וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתות לאיראן: "צה"ל וארה"ב יקיימו תרגיל גדול באביב"

קצין בכיר בצה"ל אמר למגזין "טיים" כי בחודש מאי, לקראת פקיעת תוקף הסכם הביניים בין המערב לאיראן, יתקיים תרגיל רחב היקף. "חייבים להציג באופן רחב את היכולות שלנו"

צילום: חיה"א, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

(צפו: מטוסי חיל האוויר מתרגלים תדלוק אווירי בחודש אוקטובר)

ישראל וארצות הברית יקיימו בחודש מאי הקרוב תרגיל צבאי משותף ורחב היקף, שלדברי קצין בכיר בצה"ל יאותת לאיראנים - וכן לישראלים, כי האמריקנים "שומרים על היכולות הצבאיות שלהם". הקצין הישראלי, שהתראיין הלילה (חמישי) למגזין "טיים" האמריקני, הסביר כי התרגיל יתקיים סמוך למועד פקיעת תוקף ההסכם הזמני שנחתם בין שש המעצמות לבין איראן בנושא תכנית הגרעין האיראנית.

שני מטוסי F-15 של חיל האוויר. משרד הביטחון
ישתתפו בתרגיל? מטוסי F-15 של חיל האוויר הישראלי/משרד הביטחון

בעוד ארצות הברית פועלת במישור הדיפלומטי מול האיראנים, הקצין הישראלי הסביר כי מבחינת ישראל, "ההחלטה האסטרטגית שהתקבלה היא להמשיך לעשות 'רעש'" – כלומר לשוב לאיום בפעולה צבאית נגד מתקני הגרעין של איראן. דובר כוחות צבא ארצות הברית באזור אירופה מסר ל"טיים" כי התרגיל המתוכנן באביב עם צה"ל לא קשור להתפתחויות הצפויות בשיחות בין המעצמות לבין איראן בנושא גיבוש הסכם קבע על תכנית הגרעין של טהראן. "אני חושב שאנו עדיין נמצאים בשלב של החלטה לגבי סדר הגודל של התרגיל המתוכנן", הסביר קפטן ג'ון רוס.

חיילי צבא ארה"ב ממתינים בכווית לחזרה הביתה, אחרי שעזבו את עירק, 19 בדצמבר 2011. רויטרס
חיילים אמריקנים/רויטרס

הקצין הישראלי אמר כי מבחינת ישראל, "הרוח הנושבת מכיוון האמריקנים היא: 'אנו נשמור על היכולות הצבאיות שלנו לתקוף באיראן, ואחת הדרכים להראות זאת היא תרגיל צבאי'". לדבריו, "האווירה היא שחייבים לעשות את זה בגדול, עלינו להציג באופן רחב את היכולות שלנו".

המגזין האמריקני ראיין את החוקר יפתח שפיר מהמכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), שהסביר כי יכולת ההרתעה של ישראל באמצעות איום צבאי נגד איראן נפגעה, כיוון שחלון ההזדמנויות לתקיפה ישראלית יעילה של מתקני הגרעין שלה נסגר בחודש פברואר החולף, כאשר האיראנים הפעילו את מתקן העשרת האורניום בפורדו, שליד העיר קום. לדברי שפיר, הבונקר שבו נמצא המתקן עמוק מדי עבור פצצות חודרות הבונקר שברשות ישראל. בנוסף לכך, בחירתו לנשיאות איראן של חסן רוחאני, הנחשב למתון ביחס לקודמו מחמוד אחמדינג'אד, תרמה לכך גם כן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מטוסים מתרגלים תדלוק באוויר/מערכת וואלה, צילום מסך

בחודש אוקטובר החולף ערך צה"ל תרגיל חריג בהיקפו בגבול הצפון. גורם ביטחוני התייחס לתרגיל, ואמר: "בתקופה האחרונה מתרחשים שינויים במזרח התיכון. צה"ל נערך במעגלים קרובים ורחוקים לשינויים הללו, והתרגיל נועד לאותת על הכוונות הרציניות של צה"ל להתמודד עם הבעיות הללו ולסכל אותן". כמה ימים קודם לכן פרסם חיל האוויר תיעוד מתרגיל מיוחד שביצעו טייסות קרב, שנועד לתרגל יכולות טיסה לטווחים רחוקים. המשמעות מהתרגיל שבוצע בשבוע שלפני כן, ושכלל גם תרגול של תדלוק אווירי, היא שמדובר בהכנה לטיסה ליעדים מ"המעגל השלישי" - בהם גם איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully