וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלת פנים של גיבורים באיראן: "כאילו חזרו מהקרב"

25.11.2013 / 10:27

המונים נאספו בשדה התעופה מהראבאד בטהראן לברך את חברי המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין עם שובם מז'נבה. שר החוץ הפך לגיבור: "המעצמות נאלצו להכיר בזכויות של איראן"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

קהל רב הגיע אמש (ראשון) לשדה התעופה מהראבאד בטהראן, לברך את צוות המשא ומתן האיראן בשובו מסבב השיחות ההיסטורי שהסתיים לפנות בוקר בז'נבה. המשלחת האיראנית, בראשותו של שר החוץ, מוחמד ג'וואד זריף, וסגנו, עבאס עראקצ'י, חתמה על הסכם עם נציגי המעצמות, המגביל את תכנית הגרעין בתמורה להקלה מוגבלת בסנקציות.

האזרחים שחיכו בשדה התעופה נשאו שלטים, עליהם נכתב "ברכות לשגריר השלום", "כל עוד זריף חי, איראן חיה" ו"ד"ר זריף, ידיד בלתי-נלאה של המהפכה והמשטר, שאלוהים יהיה עמך". שלטים נוספים נשאו את תמונותיהם של זריף ושל הנשיא רוחאני, ועל אחרים נכתב: "זכרו את התאריך: 24 בנובמבר 2013", בהתייחסות לתאריך בו נחתם ההסכם, לאחר כעשור של מבוי סתום במגעים בין איראן למעצמות.

שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, אמר היום כי "הסרת הסנקציות שהוטלו על איראן תחל בחודש דצמבר". בראיון לתחנת הרדיו "אירופה 1" אמר פביוס: "ההקלה בסנקציות תהיה ממוקדת, מוגבלת וניתנת לביטול". הוא הדגיש כי ארצות הברית תומכת במהלך וכי ההסכם ימנע מאיראן להתקדם בתהליך העשרת אורניום.

קבלת פנים למשלחת האיראנית לשיחות הגרעין, טהראן, 24 בנובמבר 2013. AP
"לא למלחמה, לא לסנקציות, לא לכניעה". הקהל בשדה התעופה בטהראן, אמש/AP

"התועלת הגדולה ביותר תהיה שלום", סיפרה תושבת טהראן, "גם הכלכלה חשובה. אני מאמינה שתהיה התקדמות בכל התחומים בעתיד". תושב אחר טען כי "לאחר שנים שהפעילו לחץ על איראן, המעצמות לבסוף נאלצו להכיר בזכות של איראן להעשרה. זה משהו שכל איראני צריך להיות גאה בו". "זה כאילו שהם היו במלחמה ועכשיו הם חוזרים. הם הלכו להוכיח לעולם שאנחנו לא מחרחרי מלחמה", סיפר תושב נוסף.

ההמונים שבאו לקבל את פני המשלחת שרו שירים פטריוטיים והכריזו: "לא למלחמה, לא לסנקציות, לא לעלבונות, לא לכניעה". שר החוץ זריף הצהיר בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה הממשלתית סמוך למועד נחיתתו בטהארן כי איראן תפעל במהירות ליישום ההסכם, וכי הממשלה מוכנה לפתוח בשיחות לקראת הסכם סופי.

עוד בנושא
נתניהו: "איראן קיבלה אישור כתוב להפרת החלטות האו"ם"
לא פראייר: אובמה לא ייתן לאיראן למרוח אותו
הושג הסכם ביניים היסטורי בין המעצמות לאיראן בז'נבה

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
קבלת פנים למשלחת האיראנית לשיחות הגרעין, טהראן, 24 בנובמבר 2013. AP
קבלת פנים למשלחת האיראנית לשיחות הגרעין, טהראן, 24 בנובמבר 2013/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully