וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני להרצוג: יש להקים ברית למען ההסדר המדיני

25.11.2013 / 14:42

בנאום שנשאה בכנס לקידום פתרון שתי המדינות לשני עמים, התייחסה שרת המשפטים למהפך בראשות מפלגת העבודה. לגבי ההסכם עם איראן אמרה לבני: "רחוק ממושלם, אך עובדה מוגמרת"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מיכאל ברגמן

לבני נושאת דברים בישיבת הסיעה, היום

שרת המשפטים והממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, ציפי לבני, נאמה היום (שני) בכנס שדולת הכנסת לקידום פתרון שתי המדינות לשני עמים בראשות חיליק ברת. לבני ציינה את בחירתו של יצחק (בוז'י) הרצוג לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה כצעד שעשוי לקדם את התמיכה הפוליטית בתהליך המדיני.

"עכשיו, כשבוז?י הרצוג ניצח בפריימריז, מפלגת העבודה בחרה שלא להתעלם מהנושא המדיני", אמרה לבני, "נוצרה הזדמנות ליצור ברית שמעבירה לראש הממשלה מסר שיש כאן תמיכה לא רק בתהליך, אלא גם בצמתי קבלת ההכרעות. את מחירה של ברית האחים יאיר ובנט אנחנו עדיין משלמים. זו ברית פוליטית. אז בואו נקים אנחנו ברית חדשה: ברית אידיאולוגית למען הסדר מדיני. הברית הזאת יכולה להתקיים גם כשהעבודה באופוזיציה וגם בקואליציה". בישיבת סיעתה שנערכה היום, אמרה לבני כי מפלגת העבודה "התפכחה מהרעיון שאפשר לדבר על נושאים פופולריים ולהזניח את הנושא המדיני".

ישיבת סיעה של מפלגת התנועה. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
"בואו נקים אנחנו ברית חדשה". לבני בישיבת סיעתה בשבוע שעבר/יואב דודקביץ'

בנאומה בכנס עסקה לבני גם בהסכם שנחתם בין שש המעצמות לבין איראן: "חצי שנה. זה מה שנתנו מדינות המערב להסכם עם איראן בטרם יהפוך להסדר קבע. חצי שנה זה גם מה שנותר למשא ומתן עם הפלסטינים לפי הנוסחה של תשעה חודשים כדי להשיג הסכם קבע. בתקופה של חצי שנה בלבד עלינו לדאוג שאיראן לא תרמה את העולם ותיבלם מלהפוך לאיום שיפר את האיזון במזרח התיכון ויאיים על ישראל, ובחצי השנה הזאת עלינו גם להגיע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים כדי שנבטיח לנו ביטחון, שלא נהיה מדינה מבודדת ושנשאר מדינה יהודית ודמוקרטית".

לבני המשיכה וטענה: "אלו שתי משימות קשות, קריטיות וגורליות לישראל בשישה חודשים בלבד. יש איומים מצד אחד והזדמנויות מצד שני. כי לא מדובר בשתי משימות מנותקות זו מזו. אם נפתור את הסכסוך עם הפלסטינים ונגיע להסדר, נוכל לייצר חזית חדשה, חזקה ומשמעותית עם מדינות ערביות מול איראן".

מהפך בעבודה: הרצוג נבחר לרשות המפלגה. אבי כהן
"מפלגת העבודה בחרה שלא להתעלם מהנושא המדיני". הרצוג/אבי כהן

"ההסכם שנחתם עם איראן רחוק מלהיות מושלם", הוסיפה לבני, "אבל הוא כבר עובדה מוגמרת. לכן במקום להמשיך להילחם בקרב שכבר הוכרע, יש לצאת למאבק המדיני החדש: על ישראל לשקם ולהדק את הברית החשובה האסטרטגית והאינטימית עם ארה"ב כדי להביא לכך שהסכם הביניים הזה לא יהפוך להסדר קבע שבו איראן היא מדינת סף גרעינית".

לקריאה נוספת:
המשבר מדומה? צוותי המו"מ המדיני נועדו בירושלים
השרים אישרו מינוי ניצן לפרקליט - והרוחות סערו
הרצוג כבש את העבודה: "יוצאים לדרך חדשה, לא אפעל לבד"

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully