וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבריינים שהעזו לקרוא לשלום דומרני "כוסית" ו"סבתא"

21.11.2013 / 16:00

עבריין זוטר עם אגו פצוע חבר לראש כנופיית קריית גת, ויחד הם זממו לחסל את דומרני ברובה צלפים. הם לא ידעו שהמשטרה מאזינה. תמלילי השיחות חושפים את הקודים של עולם הפשע

העבריין שלום דומרני הוא יעד מודיעיני מרכזי של הבלשים, החוקרים והקצינים ביחידה להב 433, האחראית על הלוחמה בפשע המאורגן. במשטרה מספרים כי אנשים פשוטים בדרום מפחדים לשאת את שמו לשווא, חוששים להיתקל בו או להמרות את פיו של ראש הארגון, אדם כבד משקל וגבה קומה. אפילו עורכי הדין מעדיפים לא לנקוב בשמו ובדיונים מכנים אותו ד'. ועם זאת, מתמלילי האזנת סתר שביצעה המשטרה ליריביו המרים, האחים דודו ויאיר מגידיש, עולה תמונה שונה. נראה כי בשטח מעמדו של דומרני נפגע. העבריינים הדרומיים כבר לא דופקים חשבון ל"איש מהדרום". "סבתא" ו"כוסית" הם רק שניים מהכינויים שהדביקו לו יריביו בשיחות שניהלו לקראת הניסיון האחרון להתנקש בחייו בספטמבר 2012.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר לא השליט האבסולוטי של הדרום? דומרני ב-2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבועות האחרונים, בשל גל החיסולים בעולם התחתון ומעצרו המתוקשר של דומרני בחשד לסחיטת הרב יעקב איפרגן, ה"רנטגן" מנתיבות, שמו של העבריין מהדרום שב לכותרות. אף שבכלי התקשורת מייחסים את החיסולים האחרונים לארגוני פשיעה גדולים, במשטרה לא פוסלים כיוון חקירה מקומי הרבה יותר ואף מתמקדים בו. לפי הערכות, העבריין בני שלמה, האיש הכי מקורב לדומרני, שהיה בן בית במבצר שלו במושב עוצם, ביקש יותר סמכויות ויותר כספים ולבסוף הפנה לו עורף. לפני כמה חודשים, היה שלמה מטרה לצרור יריות, בעת שנסע בצומת גבעתי בחבל לכיש. הוא יצא בזול וככל הנראה הספיק להשיב אש.

לפי הערכות, שלמה או מי מאנשיו הוא האחראי לרצח ג'קי בניטה, מארגונו של דומרני, בפיצוץ מכונית באשקלון, ולשני ניסיונות חיסול נוספים של אנשי דומרני. עם זאת, במשטרה לא פוסלים שורה ארוכה של חשודים אחרים, ובהם האחים מגידיש וחמולת ג'רושי משכונת ג'ואריש ברמלה.

חשד לחיסול- פיצוץ רכב באשקלון שני פצועים קשה, אוקטובר 2013. אלירם משה, ספק 500
המכונית הבוערת בזירת רצח ג'קי בניטה באשקלון/ספק 500, אלירם משה

דמו של דומרני הותר בחודש ספטמבר אשתקד. עד אז, הוא שלט בדרום באופן כמעט אבסולטי. למרות האבטחה הכבדה על ביתו, לולא התחבולות המשטרתיות ועבודת הסוכן הסמוי שהופעל בתוככי הארגון, נראה כי התוכנית לחסל את דומרני באמצעות רובה צלפים הייתה יוצאת אל הפועל. "היו כמה תכנונים לרצוח את דומרני", העיד הסוכן המשטרתי. "להזמין את שלום לפגישה ולרצוח אותו בפגישה. רעיון להביא טרקטור ולעלות עליו עם כף, לשגר לו טיל לתוך הבית. אבל באותו יום ספציפי, התכנון היה לתפוס את דומרני כאשר הוא מגיע לביתו".

נתחיל מהסוף: לפי כתב האישום שהוגש נגד המתנקשים, מי שהחליט לשים סוף לשלטון של דומרני ושל יד ימינו מומי קסנטיני, הוא דווקא פיני מזרחי, עבריין אלמוני יחסית שהסתכסך עם הארגון המסוכן. לאחר ששמע שדומרני לכלך עליו, החליט מזרחי ליצור קשר עם דודו מגידיש, מי שמוגדר ראש הכנופיה מקריית גת. זה שנים שמגידיש מצוי בסכסוך קשה עם דומרני, בשל מאבקי שליטה על מרחבי פעולה בדרום. "פיני חשב שחבירה לדודו מגידיש יכולה להצליח משתי סיבות", סיפר הסוכן. "בגלל שדודו יש לו מוטיבציה גבוהה לפגוע בשלום דומרני כי יש ביניהם כבר בעבר ניסיונות חיסול, הם מסוכסכים. והסיבה השנייה, הוא מסודר מבחינת ציוד ואמצעי לחימה וכל הדברים האלו, ואין לו בעיה. יש לו מוטיבציה גבוהה ואמצעים".

"אני אראה לו מי זה הבורג הקטן"

כאשר יצר מזרחי קשר ראשוני עם מגידיש, הוא לא ידע שהמשטרה מקליטה כל מילה שלהם. בשיחה, אומר לו מגידיש "תהיה זהיר", והשניים קובעים להיפגש ביום למחרת. "יכול להיות בצהריים נבוא, ניתן לך איזה חיבוק, נשב אתך כמה דקות ונלך". בפגישה ביניהם נוכח גם הסוכן המשטרתי, שבשלב זה לא מעורר את חשדם של העבריינים. במשטרה מעריכים כי מזרחי ומגידיש החליטו בפגישה זו למחוק את כל אנשיו הבכירים של דומרני.

מזרחי הוא דג רקק בהשוואה לאנשי הפשע הדרומיים, והוא מודע למעמדו הנחות. זה אחד הדברים שהדליקו אותו. "האינדיאנים (אנשים המקורבים למגידיש - י"א.) השאירו חובות. אבל זה כלום, זה בורג קטן", אומר דומרני על מזרחי. כאשר מזרחי שומע על הדברים, הוא מתחיל לגדף ולדבר על לדומרני ועל אנשיו בלשון נקבה. "אני אכנס בהם", אומר מזרחי בעת ביקור אצל אחד הרבנים שאת ביתו הוא פוקד בקביעות. "בעזרת השם כמה ימים אני אתארגן על מה שצריך, אשלח לו הודעה, איך שהוא יצא מהבית אני מכניס אותו לרעדה שהוא לא חלם עליה. אני מביא אותו למצב שאני אראה לו מי זה הבורג הקטן הזה" .

הסוכן: "ככה הוא אמר?"

מזרחי: "ההוא אמר לבחורה".

"מאור בא לפיני לחלון, הביא לו נשק עטוף בבד לבן"

הפגישה שבה נרקמת המזימה לרצוח את דומרני מתקיימת בביתו של מגידיש באשדוד. לדברי העד, במפגש זה אומר מגידיש: "יש לי הרבה ניסיון עם שלום, יש לי הרבה שעות עליו, אני מכיר איך הוא מתנהל". הוא מבטיח כי יספק למזרחי נשק כדי שירצח את מומי קסנטיני ואף מציע אנשים ואופנוע. באשר לדומרני, מבקש מגידיש להיות נוכח בעצמו בחיסול, כדי להפגין את כוחו.

בהמשך מתאר הסוכן כיצד השיג דודו מגידיש אקדח כדי להוציא את התכנית אל הפועל. לפי עדותו, מי שהעביר למזרחי את האקדח הוא מאור מגידיש, אח נוסף של דודו. הסוכן מספר כי מאור "בא לפיני לחלון, הביא לו נשק עטוף בבד לבן והעביר לי את זה. אחזתי בזה, הרגשתי שאני מחזיק נשק. ברטה, נשק קטן".

למזלו של דומרני, המשטרה אוספת את האקדח, משבשת את מנגנון הפעולה שלו ומחזירה אותו לידי העבריינים. הם עורכים ניסוי כלים – והנשק לא עובד. בהאזנות הסתר נשמעות שתי נקירות אקדח ושקשוקים. "וואלק הדודו הזה נראה לי אין בו שום ברכה", אומר הסוכן למזרחי. "אין בו, אין בו", עונה לו מזרחי ללא היסוס. השניים מספרים למגידיש על הבעיה בנשק, שלא נפתרה גם לאחר שהם שימנו אותו וניסו לתקנו. "עם חדשים קורים פדיחות, מה יש לך אתה", אומר להם מגידיש. "מאור, תסדר להם אותו, למה ההוא צריך לזוז אתו", הוא מסכם ברמיזה עבה לתפקיד המיועד לאקדח במזימה לחסל את דומרני.

"הכוסית חזרה מירח דבש"

ב-8 בספטמבר המזימה לרצוח את דומרני עולה שלב. פיני מזרחי והסוכן מגיעים בשעות הערב למושב עוצם, לאחר שנודע להם ששלום דומרני חזר באותו היום ממרוקו ושהוא עושה את דרכו לביתו. "באותו יום פיני קיבל ידיעה ששלום נמצא מחוץ לארץ במרוקו ובאותו יום הוא בא ואמר לי שיש לו מידע חם ששלום הגיע לארץ והוא מתכוון לתפוס אותו. או שהוא מגיע משדה התעופה, או שהוא נכנס ואז הוא מבצע שם את הרצח", מעיד הסוכן.

"הסבתא של כל הזונות האלו חזרה, צריך לעשות חינה" ו"הכוסית חזרה מירח דבש" - אלה חלק מה"קודים" שאנשי מגידיש מצמידים לדומרני. מגידיש ומזרחי נפגשים שוב בביתו של מגידיש וניטש ביניהם ויכוח: מגידיש טוען שמזרחי לא פעל בחוכמה כשבא למושב עוצם ושמעשיו עלולים לסכן את כל השותפים למזימה ואת בני משפחותיהם משום שבסביבת המבצר של דומרני מותקן ציוד מעקב משוכלל בדיוק למקרים כאלה. מגידיש אף מסביר שהוא יודע הכול על דומרני ועל מקום מגוריו. "הוא מספר לו שחזרנו מהבית של שלום דומרני וששלום לא הגיע או שהוא הגיע כבר ונכנס לבית, בקיצור שפספסנו אותו", משחזר הסוכן. לדבריו, מגידיש אומר: "אם אתה הולך מול הבית של דומרני, פה אתה חוצה גבולות ואתה נותן לו לגיטימציה לפגוע לנו במשפחות. אני בן אדם חכם, אני קורא מה אני יודע. אני יודע בדיוק איך עובד שמה הכול, הבנת? בסדר, לא הצליחו ל.... הכול בסדר".

הסוכן: "דודו על הכביש הזה שמה מול השער, יעני אם אתה עובר עם הרכב כאילו וזה עוצר, שם עליך זום. אם הוא רוצה הוא קולט אותך, נכון?".

מגידיש: "יש לו מצלמה שאם אתה עובר, הבנת? הוא לא צריך להסתכל עליך, הוא יכול לבוא מחר".

הסוכן: "כן, זה מה שאני אומר".

מגידיש: "לחזור אחורה, לראות את האוטו, לעצור להתקרב".

הסוכן: "שם זום רואה אותך, נכון?".

מגידיש: "הוא רואה אותך בדיוק. הוא רואה את המספר של האוטו, הכול. זה מצלמות קטלניות. אלה אני גם צריך לשים".

הסוכן: "לא מכוסה, אני רואה אותך, אשכרה".

מגידיש: "מה אמרתי לכם? אותו יום, שמה עשיתם את הטעות כאילו. יש לך בעיה".

הסוכן: "כן, אבל הוא השמיע צלצולים, אתה מבין?".

מגידיש: "אבל צריך טקט, הבנת? טקט, טקט, כאילו שיהיה גם כבוד, יעני, אתה מבין?".

מזרחי: "איזה כבוד? למה, יש לו כבוד?".

מגידיש: "לא, תגיד לי, הוא עשה לך דבר כזה? הוא בא לך ליד הבית?".

מזרחי: "מה זה, הם כל היום יושבים לי על הבתים".

"אני אלך למשולש? מה אתה גנוב?"

מגידיש, שמבין שעם אקדח אי אפשר לפגוע בדומרני, מחליט לסייע ברכישת רובה צלפים. הוא מבהיר, כך לפי העדויות, כי נשק מסוג זה ניתן לרכוש רק במשולש. "אבל אני לא בא לשמה", מצהיר מגידיש.

מזרחי: "שלח מישהו, נציג שלך, שיראה שיש בשר".

מגידיש: "הנה מאור (אחיו, י.א.), מאור זה אני, מה זה".

מזרחי: "אני אבוא איתך".

מגידיש: "לא, אני גם אלך לשם, מה אתה גנוב? למשולש, מה אתה רציני? אבל יש לי את מי לשלוח אתו".

הסוכן: "כן".

מגידיש: "אשלח אתך ערבי, הוא גם ערבי הבן אדם".

מזרחי: "ההוא עם המרצדס?".

מגידיש: "כן".

מזרחי: "מה זה לשלוח אותו? צריך לבוא לקחת אותו".

מגידיש: "כן הוא יבוא, אין לי כוח. אין לי בעיה, יש כאלה. וואלק אני חשבתי רק לי יש אחד כזה, פתאום אני שומע את הדברים האלו".

מזרחי: "מה, הצלפים האלו?"

מגידיש: "בטח".

לאחר כמה ימים, מקבל הסוכן אור ירוק ממגידיש לסגור את העסקה לקניית רובה הצלפים שאמור לשים קץ לחייו של דומרני. "הכול בסדר אחי, אבל אמרתי לך, אתה צריך ללכת עם הבן אדם, לא איתי", אומר מגידיש לסוכן.

הסוכן: "אין בעיה, הבנתי. מתי להגיד לו?".

מגידיש: "בוא נגיד אחרי החג?".

הסוכן: "בסדר, איך שאתה רוצה, מה שנוח לך".

העבריין שלום דומרני בדיון בבית המשפט המחוזי בלוד, נובמבר 2013. יותם רונן
אקדח לא מספיק. דומרני בדיון בבית המשפט/יותם רונן

במשך כל זמן התכנון, נזהר דודו מגידיש לא לקשור עצמו לתהליך קבלת ההחלטות לקראת ההתנקשות. כאשר מודיע הסוכן על מגעיו עם ה"חבר", כלומר עם האדם שאמור למכור להם את הרובה, מפציר בו מגידיש: "אני, אל תפגיש אותי עם אף אחד".

הסוכן: "לא, לא, אתה יודע, זה סגור, שלא אתה אח שלי. ידוע, כבר סגרנו על זה שלא אתה. מתי אנחנו פוגשים אותו?".

זמן קצר לפני שהמבצע לחיסול שלום דומרני באמצעות רובה צלפים יוצאת אל הפועל, מתחילים בארגונו של מגידיש לחשוד שמשהו אינו כשורה. במהלך המבצע הקפידה המשטרה על הסוואה מתוחכמת של העד, ובין השאר ארגנה לו אשפוז מזויף בבית החולים. אף על פי כן, עסקת רובה הצלפים נפלה, בין היתר כיוון שדודו מגידיש החל לחשוד בסוכן ובכוונותיו. משום כך, החליטה המשטרה, בפיקודו של מפקד מרחב לכיש ניצב משנה יורם סופר, לעצור את חברי החוליה, וכך, למעשה, הצילה את חייו של דומרני. לפני שבועיים הוגשו סיכומים לקראת הקראת גזר הדין נגד מגידיש, שמיוצג בתיק זה על ידי עו"ד מיכה גבאי.

לכל הכתבות על שלום דומרני
כל אויבי דומרני: מי נגד מי בעולם התחתון

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully