וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח על HIV באיראן: פי תשעה נשאים בתוך עשור

AP ומשה חי-הגיגת

2.12.2013 / 12:20

נתונים שפורסמו בטהראן לרגל יום המאבק באיידס מצביעים על עלייה דרמטית בממדי ההידבקות. ייתכן שהדיווח על כך נובע משינוי היחס למחלה במדינה, ואולי גם מהמצב הכלכלי הקשה

לרגל יום המאבק באיידס שצוין אתמול (ראשון) פורסמו ברחבי העולם סטטיסטיקות שונות אודות התפשטות נגיף ה-HIV שגורם למחלה, אך ייתכן שהבולטת מכולן היא זו שפורסמה באיראן, ושמעידה לכאורה על עלייה דרמטית בהיקף ההידבקות בנגיף ברפובליקה האיסלאמית. הטלוויזיה הממלכתית במדינה דיווחה מפי שר הבריאות, חסן קאזיזדה האשמי, כי במהלך העשור האחרון גדל מספר הנשאים פי תשעה.

בעבר הייתה מחלת האיידס טאבו באיראן, אולם בשנים האחרונות מנסה הממשל להילחם בנגיף באמצעות חינוך למניעת הידבקות והושטת עזרה לנשאים. על פי הדוח של שר הבריאות האיראני חיים במדינה כ-27 אלף נשאים עליהם ידוע, אולם ההערכות הן כי יש כ-100 אלף נשאים באיראן. כשליש מהנשאים אמרו כי נדבקו בנגיף במהלך קיום יחסי מין והשאר העידו כי נדבקו בשימוש במזרקים מזוהמים.

עוד על המאבק באיידס:
"תחילת הסוף של איידס" – אבל לא בשביל מתבגרים
משרד הבריאות יסבסד את בדיקות ה-HIV האנונימיות בישראל
האו"ם: מספר הנדבקים ב-HIV והמתים מאיידס בירידה

ייתכן שאפשר לייחס את העלייה הדרמטית במספרם הרשמי של הנשאים לשינוי ביחס למחלה, אך ייתכן שגם גורמים נוספים משפיעים על כך. עקב המצב הכלכלי הקשה ששרר באיראן בשנים האחרונות בשל הסנקציות שהוטלו עליה עלה אחוז המשתמשים בסמים במדינה והוברחו אליה סמים בכמויות גדולות מבעבר, וכן ישנה עלייה בהיקפי הסחר בנשים למטרות זנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully