וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: הר געש התפרץ - אלפים פונו מבתיהם

25.11.2013 / 17:56

ההר סינאבונג חזר להיות פעיל בחודש ספטמבר - אחרי 400 שנים בהן היה רדום. רמת הכוננות הועלתה מבעוד מועד לרמה הגבוהה ביותר והתפרצויות נוספות צפויות

יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

כ-15 אלף תושבים המתגוררים בסמוך להר הגעש סינאבונג באינדונזיה פונו היום (ראשון), כחלק מכוננות החירום שהועלתה לדרגה הגבוהה ביותר לפני התפרצות געשית שארעה שם היום. במסגרת ההיערכות של הרשויות הוחלט על פינוי תושבים ברדיוס של חמישה קילומטרים מההר, שפעילותו התגברה בחודשים האחרונים. לא דווח על נפגעים באירוע.

"העלינו את מצב הכוננות ל'אזהרה' – הרמה הגבוהה ביותר לפעילות וולקנית – כי אנחנו מצפים שיהיו יותר התפרצויות", נמסר מהסוכנות הלאומית לטיפול באסונות. עוד נמסר כי עוצמת ההתפרצויות התגברה בימים האחרונים.

התפרצות הר הגעש סינאבונג, אינדונזיה, 24 בנובמבר 2013. AP
משפחה מקומית נמלטת מביתה/AP

ההתפרצות האחרונה של הר סינאבונג הייתה בשנת 2010, אז שני בני אדם נהרגו ויותר מ-30,000 פונו מבתיהם באזור. לפני 2010, הר הגעש היה רדום במשך כ-400 שנים.

סינאבונג הוא אחד מ-130 הרי געש פעילים במדינה, הרביעית בעולם בגודל האוכלוסייה. אינדונזיה ידועה כחלק מ"טבעת האש" של האוקיינוס השקט. בשנת 2010, יותר מ-350 בני אדם נהרגו בהתפרצות הר מראפי, סמוך לעיר הגדולה יוגיאקרטה באי המרכזי, ג'אווה.

(עדכון ראשון: 13:56)

לקריאה נוספת
צפו: מדוע טסים עב"מים אל תוך לוע הר הגעש?
ממעוף הציפור: צפו בפסגת הר הגעש ה"מעשן" בצ'ילה
הר הגעש התפרץ לפתע, 5 מטיילים נספו בלבה הרותחת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully