וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלפים הג'יהאדיסטים - כאב הראש החדש של השב"כ

27.11.2013 / 12:39

זו הייתה שאלה של זמן עד שהזרם האיסלאמי, שהיה "עסוק" בקידום החזון הדתי, יפנה לטרור. חיסול 3 המחבלים אתמול בחברון מבשר על עליית מדרגה בהתמודדות עם הפלג נטול ההנהגה

שלושת הפלסטינים, שחוסלו אתמול בגזרת חברון כשהיו בדרכם לבצע פיגוע, השתייכו - על פי כוחות הביטחון הישראלים - לתשתית טרור שכמותה לא הכרנו עד היום. השלושה, תושבי העיר, נמנו עם אנשי הזרם הסלפי שנמנע עד כה מפעולות פוליטיות-צבאיות בגדה, ושהסתפק בקידום רעיונות דתיים, בדבר "החזרה למקורות". הכניסה של תומכי הזרם למעגל הטרור הייתה בגדר שאלה של זמן, נוכח המתרחש בזירות אזוריות אחרות, כמו רצועת עזה, סוריה, עיראק ועוד.

בגדה המערבית ישנם כיום עשרות אלפי מתומכי הרעיון הסלפי, שמאמינים בין היתר כי יש לחקות את דרכיהם של הנביא מוחמד ושל קבוצת החברים המצומצמת שהקיפה אותו ("סחאבה"). עם זאת, רובם ככולם אינם פעילי טרור ואינם קוראים לפעילות אלימה מכל סוג נגד ישראל. הבעיה היא עם אנשי הזרם הסלפי-ג'יהאדיסטי, שהצליחו לעשות נפשות בקרב הסלפיה "האזרחית", אם ניתן לכנותה כך. תהליך דומה התרחש ברצועת עזה.

במשך עשרות שנים פעלו הסלפים שם ללא שום חיכוך עם כוחות הביטחון הישראלים או עם הרשות הפלסטינית והחמאס. הם בלטו בלבושם יוצא הדופן ובזקנם הארוך. בשנים האחרונות, גברה מעורבות של פעילים סלפים בפיגועי טרור נגד ישראל ואף החלו להתפתח חיכוכים של ממש בין ממשל חמאס ואנשי זרם זה. באיחור קל הבין החמאס את האיום הנשקף לו מצד הקבוצות הסלפיות-הג'יהאדיסטיות שצברו כוח ומעמד מתחת לאפו, ואז גם החל לפעול כדי להצר את צעדיו.

אין מנהיג מוכר או אפילו דרג מקבלי החלטות

בגדה המערבית, ניכרה פעילות של רבים מתומכי הסלפיה, בקבוצה שכינתה עצמה "חזב א-תחריר"- מפלגת החירות. לא פעם הם יצאו להפגנות נגד ישראל וגם נגד הרשות הפלסטינית. ואכן, מנגנוני הביטחון הפלסטינים פעלו לא פעם נגד חשודים בהתארגנות הזו שזוכה לפופולריות רבה, נוכח החולשה של הרשות ושל החמאס. "חזב א-תחריר" זכתה לתמיכה עממית בחברון, שתמיד נחשבה קיצונית יותר מבחינה דתית, וגם במזרח ירושלים, שם היו אנשיה מעורבים בהפגנות אלימות בהר הבית.

קשה לקבוע לאן יפנו חברי הזרם הזה בעקבות האירוע אתמול. ייתכן שישמרו על מאפיינים אזרחיים בלבד. סביר יותר שחלקם לפחות ינסו להקים תשתית צבאית כזו או אחרת ולהוציא לפועל פיגועים. ההקצנה, מה לעשות, הגיעה גם אל הסלפים בגדה המערבית ולא רק באזור חברון. כמה מחברי החוליות הסלפיות שנעצרו בימים האחרונים ניסו להקים תשתית טרור בשכם. אין להם מנהיג מוכר או אפילו דרג מקבלי החלטות, מכאן שעבור כוחות הביטחון הישראלים, כאב הראש הכרוך בהתמודדות עמם, גדול אף יותר מזה הנלווה ללחימה בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי המוכרים והיחסית פרוצים מבחינה מודיעינית.

לקריאה נוספת:
צל”ש לתומכי הלחימה שהרגו את מחבל הטרקטור
מצבור נשק גדול עם פגזי צה”ל אותר ברפיח המצרית
הפיגוע בשגרירות איראן: אחד המחבלים - פלסטיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully