וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבור נשק גדול עם פגזי צה"ל אותר ברפיח המצרית

26.11.2013 / 20:40

הצבא המצרי ערך פיצוץ מבוקר של מצבור הנשק שנמצא באזור המנהרות. בצה"ל העריכו כי מדובר בפגזים שנגנבו לפני כשנתיים מבסיס בנגב והיו אמורים להגיע לארגוני הטרור בעזה

צבא מצרים איתר בימים האחרונים מצבור נשק גדול לא הרחק מאזור מנהרות ההברחה ברפיח המצרית. לאחר בדיקה קצרה, התברר כי בין אמצעי הלחימה גם תחמושת של צה"ל. גורמי צבא העריכו כי מדובר בפגזי ארטילריה שנגנבו מבסיס צה"ל בנגב לפני כשנתיים על ידי כנופיה מהנגב. ההערכה היא כי הפגזים הוברחו עוד לפני הקמת הגדר החדשה בגבול ישראל-מצרים, דרך סיני, כשהיעד הסופי הוא ארגוני הטרור ברצועת עזה. אתמול (שני) בבוקר השמיד הצבא המצרי את המאגר באמצעות פיצוץ חומרי נפץ, וגורמי צבא בחטיבה הדרומית דיווחו על הדי הפיצוצים מהאזור.

גורם צבאי סיפר כי חלק מהתחמושת שנגנבה מבסיס צה"ל באותו אירוע נתפסה בידי בני מיעוטים בנגב, שמתגוררים סמוך לגבול המצרי. היתר, לדבריו, לא נמצא עד היום. "ידוע שחמאס מחזיק במאגרי נשק בסיני כדי למנוע מחיל האוויר הישראלי להשמיד אותם", אמר. "במציאות הנוכחית, כל אמצעי הלחימה תקועים בצד המצרי כי המנהרות להברחה נהרסו".

המשבר הכלכלי בעזה מחריף

בתוך כך, בצה"ל טוענים כי הלחץ הכלכלי בעזה מתגבר ועשוי להביא לקריסת מערכות השלטון. בשל הפסקת העברת הדלק המסובסד ממצרים לרצועה, החלו הפלסטינים לצרוך דלק מישראל אך מחירו טיפס ל-6.20 שקל לליטר (פי שלושה מהמחיר המצרי). בשל כך, המירו הפלסטינים את מנועי המכוניות שברשותם לכאלה שצורכים גז אך בישראל מעבירים מדי יום רק 180 טון גז בעוד הפלסטינים מבקשים כמות כפולה.

סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים של האו"ם (אונר"א), שמוגדרת אחד המעסיקים הגדולים ברצועה, השקיעה את מרבית כספיה באוכל ועלולה לעמוד בחודש הקרוב בפני משבר כיוון שקיים סיכוי שלא תוכל לשלם משכורות לאלפי עובדים. בנוסף, אלפי עובדי המנהרות נותרו ללא משכורות, וכך גם פועלי הבנייה שעבודתם הופסקה בשל מחסור בתקציבי בנייה שהועברו לסיוע מזון בשל הפסקת הסיוע הכלכלי ממצרים.

גם בתחום החשמל קיים משבר ובשל כך פועל החשמל בעזה רק שש שעות ביממה. גורם ביטחוני בישראל אמר אמש: "אנחנו מודעים לכך שחמאס כבר מדבר בגלוי על כך שאין לו כסף ואין לו מזון אבל יש לו 'קלאץ''. נעשים מאמצים לפתור בעיות ברצועת עזה. מתקיימים דיונים ועובדים על תכניות למנוע משבר אבל הבעיה המרכזית אמורה להיפתר על ידי הפלסטינים".

בדובר צה"ל סירבו להתייחס לדיווח על איתור מאגר נשק שכלל תחמושת של צה"ל.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

לקריאה נוספת:
צפו: המל”ט המתאבד הישראלי שיכול להגיע עד איראן
לראשונה: צה”ל יתרגל תמרון לכיבוש העיר עזה
חשיפה: בלוני התצפית של חמאס על הגבול עם ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully