וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטח של אובמה הודח: שכח קליע אצל אישה במלון

קצין בכיר בשירות החשאי הורד בדרגה, אחרי שניסה להיכנס לחדר כדי להשיב את הכדור. בשנה שעברה נחשף כי סוכנים בילו עם פרוצות בקולומביה טרם הגעתו של אובמה למדינה

שנה וחצי אחרי פרשת הזונות בקולומביה, זעזוע נוסף בסוכנות האבטחה של בכירי הממשל. קצין בכיר בשירות החשאי הודח מצוות האבטחה האישי של הנשיא ברק אובמה, הורד בדרגה ונתון בימים אלה בחקירה.

הקצין, איגנשיו זמורה, שימש מפקח על צוות של כ-20 סוכנים והיה בעבר הממונה האישי על אבטחתה של הגברת הראשונה לורה בוש. לפי הדיווח, מפקח נוסף בשירות החשאי, טימותי ברקלו, נתון בחקירה פנימית אחרי ששלח לסוכנת בכירה מכתבים "בעלי תוכן מיני" בדוא"ל.

ה"וושינגטון פוסט" דיווח הבוקר (חמישי) כי בחודש יוני, התקבלה שיחת טלפון מחדר המלון "האי אדמס", הסמוך לבית הלבן. צוות האבטחה במלון דיווח כי הקצין מנסה להיכנס לאחד החדרים. מאוחר יותר התברר כי זמורה, שלא היה במשמרת, בילה עם אחת האורחות בבר המלון. השניים שתו לשוכרה ועלו לחדר.

סוכן של השירות החשאי ליד מטוס איר פורס 1 של הנשיא ברק אובמה. GettyImages
מאבטח של השירות החשאי ליד מטוסו של אובמה, איר פורס 1/GettyImages

מהדיווח, שאושר בכלי תקשורת נוספים, עולה כי כאשר האישה גילתה שהסוכן הביא עמו אקדח, היא נבהלה וביקשה ממנו לעזוב. כדי להרגיע אותה, זמורה פרק את המחסנית, אך היא עמדה על כך שיעזוב, וכך עשה. לאחר מכן, הבחין הסוכן הבכיר כי שכח בחדר את אחד הכדורים שפרק מהמחסנית.

זמורה חזר לחדר המלון, אך האישה לא התירה לו להיכנס. חילופי הדברים בין השניים עוררו את תשומת הלב של צוות האבטחה במלון. השירות החשאי סירב להגיב לדיווח, אך מקורות בסוכנות אמרו כי נודע להם על ממדי הפרשה רק אחרי שה"פוסט" העמיק בתחקיר.

לפני שנה וחצי נחשף כי סוכני השירות החשאי בילו עם פרוצות במלון בקולומביה לפני ביקורו של אובמה בוועידת פסגה שנערכה במדינה. התפוצצות הפרשה זעזעה את הסוכנות, הובילה לשימוע בקונגרס ולהתפטרות מנהל הסוכנות, מארק סאליבן. הנשיא אובמה החליף אותו בג'וליה פירסון, האישה הראשונה שמונתה לעמוד בראש הסוכנות.

לקריאה נוספת
לראשונה: אישה בראש השירות החשאי בארצות הברית
הפרוצות של השירות החשאי מעיות על הפסגה בקולומביה
סקנדל הפרוצות בקולומביה: "זונות נחשפו ללו"ז של אובמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully