וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בשגרירות איראן: אחד המחבלים - פלסטיני

23.11.2013 / 18:04

הרשויות בלבנון זיהו את אחד המחבלים שהתפוצצו מחוץ לשגרירות איראן כפלסטיני, מחסידיו של איש דת איסלאמי. המחבל השני זוהה כלבנוני המקושר לארגונים סונים קיצוניים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(צפו ברגעי הפיצוץ מחוץ לשגרירות איראן בביירות)

אחד המחבלים שניסו להתנקש השבוע בשגריר איראן בביירות הוא פלסטיני המקושר לאיש דת איסלאמי לבנוני, כך עולה היום (שבת) מחקירת הרשויות בלבנון. אתמול זיהו הרשויות את המחבל המתאבד השני כלבנוני המקושר לארגונים סונים קיצוניים.

שני המחבלים התפוצצו ביום שלישי מחוץ לשגרירות האיראנית בביירות. מהפיצוצים נהרגו 25 בני אדם, בהם נספח התרבות של איראן בלבנון, ו-146 נפצעו. "גדודי עבדאללה עזאם", ארגון לבנוני המקורב לאל-קאעדה, נטלו אחריות על הפיגוע ואיימו בפיגועים נוספים אם איראן לא תפסיק להתערב במלחמת האזרחים בסוריה.

מקור ביטחוני אמר היום כי המחבל הפלסטיני התגורר בדרום לבנון והיה מחסידיו של אחמד אל-אסיר, איש דת סוני שתומכיו החמושים נלחמו במשך יומיים בחודש יוני נגד צבא לבנון לאחר שהתבצרו במסגד בעיר הנמל הדרומית צידון. אל-אסיר, תומך נלהב מלחמת האזרחים בסוריה, ידוע בהשקפתו האנטי-איראנית. לפי שעה, הרשויות בלבנון לא יודעות היכן הוא מסתתר. אביו של המחבל הפלסטיני, ששמו לא נמסר, הועבר לחקירת הרשויות.

פיצוץ מחוץ לשגרירות איראן בביירות בלבנון. Hussein Malla, AP
מכונית התופת התפוצצה במרחק רב יותר מהשגרירות משתוכנן/AP, Hussein Malla

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל הראשון, שרכב על אופנוע, היה אמור לפלס את הדרך אל מתחם השגרירות עבור המחבל השני, שנהג במכונית ממולכדת. בתחילה, העריכו החוקרים כי המחבל הראשון התפוצץ עם האופנוע מול שערי השגרירות. החקירה העלתה כי המחבל ירד מהאופנוע, רץ לעבר המבנה והתפוצץ באמצע הדרך. הוא הרג ארבעה מאבטחים. אחרי הפיצוץ, נהג משאית לחלוקת מים נמלט בבהלה, ונטש את המכונית מול הכניסה לשגרירות. המחבל השני, שהגיע מצדו השני של הרחוב, לא הצליח להגיע אל הכניסה, שהייתה חסומה. הוא התנגש במשאית כמה פעמים, בניסיון להזיז אותה מהכניסה. המאבטחים האיראנים ירו לעברו, והוא נאלץ לפוצץ את המכונית הממולכדת, במרחק גדול יותר מהבניין מאשר תכנן.

עוד על הפיגוע בביירות:
כך נכשלה המזימה לרצוח את השגריר האיראני בביירות
פרשנות: המתאבדים הנחושים מטביעים את איראן בבוץ הלבנוני
חיזבאללה: "ישראל והמערב אחראים לפיגוע בביירות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully