וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: בלוני התצפית של חמאס על הגבול עם ישראל

21.11.2013 / 10:54

הזרוע הצבאית של הארגון העזתי לא מסתפקת במנהרות וברקטות, ופועלת לאיסוף מודיעין על ישראל בעומק שטחה באמצעות בלונים עם מצלמות. קצין בכיר בפיקוד הדרום: "יכולת מדאיגה"

צילום: רויטרס, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

חמאס משדרג את יכולות המודיעין נגד ישראל: הזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה החלה בתקופה האחרונה להציב בלוני תצפית עם מצלמות לאיסוף מודיעין לאורך גדר המערכת בגבול עם ישראל ולאורך קו החוף של הרצועה. קצין בכיר בפיקוד דרום הסביר כי חמאס החליט לאסוף מודיעין בעומק מדינת ישראל ולא רק על קו הגבול, ולשם כך הוא הקים קו של תרנים ובלונים מלאים בגז הליום שעליהם הותקנו מצלמות. את תמונותיהם של הבלונים העלה צלם מרצועת עזה לעמוד הפייסבוק שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלון תצפית של חמאס על גבול ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקצין הדגיש כי בלוני התצפית מהווים יכולת מדאיגה שמעידה על כוונות חמאס לא רק בהתעצמות בתחום הרקטות ובניית המנהרות ההתקפיות שמובילות לשטח ישראל, אלא גם באיסוף מודיעין על מה שמתרחש בתוך ישראל ועל תנועות צבא ואזרחים. הקצין ציין כי ישראל אישרה לפני כמה חודשים הכנסה של גז הליום לרצועת עזה לצרכים אזרחיים, וכעת הנושא ייבחן מחדש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נועד לאסוף מודיעין על מה שמתרחש בתוך ישראל ועל תנועות צבא ואזרחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה נחשפו כמה מנהרות טרור של חמאס אל תוך שטח ישראל, ובצה"ל טוענים שעל אף העובדה שהארגון מורתע על ידי ישראל ופועל בריסון, הוא ממשיך להיערך לעימות הבא. "הוא מתכונן בכל דרך אפשרית, בכל חתך אפשרי", סיפר בשבוע שעבר מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף-משנה עמוס הכהן, לוואלה! חדשות, "מחפירה של מנהרות, דרך ייצור של רקטות לטווחים בינוניים וארוכים, אימון המחבלים שתחת אחריותו, בנייה של מערך תת-קרקעי שלם ברצועה ועד עדכון של כל התורה והטכניקות הקרביות שהוא מפיק כלקח ממה שהוא עשה או לא עשה במבצע עמוד ענן".

כשהתבקש לסכם את מצבו של חמאס, ציין אל"מ הכהן כי הארגון נמצא בלחץ גדול. "סוגרים לו את המנהרות, אין לו כסף לשלם משכורות, המקור האידאולוגי שלו קרס (האחים המוסלמים במצרים – א.ב). הבית האידיאולוגי שלו בבעיה קשה. לכן, הלחץ מתגבר והוא יכול להפנות אותו להתנגדות מול ישראל. הם לא יושבים בשקט. הם בונים מולנו מערך איסוף שכולל מצלמות שאת חלקן הם מציבים על תרנים בגובה של 45 מטרים. הם נערכים למבצע נגדנו. יש להם מערך איסוף שיטתי וקבוע. אבל, גם אנחנו לא מתעלמים ובונים בנק מטרות".

לקריאה נוספת:
"איום המנהרות רק ילך ויגבר, נערכים למבצע נגדנו"
תיעוד: כך פועל "צוות מנהרות הטרור" של חמאס
בעזה חגגו שנה לעמוד ענן; "הפיצוץ מול ישראל קרב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully