וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי בהאמה: 20 הרוגים בהתהפכות סירת מהגרים

לדברי הרשויות במדינה כ-150 מהגרים מהאיטי שהיו בדרכם לארה"ב הצטופפו במשך יותר משבוע על כלי השיט הרעוע, שעלה על שרטון. "למרבה הצער אנו עדים לטרגדיות האלה מדי חודש"

לפחות 20 מהגרים מהאיטי נהרגו אמש (שלישי) בהתהפכות סירה שעלתה על שרטון סמוך לאיי בהאמה. לדברי הרשויות במדינה כ-150 מהגרים שהיו בדרכם לחופי ארצות הברית הצטופפו על כלי השיט הרעוע בזמן האסון, וכפי הנראה עומס-היתר הוא שהוביל להתהפכות. עוד נמסר כי עד כה זוהו בוודאות 20 הרוגים, ואולם על סמך עדויות של ניצולים מניין ההרוגים צפוי אף לעלות ל-30.

עוד בנושא
איטליה: עשרות הרוגים בטביעת סירת מהגרים
113 נספים בטביעת סירת מהגרים מול איטליה
סירה התהפכה לחופי סומליה, 55 מהגרים טבעו למוות

התהפכות סירת מהגרים מהאיטי ליד חופי איי בהאמה. 26 בנובמבר 2013. רויטרס
"שהו בלב ים במשך יותר משבוע כשברשותם אספקת מזון ומים מוגבלת". הניצולים על הסירה, אתמול/רויטרס

הצבא במדינה פעל בשעות האחרונות בתיאום עם משמר החופים האמריקני כדי לאתר את גופות ההרוגים. כמו כן הכוחות פעלו לחילוץ הניצולים שנותרו על כלי השיט. להערכת הרשויות במדינה, המהגרים שהו בלב ים במשך שמונה עד תשעה ימים כשברשותם אספקת מזון ומים מוגבלת. כתוצאה רבים מהניצולים אובחנו כסובלים מהתייבשות.

"ללא ספק נוצר עומס יתר חריג שערער את היציבות של הסירה, שלא הייתה מותאמת לתנאי השיט", אמר איש משמר החופים, סגן גאבה סומה, לסוכנות הידיעות AP. "מדובר במסע מסוכן ביותר". "למרבה הצער אנחנו עדים לטרגדיות מסוג זה מדי חודש", הוסיף מפקד משמר החופים, ריאן דוס. "מדי שנה אנחנו עדים למאות מהגרים שמקפחים את חייהם בלב ים ללא צורך, בשל השתתפות במסעות ימיים לא חוקיים ומסוכנים".

בחודש שעבר נהרגו לפחות 50 בני אדם בהתהפכות סירה מול האיים סיציליה ומלטה שבים התיכון. לדברי חיל הים האיטלקי, על הסירה שהו כ-250 מהגרים מאפריקה. האסון הימי התרחש קצת יותר משבוע לאחר התהפכות סירת מהגרים מאפריקה שטבעה מול האי למפדוזה שבאיטליה, אז טבעו למוות לפחות 319 בני אדם – מהגרים מאריתריאה וסומליה, שקיוו להגיע לאיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully