וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר חדש: "אובמה קרא לנתניהו 'קוץ בתחת'"

נטשה מוזוגביה

5.11.2013 / 23:52

בספר "הימור כפול", הסוקר את המירוץ לנשיאות ארה"ב ב-2012 ושיצא היום לאור, מוזכרת שיחה שקיים הנשיא האמריקני עם אנשי צוותו, בו אמר: "כולנו יודעים שביבי הוא קוץ בתחת"

מאז דלף דבר השיחה בין נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בו צוטט האחרון כקורא לראש הממשלה נתניהו "שקרן" ואמר כי נמאס לו ממנו, התאמצו בוושינגטון להבהיר כי בין ראש הממשלה לנשיא האמריקני יש יחסי עבודה תקינים, וכי אין ביניהם משקעים אישיים. ספר שיצא לאור אתמול (שלישי) בארצות הברית, ואשר עוסק בכלל במרוץ לנשיאות ב-2012, מציג שוב את הבעיות ביחסים האישיים בין שני המנהיגים.

בספר, "הימור כפול", צוטט אובמה באומרו בפני אנשי צוותו בעת ישיבת קמפיין: "כולנו יודעים שביבי נתניהו הוא קוץ בתחת". לפי הכתוב, אובמה הביע אחר כך צער על המעורבות הרחבה של ארצו בתיווך בין ישראל לפלסטינים במטרה להגיע להסדר קבע.

בנימין נתניהו וברק אובמה במהלך פגישתם בבית הלבן. רויטרס
אובמה ונתניהו. מה הם באמת חושבים אחד על השני?/רויטרס

לפני כשנתיים ציטט אתר ביקורת תקשורת צרפתי שיחה אישית בין נשיא צרפת סרקוזי לבין נשיא ארה"ב אובמה, במהלך פסגת G20 שנערכה בקאן. בשיחה צוטטו דברים שנאמרו מתוך מחשבה כי איש אינו מאזין להם, ובהם מילים קשות על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בשל תקלה טכנית, עיתונאים רבים שהיו במקום הצליחו לשמוע את השיחה, שלא נאמרה בלשון דיפלומטית כלל ועיקר.

"אני לא יכול לראות אותו, הוא שקרן", אמר סרקוזי לנשיא האמריקני, שמיד השיב: "אתה? לך נמאס ממנו? אני חייב להתמודד אתו כל יום". על פי האתר הצרפתי, בהמשך ביקש אובמה מסרקוזי כי יפעל לשכנע את הפלסטינים להסיר את הצעתם ממועצת הביטחון של האו"ם להכרה במדינתם. יש לציין כי לשיחה בין שני המנהיגים לא קיים תיעוד מוקלט זמין וכי הדיווח מתבסס על דברי עיתונאי שלא זוהה.

כאמור, עיתונאים רבים שישבו באולם הצליחו להקשיב לדברי שני המנהיגים במשך דקות ארוכות בעקבות תקלה טכנית. על פי הדיווח באתר הצרפתי, העיתונאים שהאזינו לשיחה מיהרו לחבר אזניות למוניטורים שלהם כדי שיוכלו להאזין לשיחה. עוד דווח, כי "עד שבארמון האליזה הצליחו לתקן את התקלה, חלפו לפחות שלוש דקות". עוד ציין האתר, כי אף על פי שעיתונאים רבים זכו להאזין לשיחה המרעישה, הם הסכימו ביניהם שלא לפרסם את תוכנה בתקשורת. למרות זאת, דווח באתר, פרטי השיחה הופיעו בבלוג בעיתון הצרפתי "לה מונד".

עוד בנושא:
אובמה בשיחות סגורות: "נתניהו פחדן, מוביל להרס עצמי"
אובמה החמיא ליאיר נתניהו: "אתה חכם וחתיך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully