וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: הוסטלים לשיקום אסירים לא יופרטו

גלעד גרוסמן

28.11.2013 / 4:26

במסגרת עתירה לבג"ץ הודיעה הפרקליטות על ביטול המכרז המעביר את הפעלתם של הוסטלים לשיקום אסירים לידי גורמים פרטיים. העותרים: מדובר היה בהפרטת הסמכות לשלול חירות

הפרקליטות הודיעה שלשום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים על ביטול המכרז המעביר את הפעלתם של הוסטלים לשיקום אסירים לידי גורמים פרטיים. ההודעה ניתנה במסגרת עתירה שהגישה הקליניקה לזכויות חשודים, נאשמים, עצורים ואסירים במרכז האקדמי למשפט ולעסקים, שביקשה לעצור את המכרז, משום שלטענת הקליניקה מדובר בהפרטת הסמכות לשלול חירות.

אאסירים מצביעים ביום הבחירות, ינואר 2013. רויטרס
אסירים/רויטרס

בעתירה שהוגשה בשבוע שעבר נטען כי למשרד הרווחה אין סמכות לפרסם מכרז להפעלת הוסטלים לשיקום אסירים בידי גורמים שאינם שלטוניים, שכן לא קיימת הסמכה מפורשת בחוק לכך. כמו כן, נטען כי רק לגוף שלטוני קיימת הסמכות לשלול חירותם של אסירים ולהגביל את תנועתם - סמכות הנדרשת לצורך הפעלת הוסטלים לשיקום אסירים. יצוין, כי לטענת המדינה המכרז בוטל "מנימוקים שאינם נימוקי העתירה". מדובר בפעם השנייה שבה מבטל משרד הרווחה את המכרז. בינואר 2012 פרסם המשרד מכרז פומבי להפעלת הוסטלים שיקומיים לאסירים. גם אז עתרה הקליניקה לזכויות חשודים נגד המכרז, והוא בוטל לפני כשנה. באוגוסט האחרון שוב נפתח מכרז דומה, וכעת גם הוא בוטל.

"משרד הרווחה נמנע ממבוכה ציבורית ומשפטית כאשר החליט על ביטול המכרזים להפרטתם של הוסטלים לשיקום אסירים", אמרה עו"ד סיגל שהב, מהקליניקה לזכויות חשודים, נאשמים, עצורים ואסירים במרכז האקדמי למשפט ולעסקים. "במקרה זה, כמו בעבר, לא היה מקום לפרסומם של המכרזים שכן פעולה זו הינה בלתי חוקתית, נעשתה בחוסר סמכות ואינה נסמכת על הוראת חוק מפורשת המאפשרת כת ביצועה. אנו נמשיך לעמוד על המשמר בעניין זה ונמנע את שלילת חירותם של אסירים משוחררים בידי גורמים שאינם שלטוניים".

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ
  • הפרטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully