וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 נערים נעצרו בחשד ליידוי בקבוקי תבערה בבירה

24.11.2013 / 13:58

הנערים, בני 15-17, חשודים כי השתייכו לשתי חוליות טרור של ארגון "החזית הדמוקרטית" במזרח ירושלים. לטענת המשטרה, הם הודו במעשים, בהם השלכת אבנים לעבר כלי רכב

עשרה נערים ערבים בני 15-17 תושבי עיסאוויה שבמזרח ירושלים נעצרו בשבועיים האחרונים בחשד שהשתייכו לשתי חוליות טרור, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. מעצרם נעשה בשיתוף פעולה בין הבלשים והחוקרים של מפל"ג המיעוטים בימ"ר ירושלים ליחידות מיוחדות של לוחמי מג"ב ירושלים.

חברי שתי החוליות חשודים כי במהלך החודשים האחרונים יידו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר בסיס צה"ל בהר הצופים, לעבר מבני האוניברסיטה העברית ולעבר כלי רכב אזרחיים ומשטרתיים שנסעו בכביש עוקף האוניברסיטה. לטענת המשטרה, מהחקירה עולה כי חברי החוליות מזוהים עם ארגון "החזית הדמוקרטית" והתארגנו מתוך מניעים לאומניים כדי לפגוע בחיילים ובאזרחים.

כל חברי החוליות הודו בחשדות המיוחסים להם. חמישה מחברי אחת החוליות הובאו היום לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום בבירה, בחשד לניסיון הצתה על רקע לאומני וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. מעצרם של חברי החוליה השנייה יוארך השבוע פעם נוספת.

פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה לעבר רכב של צה"ל בכפר ליד ג'נין. Mohammed Ballas, AP
בקבוק תבערה שהושלך לעבר רכב צבאי ליד ג'נין, ינואר/AP, Mohammed Ballas

בחודש ינואר נעצרה חוליה של פעילים שעמדה מאחורי סדרת פיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל, בהם השלכת בקבוק התבערה לעבר רכב ישראלי בציר 60 (מעלה לבונה), לא הרחק מהכפר סנג'ל שבאזור רמאללה בנובמבר 2012. הרכב עלה באש ונשרף כליל, אך נוסעיו הצליחו להימלט במהירות ויצאו ללא פגע. חברי החוליה, שבה חברים פעילים מהכפר סנג'ל, נעצרו על ידי צה"ל והועברו לחקירת שב"כ. במהלך חקירתם, הודו החשודים בביצוע הפיגוע בציר 60 ובעוד סדרת פיגועים בחודשים שקדמו למעצר.

החוליה כללה את חסין שבאנה, בן 28, שפעל ללא השתייכות לארגון טרור אך הודה בחקירתו כי עשה את הפיגוע, ולקח חלק ביידוי אבנים לעבר כלי רכב ישראליים וצה"ליים על ציר 60 ובכניסה לכפר. שבאנה הודה גם בהחזקת אמצעי לחימה ובהקמת חוליית מיידי אבנים ובקבוקי תבערה בתקופת מבצע עופרת יצוקה. המידע שמסר הביא להסגרת שני רובים שהוסתרו בתוך הכפר. חבר נוסף בחוליה היה יוסף ע'פרי, בן 19, גם הוא לא משתייך לארגון טרור, אך הודה בחקירתו בפיגוע וכן ביידוי אבנים ובקבוקי תבערה על כלי רכב ישראליים וכן בהסכמה להשתתף בפיגוע מטעני צינור ובהעברת פגז שמצא בשטח לפעיל טרור אחר.

עוד באותו נושא:
בקבוק תבערה פגע ברכב בגוש עציון, בני זוג נפצעו
משוחררי עסקת שליט מפעילים מעזה חוליות טרור בגדה
בינואר: נלכדה חוליית מיידי אבנים ליד רמאללה

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully