וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו מינוי ניצן לפרקליט - והרוחות סערו

24.11.2013 / 12:49

שר הכלכלה בנט תקף את לבני על כך שוועדת האיתור העלתה שם אחד, ובתגובה השיבה שרת המשפטים כי בנט פוסל את המינוי מטעמים אישיים. נתניהו: "ניצן - המועמד הראוי ביותר"

שרי הממשלה אישרו הבוקר (ראשון) ברוב גדול את מינויו של עו"ד שי ניצן לפרקליט המדינה. למינויו של ניצן, ששימש כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים, התנגדו שלושת שרי הבית היהודי וכן שר התיירות עוזי לנדאו. "שי ניצן הוא המועמד הראוי ביותר", שיבח ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הוא חכם, ישר, משכיל בתחומו ובכלל, ומאוזן", הוסיף. שרת המשפטים ציפי לבני הוסיפה: "שי ניצן הוא האדם הראוי שיקבל החלטות ללא מורא פוליטיקאים".

קודם לאישור המינוי, סערה ישיבת השרים כשבמוקד עמדו לבני ושר הכלכלה נפתלי בנט. שרת המשפטים אמרה בדיון בממשלה בתגובה לטענות בנט על כך שהיא לא ראיינה יותר ממועמד אחד: "מדהים אותי ששר הכלכלה אומר שהייתי צריכה לראיין יותר ממועמד אחד, כי גם אם הייתי מראיינת חמישה ובסוף מביאה לממשלה את שי ניצן - הוא היה מצביע נגד. התנגדות של בנט נובעת מאותם טעמים שהשר אורי אריאל מתנגד למינוי - התנגדות פוליטית למינוי ולא פרוצדורלית, רק שאורי אריאל אומר את זה ובנט בוחר להסתתר מאחורי טענות פרוצדורליות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סערה בישיבת השרים. לבני ובנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הדיון תקף בנט את לבני, והטיח כי "הפקידים קובעים לנו", בהתייחסו להליך איתור ניצן לתפקיד. לדבריו, "בחברה עסקית, אם חברת כוח אדם הייתה מאתרת מועמד אחד לתפקיד ללא חלופות – המנכ"ל היה מפוטר תוך חמש דקות". "יש תחושה מאוד לא טובה מכל התהליך. למה למשרד המשפטים מותר להתערב בוועדת האיתור, אבל אם זה היה שר אחר היו מעמידים אותו לדין?", תהה בנט. שר הכלכלה הדגיש כי הביקורת אינה אישית, כשהוסיף: "אני לא מתנגד לגופו של בן אדם אלא לגופו של תהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully