וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: נמשיך במו"מ למרות הבנייה בהתנחלויות

18.11.2013 / 8:00

בראיון לסוכנות AFP לרגל ביקור הנשיא הצרפתי הולנד ברמאללה אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי הוא מחויב למסגרת הזמנים שקבעו האמריקנים, "ללא קשר להתפתחויות בשטח"

צילום: מור שאולי, שי מכלוף, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו: שחרור האסירים הפלסטינים בחודש אוקטובר)

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר אמש (ראשון) כי המשא ומתן עם ישראל יימשך לפי מסגרת תשעת החודשים כפי שהוסכם עם ארצות הברית, "ללא קשר להתפתחויות בשטח". בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP לרגל ביקורו הצפוי ברמאללה של הנשיא הצרפתי, פרנסואה הולנד, חזר אבו מאזן על מחויבותו לפעול לקידום שיחות השלום עם ישראל, על אף אכזבתו מהבנייה בהתנחלויות.

ג'ון קרי עם אבו מאזן. בית לחם, נובמבר 2013. AP
מחויב למסגרת האמריקנית. אבו מאזן ושר החוץ האמריקני, ג'ון קרי/AP

"אנו מחויבים ואף נפעל במשך תשעת החודשים", אמר יו"ר הרשות הפלסטינית במהלך הריאיון שהתקיים במוקטעה שברמאללה, וציין מבלי לפרט: "לאחר מכן נגיע להחלטות הראויות". לדברי אבו מאזן, "העם הפלסטיני יודע שהדרך לשלום היא באמצעות משא ומתן. אך הוא יודע בנוסף כי אנחנו נעמוד על עקרונותינו". בדיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית נכתב כי מדובר בסוגיות הכוללות חזרה לקווי 1967, הפיכת מזרח ירושלים לעיר הבירה הפלסטינית וכן זכות השיבה. "זה מה שהעם הפלסטיני מבקש מאתנו להשיג מהצד הישראלי. אם לא נשיג זאת – לא נחתום על דבר", ציין אבו מאזן.

נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) חוגג עם אסירים ששוחררו מישראל, רמאללה, 30 אוקטובר 2013. רויטרס
מענקים נדיבים. יו"ר הרשות עם האסירים הפלסטינים המשוחררים/רויטרס

במסגרת המשא ומתן בין הצדדים שיחררה ישראל בסוף חודש אוקטובר 26 אסירים ביטחוניים - בהם רוצחי אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל, וכעת ברשות הפלסטינית החליטו להעניק למשוחררי "הפעימה השנייה" שורת הטבות נדיבות. ממידע שהגיע לצד הישראלי עולה כי כל אחד מהאסירים המשוחררים קיבל מענק בסך 50 אלף דולרים. כל אסיר שהיה כלוא בישראל יותר מ-25 שנים, יקבל בנוסף מעמד של סגן שר או דרגה המקבילה לאלוף - מינוי שמעניק לו משכורת חודשית בסך 14 אלף שקלים. מי ששהה בכלא הישראלי בין 15 ל-25 שנים יקבל מעמד של מנכ"ל משרד ממשלתי או דרגה המקבילה לתת-אלוף וכן משכורת חודשית בסך 10 אלף שקלים. עיסא עבד רבו, הנחשב לוותיק מבין האסירים, קיבל מענק בסך 60 אלף דולרים וכן הובטח לו כי אם יינשא, הרשות תישא בעלויות החתונה.

ג'ון קרי ציפי לבני וסעיב עריקאת. AP
נציג הפלסטינים למו"מ, סאיב עריקאת, והנציגה הישראלית, השרה ציפי לבני, עם קרי/AP

יו"ר הרשות התייחס בנוסף לטענות של מומחים לפיהן קודמו בתפקיד יאסר ערפאת מת כתוצאה מהרעלה, ודרש לפתוח בחקירה בינלאומית שתקבע מי הרגו. "יש בידינו סימנים המעידים כי הנשיא יאסר ערפאת לא מת מזקנה או כתוצאה ממחלה, כי אם הוא הורעל", אמר, והוסיף: "אז מי הרעיל אותו ומי שלח את הרעל? יש לחקור זאת". אבו מאזן הדגיש כי לא ניתן להאשים את ישראל בדבר, כל עוד אין הוכחה לכך בידי הפלסטינים. "לא ניתן להאשים את ישראל ללא קיום של משפט", הסביר.

בשבוע שעבר טען יו"ר הרשות כי צוות המשא ומתן הפלסטיני התפטר עקב אי-התקדמות בשיחות עם ישראל. בראיון לרשת CBC המצרית הציע אבו מאזן כי המשא ומתן יימשך על אף ההחלטה. "ננסה לשכנע אותם לחזור בהם, או שנרכיב משלחת חדשה", אמר. מדבריו של אבו מאזן לא היה ברור מתי אנשי המשלחת התפטרו. ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי השיחות עם ישראל הוקפאו בשבוע שעבר לנוכח ההודעה על בנייה בהתנחלויות.

(עדכון ראשון: 04:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully