וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתעשיית הנשק זועמים: בגלל נתניהו, מתרחקים מישראל

1.12.2013 / 11:59

גורמים בתעשיות הביטחוניות טוענים כי בעולם "מתרחקים" מישראל בשל ההתנגדות להסכם ז'נבה עם איראן. "הגישה של נתניהו עשויה לפגוע במגעים לקראת עסקאות נשק גדולות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

ביקורת מבית: בכירים בתעשיות הביטחוניות בישראל מותחים ביקורת מאחורי הקלעים על המדיניות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נגד הסכם הגרעין שנחתם בין שש המעצמות לבין איראן בז'נבה. "ההתבטאויות החריפות של נתניהו נגד מדינות באירופה גורמות נזק לייצוא הביטחוני של מדינת ישראל", אמר אחד הגורמים בשיחה עם וואלה! חדשות. "הגישה שלו עשויה לפגוע במגעים לקראת עסקאות נשק גדולות".

בנוסף, לטענת גורם ביטחוני בכיר, ראש הממשלה שוגה כשהוא בוחר להניח את כל כובד משקלו על הסוגיה האיראנית. "חוץ מאיראן יש לנו עוד כמה איומים שמטרידים אותנו - כמו הטילים המדויקים שיש לחיזבאללה ולחמאס. מספיק שישוגרו טילים מעזה או מלבנון על נתב"ג, תחנות הכוח רידינג וחדרה או בסיס הקריה בתל אביב, כדי לשתק את המדינה. צריך לחשוב באופן רחב על ההשלכות הכלכליות". לדבריו של הגורם הבכיר, כבר עתה מרגישים את הקרירות של הפקידים במדינות האיחוד האירופי והחשש הוא שמדובר במהלך שלך ויעצים לקראת המכרזים שייצאו בקרבו במדינות השונות.

מל"ט MQ-9 פרדטור. אריזונה. GettyImages
ה"פרדטור"/GettyImages

במשרד הביטחון ובתעשיות הביטחוניות חוששים כי נוכח המצב האזורי, שנת 2014 עשויה להיות שנה קשה מאוד לתעשיות המקומיות וכי היקף העסקאות עשוי לצנוח משמעותית. התוצאה הישירה לכך תהיה ירידה בהיקף ההכנסות ופיטורים עובדים. גורם בכיר בתעשייה ביטחונית גדולה, אמר השבוע כי "צמצום כוחות הקואליציה בעיראק ומגמת צמצום הכוחות באפגניסטן כבר פוגעות בהיקף ההזמנות. תוסיף לזה את המיתון העולמי והניסיונות לכווץ צבאות - ואנחנו הולכים לקראת תקופה קשה. האמריקנים מנצלים את המומנטום שנוצר בהסכם ז'נבה ואת הקשר המתהדק עם מדינות האיחוד כדי לשווק אמצעי לחימה. דוגמה לכך היא ה'פרדטור' (כלי טיס בלתי מאויש) שמשווק כעת באגרסיביות לצרפתים".

בתחום המטוסים הלא מאוישים ישראל מוגדרת ישראל כמעצמה ומוצרי חברת "אלביט", "איירונאוטיקס", התעשייה האווירית וחברות בת נוספות שמוכרות פלטפורמות ואמצעים נוספים נמכרים בעשרות מדינות. "האיחוד האירופי החליט לממן במיליארדי אירו פרויקט מהפכני לפיתוח וייצור מל"טים.
אנחנו רוצים לקחת בו חלק, אבל אני לא רואה איך זה קורה כשהרוח שמנשבת מירושלים היא קרירה. זו תהיה מכה קשה אם לא נוכל להשתלב בפרויקט עתיר משאבים שכזה", אמר אמש גורם בכיר בתעשייה הביטחונית.

במקביל, ובניסיון לפנות ל"לקוחות" חדשים, הוחלט להציב את השוק האזרחי כיעד אסטרטגי חדש. "אנחנו ננסה לשווק את המוצרים שלנו לשוק האזרחי, אבל ללא דחיפה של הממשלות זה לא קורה. בטח לא בהיקפים שעליהם אנחנו מדברים ובמיוחד שמדובר במכירה של 'אמצעים רגישים'", אמר גורם אחר מהתעשיות הביטחוניות.

לקריאה נוספת:
הצצה לשייטת 13: ”2013 הייתה השנה שלהם”
האדם שבטנק ינצח? בשריון נערכים להמתת החסד
צפו: המל”ט המתאבד הישראלי שיכול להגיע עד איראן

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully