וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתאום לש"ס אכפת: במפלגה מיהרו לתמוך ברב אברג'ל

18.11.2013 / 16:00

הרב ששוחרר למעצר בית לא זכה לתמיכת המפלגה לפני הבחירות המקומיות בנתיבות, אך כעת דרעי וישי מקפידים לעלות לרגל. בבית הרב כבר חושבים כיצד ניתן להפיק מכך הון פוליטי

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

(צפו: חסידי הרב מפגינים עם שחררו של אברג'ל למעצר בית)

מאז שוחרר אתמול (ראשון) למעצר בית הרב יורם אברג'ל, החשוד בסחיטה באיומים במערכת הבחירות לראשות עיריית נתיבות, הפך מקום מגוריו למוקד עלייה לרגל. לעדת תלמידיו ומאמיניו הצטרפו ביממה האחרונה פוליטיקאים ורבנים המזוהים עם ש"ס, ואפילו כאן נוצרה תחרות בין חברי הכנסת אריה דרעי ואלי ישי: מי מעניק לרב את החיבוק התומך ביותר.

אתמול הגיע דרעי לדירה של עורך דינו של אברג'ל בגבעת שמואל, שם ישהה הרב בחמשת ימי מעצר הבית, ומיד לאחר מכן הגיע לביתו גם ישי, שרתם את אנשיו לסייע בהתנהלות מול כלי התקשורת. בסביבת הרב רואים בכך הזדמנות מצוינת למנף את כוחו התורני של הרב לצרכים פוליטיים. כעת, על אף שבסוף השבוע ביקרו תלמידיו את הנהגת ש"ס שלא מיהרה להתייצב מאחוריו בזמן מעצרו, הם עושים כל שביכולתם כדי להגביר את ביקורי הפוליטקאים והרבנים בבית הרב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפתע הנהגת ש"ס מביעה תמיכה ברב. דרעי בבית הרב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתקופת הבחירות הפעילו גורמים בחצרו של אברג'ל מכבש לחצים על תנועת ש"ס, כדי שזו תתמוך במועמדו של הרב, יחיאל זוהר. לאחר סירובו של דרעי להצהיר על תמיכה בזוהר, בשל בחירת הרבנים האחרים באייל מסיקה, העלה הרב אברג'ל מאות מתלמידיו להפגנה מול משרדו של דרעי. למרות זאת, בכנס פעילים שהתקיים בסוף השבוע בירושלים מחה דרעי על מעצרו של אברג'ל: "לבנו שותת דם כשאחד מגדולי מפיצי התורה בדורנו נמצא במצב כזה".

בדיעבד, כשהתברר בשבוע שעבר כי חקירת המשטרה עוסקת בלחצים שהפעיל אברג'ל נגד גורמים בעיר, הביעו בסביבתו של דרעי סיפוק מהחלטה שלא להתערב במחלוקת הרבנים בעיר. בתוך כך, הרב אברג'ל קרא אתמול לתומכיו לכבד את המשטרה ומערכת המשפט ולהימנע מהפרות סדר במחאה על מעצרו. "אני דורש לנהוג בכבוד במשטרת ישראל שעושה את עבודתה, ובערכאות המשפטיות", אמר. "כואב לי על ביטול התורה בהפגנות ובהתגודדויות. שבו ולמדו תורה", פקד על תלמידיו.

עוד בנושא
פרשת דומרני: הרב אברג'ל נשלח למעצר בית מחוץ לעירו
מאות הפגינו למען הרב אברג'ל: "לא יסולח למשטרה"
פרשת דומרני: אחות "הרנטגן" נחתה בארץ ונחקרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully