וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: בדיפלומטיה התנהל כאריה בעור כבש, לא להיפך

עם תום ביקורו במקסיקו, התייחס הנשיא לתגובת ישראל על הסכם הגרעין, ואמר לוואלה!: "העולם לא עושה לנו טובה". על המו"מ המדיני: מסכימים על שתי מדינות, נותר לגשר על הפער

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

(הנשיא פרס בחמישי: "איראן תישפט לפי מעשיה")

נשיא המדינה, שמעון פרס, חתם הלילה (ראשון) את ביקורו המדיני במקסיקו, שבמהלכו נפגש בין היתר עם עמיתו המקסיקני, אנריקה פניה נייטו. בשיחה עם וואלה! חדשות עם תום ביקורו, סיפר הנשיא כי ביקורו משך תשומת לב תקשורתית רבה במדינה הלטינית, והתייחס למשא ומתן עם הפלסטינים וכן לסוגיית הגרעין האיראני.

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, יגיע לישראל באמצע השבוע. האם יש להערכתך סיכוי לפריצת דרך במשא ומתן בחודשים הקרובים?

"אני חושב שזה כורח המציאות, לא עניין של הערכה אישית שלי. מניסיון חיי למדתי שיותר משממשלות ומנהיגים משנים מציאות, הם מוכרחים להתחשב בה. המצב במערכת היחסים עם הפלסטינים היא שיש התחלה ויש הסכמה על הסוף. אין משבר מרכזי. ברגע ששני העמים מסכימים לשתי מדינות, אז הוסכם איך יש לפתור הבעיה המרכזית. עכשיו צריך לגשר על הפערים. אני חושב שזה חיוני. אני חושב שזה יתרום למדינת ישראל".

עוד על תהליך השלום:
כולם מצפים למשבר: קרי מגיע כדי להושיע
קרי אופטימי: "התקדמות משמעותית במו"מ המדיני"
אבו מאזן: נמשיך במו"מ למרות הבנייה בהתנחלויות
הנשיא פרס במקסיקו: "מקדמים את פתרון שתי המדינות"

נשיא המדינה שמעון פרס נואם במליאת הסנאט המקסיקני. מארק ניימן / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"הוסכם איך לפתור את הבעיה המרכזית. עכשיו צריך לגשר על הפערים". פרס נואם בסנאט המקסיקני/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן / לע"מ

איך ישראל יכולה להשפיע בצורה חיובית על המשא ומתן בין איראן למעצמות, אחרי החתימה על הסכם הגרעין?

"אני לא חושב שהעולם עושה לנו טובה. אני לא חושב שהעולם עלה על איראן בגלל יחסה לישראל. העולם עלה על איראן כי זו סכנה לעולם. הוא לא עושה לנו טובה, אלא טובה לעצמו. הוא רואה באיראן קומבינציה מאוד מסוכנת של אמביציה אימפריאלית, להיות ההגמון של המזרח התיכון, של ניסיון ליצור נשק גרעיני, של פיתוח טילים. היום באחד העיתונים התפרסם מאמרה של האישה האיראנית זוכת פרס הנובל (שירין עבאדי, מ.ק.ה) והיא כותבת שמספר ההוצאות להורג באיראן הוא בלתי נסבל. העולם רוצה להיות עולם תרבותי וכך צריך לראות את העניין. זה יצא במקרה שהחזית של העולם והחזית של ישראל היא אותה חזית".

נשיא המדינה שמעון פרס בטקס קבלת הפנים שערך לכבודו נשיא מקסיקו אנריקה  פנה נייאטו בארמון הנשיאות, מקסיקו סיטי. נובמבר 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"שומעים את קולה של ישראל". הנשיא פרס עם עמיתו המקסיקני נייטו/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

לאחרונה מתחו גורמים שונים בישראל ומחוצה לה ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הגרעין האיראני, וטענו כי היא בלתי יעילה ואף מזיקה לישראל. "שומעים את קולה של ישראל, היא יכולה להשפיע, היא יכולה לדבר בדרכים דיפלומטיות", אמר פרס. לדבריו, "דיפלומטיה צריכה להתנהל בצורה של אריה בעור של כבש ולא להיפך. לכל אחד הסגנון שלו", הוסיף הנשיא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשיא פרס חונך את הביתן הישראלי ביריד הספרים הבינלאומי, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלילה ביקר הנשיא פרס ביריד הספרים הבינלאומי בעיר גוואדלחרה, שם חנך את הביתן הישראלי. בכך חתם את ביקורו המדיני, שבמהלכו פגש בין היתר את איש העסקים העשיר בעולם, קרלוס סלים, ופתח דלתות חשובות עבור אנשי עסקים ישראלים המעוניינים לבסס קשרים עסקיים עם מקסיקו. מחת בצהריים ינחת נשיא המדינה בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully