וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטורי עובדי ביתו של הרב עובדיה - "פוליטיים"?

25.11.2013 / 8:35

ארבעה עובדים, בהם עוזרו ועורך כתביו של מנהיגה לשעבר של ש"ס, סיימו עבודתם אחרי פטירתו - אולם בסביבת ח"כ ישי אמרו שמדובר בהחלטה פוליטית. אנשי דרעי: "טענה צינית"

ש"ס אמנם עדיין מנסה להתאושש אחרי לכתו של הרב עובדיה יוסף, אך נדמה כי משבר נוסף בדרך. גורמים בתנועה המזוהים עם ח"כ אלי ישי טוענים כי פיטוריהם של ארבעה עובדי ביתו של הרב יוסף פוטרו ממניעים "פוליטיים", ומאשימים בכך את היו"ר אריה דרעי. מנגד, בש"ס פרסמו היום חוות דעת משפטית לפיה הם מנועים מלהעסיק את המקורבים לאחר שהרב נפטר, והצרו על השימוש הציני שנעשה בהם ל"צרכים פוליטיים".

מדובר בארבעה עובדים שבמשך שנים שימשו מאחורי הקלעים בתפקידים שונים ושירתו את הרב יוסף המנוח. ביניהם, עוזרו האישי צבי חקק, עורך כתביו, אליהו שטרית, ונהגו, שלומי אברהם. הם קיבלו לאחרונה מכתבי פיטורים רשמיים מהמפלגה לאחר שעבודתם בבית הרב הסתיימה.

גורמים בסביבתו של ישי הביעו כעס על היו"ר דרעי, הגדירו את החלטתו לפטר את המקורבים "פוליטית" וזעמו בעיקר על כך שלא נמצאה עבור ארבעת העובדים, עבודה חלופית. "חקק", ציינו הגורמים כדוגמה, "שימש את הרב במשך יותר מ-20 שנה, ליווה אותו בכל אירוע ודאג לו לכל מה שצריך. ביום ובלילה, הוא היה שם. קשה להבין איך אדם שהקדיש את כל מרצו, הופך חודש וחצי לאחר פטירת מרן, ללא רלוונטי. האם זה רק בגלל העובדה שהוא גדל על ברכי מרן?".

אלא שבניגוד לטענות האמורות, בש"ס דווקא ממשיכים להעסיק את חקק בעבודתו כמבקר בעיתון של ש"ס "יום ליום". "אם היה מדובר בהתנכלות אישית חקק היה מפוטר גם מתפקידו כמבקר בעיתון של המפלגה. חבל שבמסגרת הניסיונות לנגח את דרעי יש מי שבוחר לעוות את המציאות".

למרות זאת, טוענים בסביבתו של ישי כי ציפו שחקק יקבל את תפקיד מזכיר מועצת חכמי התורה של המפלגה, שהתפנה לאחרונה בעקבות התפטרותו של רפאל פנחסי, המזכיר הקודם. "כעת, מה נותר לו?".

בש"ס פרסמו היום בתגובה את חוות דעתו המשפטית של עו"ד נדב עשאהל שנשלחה למנכ"ל ש"ס, חיים ביטון, במסגרתה נכתב כי "בעקבות פטירתו של מרן זצ"ל נדרשת המפלגה, עם כל הצער שבדבר, להפסיק לאלתר את העסקת צוותו האישי. ברי כי חל איסור על המפלגה להמשיך ולשלם שכר למי שאין לו תפקיד כלשהו, וכי הוצאה שכזו הינה הוצאה אסורה, שאינה עומדת בהוראות חוק מימון מפלגות תשל"ג-1973".

עו"ד עשאהל ציין כי כבר בעבר הועלתה הסוגיה והוסיף כי "מלכתחילה, העלה מבקר המדינה ספקות באשר לתקינות ההוצאה בגין שכר צוותו של הרב, והמפלגה נדרשה ליתן הסברים מפורטים לנחיצות ההוצאה. קל וחומר שהיום – כל הוצאה בגין שכר צוותו של מרן אינה קבילה, ובוודאות מוחלטת תביא את מבקר המדינה למתן דוח שלילי למפלגה, על כל המשתמע מכך".

לקריאה נוספת:
פתאום לש”ס אכפת: במפלגה מיהרו לתמוך ברב אברג’ל
ח”כ מש”ס נועד עם מפקד מורדים סורי: ”לא אויב”
אלי ישי בעצרת לזכר הרב עובדיה יוסף: ”השבר נורא”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully