וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס במקסיקו: "האיראנים יישפטו לפי מעשיהם"

במליאה מיוחדת שהתכנסה לכבוד הנשיא, התייחס הנשיא לסוגיות מדיניות מרכזיות בראשן סוגיית הגרעין האירני ותהליך השלום עם הפלסטינים. "לא נולדנו לשלוט על עמים אחרים", אמר

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

נשיא המדינה שמעון פרס נשא לפני זמן קצר (חמישי) נאום מיוחד בפני מליאת הסנאט במקסיקו במליאה מיוחדת שהתכנסה לרגל ביקורו במדינה. הנשיא נאם בפני 128 חברי הסנאט בראשם עומד נשיא הסנאט ראול סרוונטס אנדרטה. בנאומו קרא הנשיא לאיראן לממש באופן מיידי את עקרונות ההסכם שנחתם עם המעצמות ואמר: "איראן חתומה על הסכם על המעצמות. הצלחה או כישלון ההסכם ישפטו רק על ידי מעשים ולא על ידי מילים". "העם האיראני אינו אויבנו", המשיך הנשיא. איננו חולקים גבול משותף עם איראן. אנו חולקים היסטוריה משותפת. איו סיבה שנהיה אויבים", הוסיף.

עוד בנושא:
הנשיא פרס במקסיקו: "מקדמים את פתרון שתי המדינות"
פרס: "אל תשלו את עצמכם, הסטטוס קוו עם הפלסטינים לא יימשך"
פרס עוקץ את נתניהו: "לא רק אנחנו יודעים הכול"

בנאומו אמר הנשיא כי איראן יכולה לפתור את סוגיית הגרעין בדרך דיפלומטית. "זה בידיכם", פנה אליהם. "התנגדו לטרור. ישראל בדומה לשאר המדינות מעדיפה פיתרון דיפלומטי אך הקהילה הבינלאומית לא תהיה סובלנית לאיראן גרעינית. עצירת תכנית הגרעין תשחרר את העם האיראני מהיותו מקור לאיבה ותהפוך אץ איראן למדינה התורמת לשלום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העם האיראני אינו אויבנו". פרס במליאת הסנאט המקסיקני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנאומו התייחס הנשיא גם למאמצים להגעה לפריצת דרך במשא ומתן מול הפלסטינים ואמר: "התחלנו מחדש את תהליך המשא ומתן עם הפלסטינים. זוהי הזדמנות קריטית לפתרון קבע מוצלח עבור הצדדים. לא נולדנו לשלוט על עמים אחרים". עוד הוסיף כי "תהליך השלום קשה ומורכב אך אסור לנו לוותר. אסור לנו לדחות את השלום. ישראל מושיטה ידיה לשלום אל עבר כל שכנותיה, אך למדנו מניסיון המר כי עלינו להיות מודעים להשלכותיה של העריצות והרודנות. לרודנות אין בשטרה עבור העתיד. היא מציעה לילות חשוכים במקום ימים מאירים".

זהו יומו השלישי לביקור הנשיא במקסיקו סיטי. אמש נשא הנשיא נאום מדיני בארמון הנשיאות בעיר, ואף סעד עם הנשיא המקסיקני אנריקה פניה נייטו. הבוקר פתח הנשיא את סמינר העסקים ישראל-מקסיקו בהשתתפות אנשי עסקים ישראלים ומקסיקנים. ביקורו של הנשיא זוכה לסיקור נרחב בעיתונות המקומית. תמונות מנאומו אמש בארמון פורסמו בעמודים הראשונים של העיתונים הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully