וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני מואשם ש"קנה" סנאטור במיליוני דולרים

עוד פרשת שחיתות התגבשה לאישום נגד רה"מ לשעבר, והוא יעמוד לדין בטענה ששיחד פוליטיקאי בכיר. בחודש הבא יצביע הסנאט אם להסיר את חסינותו של ברלוסקוני ולשלוח אותו למאסר

ראש הממשלה לשעבר של איטליה, סילביו ברלוסקוני, יעמוד לדין בפרשה נוספת של שחיתות. התביעה בנאפולי מאשימה את ברלוסקוני במתן שוחד לסנאטור בכיר ב-2008, כדי להטות את תוצאות הבחירות לפרלמנט באותה שנה. המשפט צפוי להיפתח בחודש פברואר.

ברלוסקוני מואשם שהעביר לסנאטור סרג'יו דה גרגוריו שלושה מיליון דולרים, כדי שיערוק למפלגת האופוזיציה שלו, ויסייע לו להפיל את ממשלתו של רומנו פרודי. הבחירות הוקדמו, ולאחר מכן ברלוסקוני זכה בכהונה שלישית - ואחרונה - כראש הממשלה. הסנאטור דה גרגוריו נידון ל-20 חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון, אחרי שהודה בקבלת השוחד.

סילביו ברלוסקוני במושב הסנאט ברומא. 2 באוקטובר 2013. רויטרס
ברלוסקוני עם חבריו למפלגה בסנאט ברומא, בחודש שעבר/רויטרס

בחודש יוני נידון ברלוסקוני לשבע שנות מאסר בגין שידול קטינה לזנות, תשלום עבור יחסי מין וניצול כוחו כדי לטייח את הפרשה. הוא מערער על גזר הדין.

ברלוסקוני הציל את ממשלת האחדות אחרי שאיים להפילה

בסוף השבוע הורה בית משפט במילאנו להרחיק את ראש הממשלה לשעבר מכל משרה ציבורית לפרק זמן של שנתיים, בשל הרשעה אחרת בהונאת מס. עם זאת, ההחלטה הסופית בנושא צריכה לעבור בסנאט, בהצבעה שכנראה תתקיים בחודש הבא.

אם יורחק ברלוסקוני מהסנאט, תבוטל חסינותו ויפעל עליו עונש המאסר שנגזר עליו. ראש הממשלה לשעבר, בן 77, צפוי לבקש להמיר את המאסר במעצר בית או בעבודות שירות.

בחודש שעבר, ממשלת הקואליציה של אנריקו לטה כמעט התמוטטה בשל איומו של ברלוסקוני להפיל אותה באי-אמון. ברגע האחרון, ובמבוכה רבה שנגרמה לו בשל כך, ברלסקוני הודיע כי הוא דווקא תומך בממשלה, למרות שחמישה שרים במפלגתו כבר התפטרו ממנה בהוראתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully