וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: לפחות 20 הרוגים במתקפה במטה משרד ההגנה

5.12.2013 / 11:05

עדי ראייה סיפרו על גורם שהסתנן למתחם משרד ההגנה בבירה צנעא במכונית ממולכדת, והתפוצץ סמוך לבית החולים במקום. זמן קצר לאחר מכן, התפתח במקום קרב יריות. "כל האזור רעד"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לפחות 20 בני אדם נהרגו היום (חמישי) ועשרות נוספות נפצעו במתקפה משולבת של חמושים על מתחם משרד ההגנה בצנעא, בירת תימן. המתקפה כללה פיצוץ מכונית תופת בידי מחבל מתאבד, ומיד לאחר מכן, ירי חמושים שהסתערו על המתחם. מקור ביטחוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בין ההרוגים, החמושים שפרצו למתחם.

לפי גורמים במקום, מחבל מתאבד נכנס בשער המתחם של משרד ההגנה בצנעא במכונית ממולכדת. משרד ההגנה מסר בהודעה באתר האינטרנט שלו כי יעד הפיגוע, שגרם לנפגעים רבים, הוא בית חולים הממוקם בתוך המתחם. "המתקפה התרחשה שעה קלה לאחר תחילת יום העבודה במשרד", סיפר אחד העובדים בבניין סמוך. "הפיצוץ היה אלים מאוד, כל האזור רעד, ועשן כבד עלה מהבניין", הוסיף.

עוד על מתקפות הטרור בתימן:
"ארה"ב הורגת אזרחים חפים מפשע בפקיסטן ובתימן"
הטרור בתימן נמשך - עשרות הרוגים בשני פיגועים
הכוננות בתימן: סוכל פיגוע משולב של אל-קאעדה

מתקפה על משרד ההגנה, צנעא, תימן, 5 בדצמבר 2013. רויטרס
חמושים מחוץ למשרד ההגנה בבירה צנעא, היום/רויטרס

חמושים הצליחו לחדור אל תוך מטה משרד ההגנה זמן קצר לאחר הפיגוע, ובמקום התפתח קרב יריות עם כוחות הביטחון, אשר עדיין נמשך בשעה זו. עדי ראייה מסרו כי כלי רכב צבאיים ואמבולנסים הוזעקו לזירת האירוע.

כוחות הביטחון בתימן נאבקים בשנים האחרונות בקבוצות טרור חמושות, בעיקר כאלו הקשורות לארגון הטרור העולמי אל-קאעדה. ממשלת המעבר שהוקמה לאחר הדחתו של הנשיא לשעבר עלי עבדאללה בשנת 2011, נאבקת בבעיות כלכליות קשות, בנוסף לארגוני הטרור במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully