וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני הודח מהפרלמנט: "יום אבל לדמוקרטיה"

27.11.2013 / 20:56

ראש ממשלת איטליה לשעבר הודח בעקבות הרשעתו בהונאת מס. הוא גינה את ההחלטה והבטיח להוביל את מפלגת הימין-מרכז בראשה הוא עומד מבחוץ: "אף מנהיג לא סבל מרדיפה כמוני"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

הסנאט באיטליה הצביע היום (רביעי) על הדחתו של ראש הממשלה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, בעקבות הרשעתו בהונאת מס. ההחלטה הגיעה לאחר שברלוסקוני כבר משך את מפלגתו "פורצה איטליה" מהקואליציה של ראש הממשלה הנוכחי, אנריקו לטה, לאחר שבעה חודשים בממשלה.

עוד חדשות חמות מהעולם:
בגלל "אסון הסופרמרקט": ראש ממשלת לטביה מתפטר
הספר היקר בהיסטוריה: תהילים ב-14 מיליון דולר
תאילנד ממשיכה לסעור: משרדי הבולשת בבנגקוק פונו

הפרלמנט האיטלקי הצביע על הדחתו של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני, 27 בנובמבר 2013. רויטרס
הפרלמנט האיטלקי, היום/רויטרס

ראש ממשלת איטליה לשעבר גינה את ההחלטה ונשבע להמשיך להוביל את המפלגה בראשה הוא עומד ולהילחם בפרלמנט מבחוץ. "זהו יום מר, יום אבל לדמוקרטיה", אמר ברלוסקוני לאלפים מתומכי מפלגתו לאחר הדחתו. לדבריו, "אף מנהיג פוליטי לא סבל מרדיפה כמו זו שאני עובר". לדבריו, "אנחנו חייבים להישאר על המגרש, אסור לנו להתייאש אם מנהיג הימין-מרכז אינו סנאטור עוד. יש עוד מנהיגי מפלגות שאינם חברי פרלמנט".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני נואם בפני תומכיו לאחר הדחתו מהפרלמנט, 27 בנובמבר 2013. רויטרס
ברלוסקוני לאחר ההדחה, היום/רויטרס

ברלוסקוני, בן 77, נידון לשנת מאסר בשל הונאת מס והוא מערער על שבע שנות מאסר שנגזרו עליו בגין שידול לזנות של נערת הליווי המרוקנית "רובי שוברת הלבבות". ההחלטה היום בעצם מפעילה את הקלון שהטיל עליו בית המשפט ומשמעותה הרחקתו לשנתיים ממשרה ציבורית. ככל הנראה, עונש המאסר שנגזר עליו יומר בעבודות שירות.

ואם זה לא מספיק, בחודש שעבר דווח כי ברלוסקוני יעמוד לדין בפרשה נוספת של שחיתות. התביעה בנאפולי מאשימה את ברלוסקוני במתן שוחד לסנאטור בכיר ב-2008, כדי להטות את תוצאות הבחירות לפרלמנט באותה שנה. המשפט צפוי להיפתח בחודש פברואר. על פי הטענות, ברלוסקוני העביר לסנאטור סרג'יו דה גרגוריו שלושה מיליון דולרים, כדי שיערוק למפלגת האופוזיציה שלו, ויסייע לו להפיל את ממשלתו של רומנו פרודי. הבחירות הוקדמו, ולאחר מכן ברלוסקוני זכה בקדנציה שלישית - ואחרונה - כראש הממשלה. הסנאטור דה גרגוריו נידון ל-20 חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון, אחרי שהודה בקבלת השוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully