וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 15 שאושפזה בגהה קפצה אל מותה, משפחתה תפוצה

גלעד גרוסמן

1.12.2013 / 12:59

השופט קבע שצוות בבית החולים התרשל כשהתעלם מכך שהנערה, שברחה לבניין סמוך וקפצה מהגג, החזיקה בידה את המפתח למחלקה סגורה. "הייתה בבחינת אקדח טעון". הפיצוי: מיליון שקל

"למוות, התאהבתי בך במבט ראשון, איך שהבנתי רציתי, התחלת להופיע לי בחלום", כך כתבה נערה בת 15, שהתאבדה לפני כחמש שנים בזמן שהייתה מאושפזת במרכז לבריאות הנפש "גהה" בפתח תקווה. לאחרונה הורה בית משפט השלום בתל אביב לפצות את הוריה בכמיליון שקלים.

מפסק הדין עולה כי הנערה גנבה את מפתחות המחלקה שבה אושפזה, הותירה אותם בידיה למשך זמן רב, ובעיתוי שהיה נוח לה ברחה מבית החולים אל בניין סמוך וקפצה אל מותה. זאת, על אף שאושפזה במחלקה סגורה, שם ההשגחה ההדוקה ביותר.

הוריה של הנערה טענו כי צוות בית החולים התרשל בכך שידע שיש בידיה מפתח "מאסטר" וכי בעבר ברחה מבית החולים, ולמרות זאת לא השגיחו עליה כראוי. מנגד, בבית החולים טענו כי אין מדובר בבית סוהר, ואין מטרתם למנוע בריחה של מטופלים.

השופט מנחם כהן קבע כי הנערה הייתה בבחינת "אקדח טעון" כאשר הגיעה לבית החולים לאחר ניסיון התאבדות. הסימנים לכוונתה לשים קץ לחייה, לפי פסק הדין, היו רבים. בנוסף לשירים שחיברה, היא גם כתבה מכתבים רבים, ואת אחד מהם חתמה: "ס' ז"ל". לפיכך נקבע כי הצוות התרשל בכך שלא פעל למניעת התאבדותה.

לקריאה נוספת:
המדינה: הוסטלים לשיקום אסירים לא יופרטו
"מעשה מבחיל": גבר הורשע בביצוע מעשה סדום בפעוט
"לא מתייפייף. המשטרה והרחוב יודעים שאני עבריין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully