וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נלכדה חוליית מיידי אבנים ליד רמאללה

17.1.2013 / 14:55

לאחר פעילות של השב"כ נלכדו חברי החולייה, שנהגו להשליך גם בקבוקי תבערה על כלי רכב ישראלים וכלי רכב של צה"ל בציר 60. גורם ביטחוני: "לאחר מעצרם מורגשת רגיעה בשטח"

השב"כ לכד חולייה של פעילים שביצעה סדרת פיגועי טרור עממי נגד אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל, בהם השלכת בקבוק התבערה בחודש נובמבר האחרון לעבר רכב ישראלי בציר 60 (מעלה לבונה), לא הרחק מהכפר סנג'ל שבאזור רמאללה. הרכב עלה באש ונשרף כליל, אך נוסעיו הצליחו להימלט במהירות ויצאו ללא פגע. חברי החולייה, בה חברים פעילים מהכפר סנג'ל, נעצרו על ידי צה"ל והועברו לחקירת שב"כ, במהלכה הודו בביצוע הפיגוע בציר 60 ובעוד סדרת פיגועים בחודשים שקדמו למעצר.

החולייה כללה את חסין שבאנה, בן 28 תושב הכפר, שפעל ללא השתייכות לארגון טרור אך הודה בחקירתו כי ביצע את הפיגוע, ולקח חלק ביידוי אבנים לעבר רכבים ישראלים ורכבי צה"ל על ציר 60 ובכניסה לכפר. שבאנה הודה גם בהחזקת אמל"ח והקמת חוליית מיידי אבנים ובקבוקי תבערה בתקופת מבצע עופרת יצוקה. המידע שמסר הביא להסגרת שני רובים שהוסתרו בתוך הכפר. חבר נוסף בחולייה הוא יוסף ע'פרי, בן 19 מסנג'ל, גם הוא לא משתייך לארגון טרור, אך הודה בחקירתו בביצוע הפיגוע וכן ביידוי אבנים ובקבוקי תבערה על רכבים ישראלים וכן בהסכמה להשתתף בפיגוע מטעני צינור ובהעברת פגז אותו מצא בשטח לפעיל טרור עממי אחר.

חומר החקירה הועבר לפרקליטות הצבאית שהגישה כתבי אישום נגד שני הפלסטינים בגין ייצור והשלכת בקבוקי תבערה. גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי הכפר סנג'ל מהווה מוקד בולט של פעילות טרור עממי המבוצעת בציר 60 הסמוך לו, "לאחר מעצרם של חברי החוליה מורגשת רגיעה בשטח וירידה משמעותית בכמות אירוע פעילות הטרור העממי באזור הכפר", מסר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully