וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוק תבערה פגע ברכב בגוש עציון, בני זוג נפצעו

יהושע בריינר

8.11.2013 / 9:39

בני הזוג נפצעו באורח קל סמוך ליישוב תקוע. נזק רב נגרם לרכב, שעלה באש. ראש המועצה האזורית גוש עציון: "בנס לא פתחנו את היום הזה בהלוויה"

צילום: מחלקת ביטחון שומרון, עריכה: טל רזניק

(צפו בתיעוד הירי בפלסטיני שירה באקדח זיקוקים בצומת תפוח, אמש)

בני זוג נפצעו הבוקר (שישי) באורח קל לאחר שעל פי החשד פלסטינים השליכו בקבוק תבערה לעבר רכבם סמוך ליישוב תקוע שבגוש עציון. השניים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. נזק רב נגרם לרכב, שעלה באש. כוחות הביטחון פתחו בסריקות לאיתור החשודים במעשה.

זכי חורי, שהיה ברכב שנפגע ונשרף ביחד עם אשתו סיפר על רגע הפיגוע. "פתאום שמענו פיצוץ אדיר, לא הבנו מה קורה", אמר חורי, "לקח לי שניה עד שקלטתי שאשתי עולה באש. הרכב החל לבעור ומיד משכתי את אשתי אלי ויצאנו מהרכב. ניסיתי להתקשר לכוחות הצלה אבל לא הייתה קליטה. כל מטעי הזיתים שהיו לצד הכביש היוו סכנה ממשית ובשנה האחרונה מאז שהחלו המחוות של הממשלה אנו רואים עליה משמעותית בהיקף הפיגועים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכב שעלה באש/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, גינה את האירוע ואמר: "רק בנס לא פתחנו את היום הזה בהלוויית תושבינו שנפצעו הבוקר בפיגוע. עד מתי תמשיך הממשלה לטמון את ראשה בחול ולרוץ כמו עיוורת אחר תהליך השלום שנפטר עוד בטרם בא לעולם? עד מתי נחכה? ממשלה ששחררה רוצחים, מי משריה יוכל לרחוץ בניקיון כפיו ולומר שידיו לא שפכו את הדם? מה עוד צריך לקרות על מנת שנפנים שאין לנו עם מי לעשות שלום? מתי נבין שהצד השני לא מעולם לא חדל ולא יחדל לחנך את ילדיו להסתה, לשנאה ולרצח?". הוא קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, "להתעשת ולהפסיק להשתתף בהצגה שמביאה טרור אל בתינו ולעצור את ההפקרות הביטחונית". פרל ישתתף בהפגנה ותפילה לרפואת הפצועים שתיערך בשעה 12:30 סמוך למקום האירוע.

בלילה - 2 כלי רכב פלסטיניים הוצתו ליד חברון

התקרית מגיעה לאחר שהלילה רוססו כתובות "תג מחיר" בכפר בני נעים ליד חברון. בין היתר, נכתב על קיר בכפר: "בת עין – ערבות הדדית". בנוסף, הוצתו שני כלי רכב פלסטיניים בכפר. ייתכן שהרקע לכך הוא הריסת מבנים בלתי חוקיים במאחז בת עין ב' על ידי המינהל האזרחי לפני שלושה ימים.

אמש ירה למוות כוח צה"ל בפלסטיני כבן 29 סמוך לצומת תפוח שבשומרון, לאחר שהאיש פתח באש, ככל הנראה מאקדח זיקוקים. עדי ראייה סיפרו כי הפלסטיני עמד בטרמפיאדה, וככל הנראה ירה לעבר העמדה של החיילים שנמצאים באופן קבוע בצומת. בתגובה פתח הכוח באש, והרג אותו. לדברי עדי ראייה, האנשים ששהו באותה שעה בטרמפיאדה הסתתרו מאחורי תחנת האוטובוס ולא נפגעו.

אתמול בבוקר פתח כוח צה"ל בירי לעבר רכב פלסטיני סמוך לכפר ניעלין, לאחר שעל פי החשד נהג הרכב ניסה לדרוס מפקד פלוגה שעמד מחוץ לרכבו במהלך פעילות מבצעית. הקצין ירה לעבר המכונית שנמלטה מהמקום, ונמצאה נטושה לאחר כמה שעות בסריקות שנערכו. האירוע הסתיים ללא נפגעים ובלי שנגרם נזק.

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

לקריאה נוספת:
צה"ל הרג פלסטיני שירה באקדח זיקוקים בצומת תפוח
חשד: פלסטיני ניסה לדרוס קצין צה”ל בניעלין - ונמלט
חשש מחטיפת חיילים: ”איום אסטרטגי על צה”ל”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully