וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה לשייטת 13: "2013 הייתה השנה שלהם"

28.11.2013 / 19:34

במהלך ביקור מפקד חיל הים האמריקני בישראל, תועדו לוחמי השייטת מדגימים לו את יכולותיהם המרשימות. "בשנה האחרונה עשינו פעולות מיוחדות שלא עשינו בעבר", אמר קצין בכיר

בחשבון ה"פליקר" (רשת חברתית לשיתוף תמונות) הרשמי של חיל הים האמריקני התגאו השבוע בתמונות שצולמו בביקורו של מפקד חיל הים האדמירל ג'ונתן גרינארט בישראל מוקדם יותר השבוע. מפקד חיל הים האלוף רם רוטברג אירח את האדמירל גרינארט שביקר בבסיסי חיל הים, נכנס לצוללת דולפין, עלה על ספינת הטילים אח"י חנית שנפגעה במלחמת לבנון השנייה מטיל C-802 ולבסוף צפה בתצוגת יכולות של שייטת 13 בבסיס היחידה בעתלית. הלוחמים הציגו את ציוד היחידה המסווג, הראו שיטות פעולה בין היתר פשיטות על חופים, וטיפוס על כלי שיט בדומה לפעילות במשט הטורקי.

עוד על שייטת 13:
בשיתוף המוסד: שייטת 13 נערכת למלחמה מצפון
דעתן עם ניסיון עשיר: מיהו מפקד שייטת 13 הבא?
מגיחים מהאפלה: המיליונרים של שייטת 13

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי השייטת מארחים את האדמירל האמריקני, כשעל גביהם "מערכת נשימה סגורה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמונות מתעדות, בין היתר, מפגש של האדמירל עם לוחמי שייטת 13 שנושאים על גביהם "מערכת נשימה סגורה" המאפשרת להם לנשום חמצן במים רדודים בעומק של עד שמונה מטרים בים מבלי להוציא בועות מחוץ למערכת וכך לשמור על חשאיות. מערכת זאת יכולה לשמש את החיילים בעת פשיטה על החוף כשלוחמי היחידה פועלים מתוך כלי שיט כמו סטי"ל, צוללת, או כלי שיט מהיר ואף זינוק מתוך מסוק. בתמונה נוספת, הלוחמים נראים כשהם חמושים ברובי קלצ'ניקוב ומדגימים כיצד הם מבצעים פשיטות על החוף באופן שקט. רובה הקלצ'ניקוב נחשב לעמיד מאוד במי ים ובתנאים קשים כמו במגע עם בוץ.

בחיל הים מתגאים כי שייטת 13 שברה שיאים בהישגיה המבצעיים במהלך שנת 2013. "שנת 2013 היא השנה של שייטת 13", הסביר לאחרונה קצין בכיר בחיל הים, "הפעילות שלהם עלתה באופן משמעותי. זו שנת שיא עבורם. מבלי לפרט, בשנה האחרונה עשינו פעילות מיוחדות שלא עשינו בעבר, שיטות פעולה, מרחבי פעולה גיאוגרפיים. הלוחם בשייטת 13 עובד יותר ומתאמן פחות, אבל בשייטת מקפידים לשמור על כשירות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי השייטת מדגימים את יכולותיהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully