וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הצילה את שלום דומרני מניסיון חיסול

רמי שני

9.10.2012 / 15:46

כנופיית עבריינים נעצרה בחשד שתכננה לפגוע בראש ארגון הפשיעה וביד ימינו מומי קסנטיני, בין היתר באמצעות טיל לאו. המשטרה: "הם יכלו לפגוע בילדים, זה לא עניין אותם"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

משטרת מרחב לכיש עצרה כנופיית עבריינים שהייתה בדרכה להתנקש בעבריין שלום דומרני ובעבריינים נוספים בארגון הפשיעה בראשותו, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. בפרשה מעורבים לפחות שני ארגוני פשיעה, בהם האחים מגידיש, האחים אברג'יל וארגונו של דומרני. אנשי יחידת החקירות המרכזית במרחב לכיש הצליחו לגייס עד שהיה בעבר דמות מרכזית באחד הארגונים המעורבים בניסיון החיסול. לטענת המשטרה, פגיעה בדומרני ואנשיו בדרך שבה תכננו החשודים לפעול, יכולה הייתה להביא לפגיעה קשה באזרחים חפים מפשע.

תחילת הפרשה לפני כחודש, אז הושלך רימון רסס צבאי לבית משפחת רווח באשקלון, כשכוונת המשליך לחסל את בן המשפחה, רזיאל רווח. הרימון לא התפוצץ בשל תקלה, אולם במידה שהיה מתפוצץ, היה ככל הנראה גורם למות אמו ואחיו של רווח, שהיו בביתם באותה עת. החשוד בהשלכת הרימון, פיני מזרחי, הוא אסיר לשעבר, ששוחרר באחרונה לאחר שריצה עשר שנות מאסר בגין הריגה.

“זה היה השלב הראשון של החקירה. לאחר שבדקנו את נסיבות הכנסת הרימון, הבנו שהאיש שניסה לפגוע במשפחה הוא פיני מזרחי, שישב עם רווח בכלא", סיפר היום סגן-ניצב שמעון פורטל, מפקד ימ"ר לכיש. “במהלך החקירה, הבנו שרווח אינו המטרה העיקרית של מזרחי, אלא מדובר בפרשה הרבה יותר מורכבת", הוסיף.

"לא בחלו באמצעים, פגיעה אפשרית בילדים לא עניינה אותם"

מהחקירה עלה כי למזרחי היו כוונות משמעותיות הרבה יותר, וכי השלכת הרימון לביתו של רזיאל רווח נועדה ליצור סביבו הילה של אדם בעל כוונות איום רציניות. מזרחי החל לגבש סביבו קבוצת אנשים, במטרה לאסוף אמצעי לחימה ויכולות לפגוע בארגונו של שלום דומרני. מדובר בחברם לשעבר של שני האחים מגידיש מאשדוד - מאור ודודו - שמנסים זה שנים רבות לפגוע בארגון.

השניים סייעו למזרחי לקבל נשק לצורך ביצוע החיסול ותכננו עמו כיצד לפגוע בו. בין היתר, הם תכננו לפגוע בביתו במושב עוצם, באמצעות טיל לאו, אותו יירו אנשי הארגון מכף של דחפור, שיוצב בבית העלמין של המושב, מול ביתו של שלום דומרני. "העבריינים האלה לא בחלו בשום אמצעי, כולל כזה שהיה גורם לפגיעה באנשים חפים מפשע", סיפר ניצב משנה יורם סופר, מפקד משטרת לכיש. לדבריו, “היה הכרח לעצור אותם לפני שיבצעו את הפגיעה ואכן כך פעלנו".

העד שגויס בידי בלשי יחידת החקירות סיפק פרטים אודות ההתארגנות. הוא דיווח על הניסיונות לאסוף אמצעי לחימה מסוגים שונים, בהם רובה M-14, המשמש נשק צלפים, וכן אקדח ואמצעים אחרים. במשטרה הצטבר מידע על כך שבכוונת אחד מהשותפים להתארגנות לפגוע במומי קסנטיני, עבריין נמלט הנחשב ל"יד ימינו" של דומרני. לפי החשד, התכוונו לפגוע בו בעת ביקור אצל ילדיו בעיר מגוריה של גרושתו במרכז, שם נהג לבקר מדי יום שישי . "הוא יכול היה לפגוע בילדים של קסנטיני או באנשים אחרים אבל זה בכלל לא עניין אותו", הסביר סנ"צ פורטל.

שלום דומרני מובא להארכת מעצר, פברואר 2011. נמרוד סונדרס
תכננו לפגוע גם ביד ימינו, מומי קסנטיני. דומרני/נמרוד סונדרס

לדבריו, בשלב זה, כשהבינו החוקרים כי הקושרים נמצאים בשלבים מעשיים של ביצוע המטרה לשמה התארגנו, בוצעו מעצרים של ראשי הקשר, בהם האחים מגידיש, פיני מזרחי ואדם נוסף, שתפקידו היה להוביל את הנשק ואמצעי הלחימה ממקום למקום, בשל היותו בלתי מוכר. בכוונת המשטרה להגיש כתבי אישום נגד אנשי הארגון כבר ביום חמישי. מהמשטרה נמסר כי אנשי דומרני הוזהרו על ידם מפני ניסיון פגיעה אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully