וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט עבר על חוק העתיקות? "מחזיק מטבע מירושלים"

יהושע בריינר

20.11.2013 / 19:35

במהלך ראיון ל-CNN, הציג השר מטבע עתיק שהובא מהחפירות בעיר דוד, אך מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי זו עבירה על החוק. "לשכת השר תקפיד להודיע על יציאת המטבע לחו"ל"

צילום: רשת CNN, עריכה: מיכאל ברגמן

האם שר הכלכלה נפתלי בנט עבר על חוק העתיקות? יו"ר הבית היהודי התראיין שלשום (שני) לכתבת הרשת האמריקנית CNN, כריסטיאן אמנפור, במסגרת ביקורו בארצות הברית. במהלך הראיון הפתיע בנט את המראיינת, כאשר שלף מטבע עתיק בן אלפיים שנים, שאותו טען שר הכלכלה כי הביא מחפירות ארכיאולוגיות בעיר דוד בירושלים.

בנט ציין כי על המטבע הוטבעו המילים "חירות ציון", כהוכחה לכך שהעם היהודי היה במקום כבר לפני מאות שנים – עוד לפני הפלסטינים. "כשאת מדברת איתי על 'כיבוש', אני רוצה להבהיר דבר אחד", אמר בנט לאמנפור ושלף את המטבע, "אני מחזיק כאן מטבע מירושלים שעליו כתוב בעברית 'חירות ציון'. המטבע הזה היה בשימוש יהודים לפני אלפיים שנים במדינת ישראל, במה שאת קוראת שטח כבוש. עם אינו יכול להיות כובש בארצו". דובריו של בנט הפיצו את הקטע מהראיון - שכבר הספיק לגרוף אלפי צפיות באתר "יוטיוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חובב שימוש באמצעים מוחשיים. בנט שולף מלפפון בעת נאומו בפורום קיסריה, מוקדם יותר החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי הגימיק של בנט עלול לעלות לו ביוקר, שכן על פניו נראה שמדובר בעבירה על חוק העתיקות. על פי אחד מסעיפי החוק, חל איסור מוחלט להוציא עתיקות משטח מדינת ישראל ללא קבלת אישור משר התרבות, הממונה על רשות העתיקות. על פי הדין, העונש על הוצאת פריט עתיקות משטח מדינת ישראל ללא אישור הוא חצי שנת מאסר או קנס כספי.

בעקבות פנייה ללשכתה של שרת התרבות על מנת לבדוק אם בנט או גורם מטעמו קיבל אישור לשימוש במטבע, נמסר: "מבדיקה ראשונית שערכנו עולה כי ישנם מטבעות רבים מסוג זה בארץ ובחו"ל. לפיכך, לא ברור אם המטבע האמור אכן הוצא משטח מדינת ישראל, כפי שנטען". עם זאת, בהודעה רשמית מלשכתו של בנט, שפורסמה לאחר הראיון, צוין בפירוש כי המטבע הובא במיוחד מהחפירות בעיר דוד בירושלים.

מלשכתו של בנט נמסר בתגובה: "המטבע עושה כעת את דרכו חזרה לישראל אחרי שליחות ציונית בפני עשרות מיליוני אמריקנים. למטבע שלום. בפעם הבאה, לשכת השר תקפיד להודיע על יציאת המטבע לחו"ל". עוד נמסר כי "המטבע נקנה כחוק בחנות עתיקות מוכרת וברישיון, מה שמוכיח את המשפט העתיק - למטבע שני צדדים".

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

לקריאה נוספת
צפו: בנט שלף מלפפון ושיבח את החדשנות הישראלית
בנט מבהיר: "נטיל וטו על חוקים שנוגדים את ההלכה"
תגלית בת 1,700 שנה: כתב קללה של מכשף בעיר דוד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully