וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הפך לחוקי: דודו של הנשיא לא יגורש מארה"ב

4.12.2013 / 15:10

אחרי עשורים שבהם חי בה בניגוד לחוק, החליט בית המשפט כי אוניאנגו אובמה יוכל להישאר בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. כשנשאל בדיון על משפחתו, הסגיר כי "יש לו גם אחיין"

בבית הלבן נושמים לרווחה? בית משפט בבוסטון החליט אתמול (שלישי) כי אוניאנגו אובמה, דודו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, יורשה להישאר במדינה כתושב קבע, וזאת בתום שני עשורים שבהם עמד נגדו צו גירוש שממנו התעלם. השופט לאונרד שפירו קיבל את ההחלטה אחרי שאוניאנגו, ילד קניה בן 69, העיד כי חי בארצות הברית במשך 50 שנה, עבד בה, שילם מס הכנסה ונעצר פעם אחת בלבד.

עוד על האיש החזק בעולם:
אחרי ההסכם: אובמה ורוחאני ייפגשו למשחק גולף?
מאבטח של אובמה הודח: שכח קליע אצל אישה במלון
ספר חדש: "אובמה קרא לנתניהו 'קוץ בתחת'"

אוניאנגו אובמה, דודו של נשיא ארה"ב ברק אובמה. אוגוסט 2011. AP
נעצר רק פעם אחת, על נהיגה בגילופין. אוניאנגו אובמה/AP

אוניאנגו הוא אחיו-למחצה של אביו המנוח של האיש החזק בעולם. לדבריו, הוא נכנס למדינה ב-1963 בוויזת סטודנט. מאז שנות השמונים הוא זומן לשורה של שימועים, וב-1992 הורו לו רשויות ההגירה לעזוב. אובמה הדוד טען בפני השופט כי ניהל חיים שקטים ופשוטים, למד בקיימברידג' והשלים תואר בפילוסופיה באוניברסיטת בוסטון. לדבריו, במשך שנים ניהל חנות משקאות בבעלות המשפחה בפרמינגהם שממערב לבוסטון. הוא אף סיפר כי במשך שנים רבות סייע למהגרים אפריקנים למצוא דיור בארצות הברית. השופט עצמו אמר כי הוא נראה "ג'נטלמן".

כשנשאל אוניאנגו על משפחתו המתגוררת בארצות הברית, סיפר לשופט כי יש לו אחות ושתי אחייניות, ואז הוסיף: "יש לי גם אחיין". כשנשאל על שמו, אמר: "ברק אובמה. הוא נשיא ארצות הברית". הוא אף סיפר כי אחיינו הנשיא התגורר עמו במשך כמה שבועות בתקופה שבה היה סטודנט למשפטים בהרווארד. "במסורת שלנו, ילדיו של אחיך הם גם ילדיך", אמר.

זייטוני אוניאנגו, דודתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, מחזיקה בתמונה שלה אתו כשהיה סטודנט. נובמבר 2009. AP
קיבלה מקלט מדיני ב-2010, אחרי שבקשתה הקודמת נדחתה. הדודה זייטוני אוניאנגו עם תמונת האחיין, כשהיה סטודנט אנונימי למשפטים באוניברסיטת הרווארד/AP

השופט שפירו נימק את החלטתו בחוק המאפשר למהגרים נטולי מעמד חוקי להפוך לתושבי קבע, אם הגיעו לארצות הברית לפני 1972 והם בעלי "אישיות מוסרית". אובמה הדוד העיד כי לא שב לקניה מאז 1969 והסביר כי יהיה לו קשה מאוד לשוב לשם כעת. "כבוד השופט, אמריקה היא ארץ האפשרויות, ארץ ההזדמנויות", אמר.

נושא המעמד של אוניאנגו לא התפרסם עד 2011, אז נעצר כשנהג בגילופין. השוטרים שעצרו אותו סיפרו כי אמר להם: "אני חושב שאתקשר לבית הלבן". כשנשאל על כך על ידי התביעה בדיון האחרון, אמר שייתכן שאמר זאת, אך איננו זוכר.

לא מדובר בבן המשפחה הראשון של נשיא המעצמה אשר מתמודד עם בעיות של מעמד בלתי חוקי. אחותו, זייטוני אוניאנגו, קיבלה מקלט מדיני רק ב-2010, לאחר שבקשתה הראשונה ב-2002 נדחתה. הדבר נודע רק כמה ימים לפני בחירתו של אובמה לנשיאות ב-2008. המועמד הדמוקרטי אמר אז כי לא ידע שהיא מתגוררת במדינה באופן בלתי חוקי. הרשויות בארצות הברית רשאיות לערער בתוך 30 ימים על החלטת השופט שפירו. עורכת דינו של אוניאנגו הביעה אופטימיות, ואמרה כי יוכל לזכות באזרחות אמריקנית בתוך חמש שנים. מהבית הלבן נמסר רק כי הם ציפו שהמקרה יטופל כמו כל מקרה אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully