וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח אמריקני עצור בצפון קוריאה: "חוששים למצבו"

23.11.2013 / 5:17

מריל ניומן, תושב קליפורניה בן 85, מוחזק במעצר מאז החודש שעבר, לאחר שעוכב במהלך טיול מאורגן במדינה המסוגרת. לדברי משפחתו, הוא הורד ברגע האחרון מטיסה לבייג'ינג

בני משפחתו של אזרח אמריקני בן 85 המוחזק במעצר מאז החודש שעבר בקוריאה הצפונית, לאחר שעוכב במהלך טיול מאורגן במדינה המסוגרת, קראו הלילה (שבת) לפיונגיאנג לאפשר את חזרתו לארצות הברית. האזרח האמריקני, מריל ניומן, תושב קליפורניה שנלחם במלחמת קוריאה בשנות ה-50, נראה לאחרונה במטוס בנמל התעופה בפיונגיאנג. ואולם לדברי בני משפחתו, בתום ביקור בן עשרה ימים במדינה, ודקות לפני שצפוי היה להמריא לבייג'ינג, הורד ניומן מהמטוס על ידי הרשויות.

מריל ניומן, אזרח אמריקני שנעצר בקוריאה הצפונית בחודש אוקטובר 2013. רויטרס
"סובל ממחלת לב ומטופל בתרופות שאמורות להספיק לעשרה ימים בלבד". ניומן/רויטרס

לדברי אשתו, אליסיה ניומן, מאז מעצרו של בעלה ב-26 באוקטובר לא התקבל כל מידע בנוגע למצבו הבריאותי וכמו כן לא ידועה הסיבה לעיכובו. ניומן אף הוסיפה כי בעלה סובל ממחלת לב וכי התרופות שברשותו אמורות להספיק לתקופת הטיול בלבד. "איננו יודעים אם התרופות שנשלחו אליו באמצעות השגרירות השבדית הגיעו ליעדן", אמרה ניומן בהודעתה, והוסיפה: "המשפחה חוששת שקרתה אי-הבנה איומה שהובילה לעיכובו, ומקווה כי הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה תפעל במהירות ליישוב העניין".

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, ומפקד הצבא של ארצו, רי יונג-הו, משקיפים על מצעד צבאי בפיונגיאנג. פברואר, 2012. רויטרס
פיונגיאנג אישרה כי אזרח אמריקני מוחזק בשטחה. מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און/רויטרס

על פי הודעת מחלקת המדינה האמריקנית, אמש אישרה קוריאה הצפונית בפני גורמים שבדים כי אזרח אמריקני עוכב בשטחה. ואולם זהותו של האזרח לא צוינה בהודעה. "אנחנו עובדים בתיאום צמוד עם נציגי שגרירות שבדיה כדי לפתור את העניין", מסרה דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי.

לוושינגטון ולפיונגיאנג אין קשרים דיפלומטיים. השבוע אף פרסמה ארצות הברית אזהרה מחודשת לאזרחיה מפני ביקורים בקוריאה הצפונית, המושכת אליה בשנים האחרונות מטיילים הרפתקנים, לאחר שפיונגיאנג הסירה חלק מהמגבלות שהוטלו בעבר על ביקורים במדינה המבודדת.

לקריאה נוספת
"80 צפון קוריאנים הוצאו להורג כי צפו בטלוויזיה"
מומחים: קוריאה הצפונית משדרגת אתר לשיגור טילים
"צפון קוריאה מנסה נשק כימי על מתנגדי משטר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully