבר 2013. אגף התנועה של משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
"נראה לך שהייתי נותן שיקרה לך משהו במשמרת שלי?". גנור והלוי/חטיבת דובר המשטרה, אגף התנועה של משטרת ישראל

בהקלטת השיחה ניתן לשמוע את המתנדבים מדברים עם הנהגת המבוהלת ומדריכים אותה, בעוד שהיא ממשיכה כל העת בנסיעה ללא יכולת לעצור. בתחילת השיחה, עסקו המתנדבים בניסיון להבין היכן היא נמצאת בדיוק ותוך כדי כך מדריכים אותה בכל מיני פעולות המיועדות לסייע לעצור את הרכב. בשלב מסוים, באזור גשר בקעה, זיהו המתנדבים את הרכב המדובר ונסעו אחריו, תוך כדי שהם נותנים לנהגת הנחיות ומפלסים לה דרך על ידי פינוי מכוניות אחרות מהכביש.

אחד המתנדבים הנחה את הנהגת לכבות את המנוע והסביר כי בכוונתו לבלום את רכבה עם הניידת. בתחילה הנהגת סירבה בתוקף להצעה והביעה חשש מפני האפשרות שתיגרם תאונה ביניהם, אך בשלב זה אמר לה המתנדב: "זה הסיכוי היחיד. כביש 6 עומד להיגמר, אין לך סיכוי אחר. את חייבת להאמין לי, אין לך צ'אנס אחר. אני לא יכול לסיים פה עם תאונה, לא במשמרת שלי, זה לא יקרה".

לאחר דקות אחדות, ולא מעט ניסיונות הרגעה ושכנוע, הגיעו שני כלי הרכב לעלייה בכביש. המתנדב כיוון את הנהגת לנתיב הימני, ובאזור העלייה אמר לה לכבות את המנוע ולהחזיק חזק את ההגה. בעוד הנהגת בוכה ומפוחדת, מילאה אחר ההוראות והרכב נבלם. בשלב זה, יצאו אליה המתנדבים והחלו לנסות להרגיע אותה. "נראה לך שהייתי נותן שיקרה לך משהו במשמרת שלי?", אמר לה אחד המתנדבים.

"כל העת בזמן האירוע עבר לי בראש שאין שום סיכוי שהאירוע יסתיים בתאונה קטלנית ולכן פעלתי כך", סיכם ירון, השוטר שניהל את האירוע. "כל הזמן חשבתי על איך לגרום לה לבטוח בי לשתף פעולה כדי שהאירוע יסתיים ללא פגע ולשמחתי כך היה בסופו של דבר".

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

לקריאה נוספת:
תיעוד: נהג איבד שליטה בכביש 9 ופגע בשלושה כלי רכב
המשטרה חושפת: כך נראה מרדף אופנועים בחדרה
השוטרים הצילו כלב שנתקע באמצע כביש מהיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully