וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתת המונית בעציון: נסגר התיק נגד החשוד המרכזי

יהושע בריינר

6.1.2013 / 18:46

הפרקליטות הודיעה כי למרות סגירת התיק נגד הנער מבת עין ושניים מחבריו, בני 12-13, תימשך החקירה בנושא ידוי בקבוק תבערה על מונית פלסטינית, שבו נפגעו שישה נוסעים

תג מחיר? אין מחיר: המשטרה סגרה היום (ראשון) את תיק החקירה נגד נער בן 13, מההתנחלות בת עין שבגוש עציון, שנחשד יחד עם שני נערים נוספים, בהשלכת בקבוק תבערה לעבר מונית פלסטינית בחודש אוגוסט 2012 ופציעתם של שישה מנוסעי המונית. ההחלטה התקבלה בפרקליטות המדינה כיוון שלא נאספו די ראיות נגד הנער, שהיה חשוד המרכזי ביידוי בקבוק התבערה. בפרקליטות הדגישו כי החקירה נמשכת, על אף שחרורם של שלושת החשודים. מדובר במכה קשה מאוד למשטרה במאבקה נגד אירועי טרור יהודי שכן בתיק נאספו ראיות רבות, כולל טביעות אצבע על שקית שנמצאה באזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החקירה תימשך. המונית שניזוקה מהשלכת בקבוק התבערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יממה לאחר השלכת בקבוק התבערה קיימו רכזי שב"כ מהמחלקה היהודית שיחות אזהרה לשישה פעילי ימין בבת עין. במהלך הלילה הגיעו כוחות המשטרה ביחד עם אנשי המחלקה היהודית אל בתיהם של כמה פעילים בבת עין, והזהירו אותם: "אנו עוקבים אחריכם ויודעים מה אתם עושים". עם סיום השיחות עזבו כוחות המשטרה והשב"כ את ההתנחלות מבלי לבצע מעצרים. בין היתר, שוחחו אנשי השב"כ גם עם שלושת הנערים, בני 12 ו-13, שנחשדו ביידוי בקבוק התבערה. נגד החשוד המרכזי נאספו ראיות לכאורה הקושרות אותו לזריקת הבקבוק. המשטרה העבירה את חומרי החקירה לפרקליטות עם המלצה חד-משמעית להגיש נגד הנער כתב אישום, אך בעקבות סגירת התיק כי בפרקליטות לא גיבו את חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ש"י. עיקר הבעיה בחקירה הייתה שתיקתם של כל החשודים בפרשה, על אף גילם הצעיר ותרגילי חקירה רבים שביצעו החוקרים. במשטרה לא הצליחו "לשבור" את הנערים וכולם שוחררו מבלי שהגישו נגדם כתבי אישום.

"לבדוק את התנהלות המשטרה"

מפקד מחוז ש"י דאז, ניצב עמוס יעקב, אמר בראיון לוואלה! חדשות כי להערכתו יוגשו כתבי אישום בפרשה, אך סיפר כי התגלו קשיים בחקירה. "יושבים ילדים בני 14, 15 ואפילו בן 12 בחקירות. בתרגילי חקירה ובמשך ימים שלמים לא מוציאים מילה מהפה ולא מצייצים. במקרה שכזה, אין מה לעשות נגד זכות השתיקה. במקרה של בקבוק התבערה בבת עין, שזה אירוע שהוא טרור לכל דבר, אני מניח שיהיה כאן לפחות כתב אישום אחד, אפילו שמדובר בבני 12 ובבן 13", הסביר ניצב יעקב, שהוסיף כי "המשטרה אוספת ראיות ומגישה את התיק לפרקליטות, והיא זו שבוחנת את מה שנאסף וניגשת לכתב אישום. וגם אז, יכול להיות שלמרות הכול, בית המשפט ישחרר את החשודים".

עורך דין עדי קידר, שייצג את שלושת הנערים מטעם עמותת חננו, אמר בתגובה להחלטת המשטרה לסגור את תיק החקירה נגד החשוד השלישי בפרשה כי "הודעת הפרקליטות הייתה צפויה ומאוחרת מדי. בשלב זה תמיד ראוי להזכיר את ההצהרות שניתנו מפי המשטרה במהלך הדיונים המשפטיים שהתנהלו, ושגרמו להארכות מעצר ממושכות בתנאים קשים לשלושה קטינים". עו"ד קידר הוסיף כי "

בתי המשפט פסקו לא אחת על הפגיעה החמורה של הקטין בעצם מעצרו ונראה כי במקרים אלה משטרת ישראל מעדיפה את האינטרס הציבורי על פני מצבו של הקטין. 

מן הראוי שלאחר ניסיונות כה רבים של משטרת ישראל לפענח את המקרים הללו, יקום גורם אשר יבקר את ההתנהלות השערורייתית הזו אחת ולתמיד".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully