וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: עשרות הרוגים בטביעת סירת מהגרים

כשבוע לאחר טביעתה של סירת מהגרים מול האי למפדוזה, חילות הים של איטליה ומלטה חילצו כ-200 מהגרים מאפריקה שסירתם טבעה ליד סיציליה. כ-50 נספו, ביניהם עשרה ילדים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

סירת מהגרים ובה לפחות 250 בני אדם טבעה אתמול (שישי) מול האיים סיציליה ומלטה שבים התיכון - כך הודיע חיל הים האיטלקי. סוכנות הידיעות האיטלקית ANSA דיווחה אמש כי מספר הקרבנות עומד על 50 בני אדם, בהם 10 ילדים. הבוקר מסרו חילות הים של איטליה ומלטה כי עד כה משו מהמים גופות של 34 נספים.

האסון הימי התרחש קצת יותר משבוע לאחר התהפכות סירת המהגרים מאפריקה שטבעה מול האי למפדוזה שבאיטליה, אז טבעו למוות לפחות 319 בני אדם – מהגרים מאריתראה וסומליה, שקיוו להגיע לאיטליה.

עשרות מהגרים טבעו למוות בדרכם לאי למפדוזה. אוקטובר 2013. AP
צוותי הצלה פועלים לחילוץ הטובעים מול האי למפדוזה לפני כשבוע/AP

"לפחות 200 בני אדם נמצאים במי הים התיכון ומסוקים שלנו עוסקים בפעולות חילוץ", אמר דובר חיל הים האיטלקי. הוא הוסיף כי שתי ספינות פועלות באזור. הרשויות במלטה אחראיות על התיאום של מבצע ההצלה, שהתרחש במים בינלאומיים, אך באזור סיוע מלטזי. הסירה אותרה סמוך לשעה 14:00 (זמן מקומי) על ידי מטוס צבאי מלטזי שהצניח למקום סירת הצלה.

הצי המלטזי מסר כי אחת מספינותיו חילצה 150 מהגרים מהסירה והצי האיטלקי חילץ עוד 56. חלק מהפצועים הועברו במסוק לבית החולים בלמפדוזה.

בהתהפכות הסירה מול חופי למפדוזה לפני יותר כשבוע, אש פרצה על הסיפון ועשרות מהנוסעים נאלצו לזנק למים. קרבתו של האי למפדוזה לאפריקה הפכה אותו ליעד פופולרי עבור מהגרים. סוחרים, רבים מהם מתוניסיה או מלוב, סוחרים בפליטים ומשיטים אותם לאי בספינות מסוכנות. פעמים רבות הפליטים נאלצים לשחות דרך ארוכה מהסירה אל האי עצמו.
לפי נתוני נציבות האו"ם לפליטים, כ-32 אלף מהגרים מארצות אפריקה הגיעו לדרום איטליה וכן לאי מלטה השכן בשנה החולפת. כשני שליש מהם הגישו בקשות לקבלת מעמד של פליטים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לקריאה נוספת:
נספים בטביעת סירת מהגרים מול איטליה

(עדכון ראשון: 20:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully