וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: בנט שלף מלפפון ושיבח את החדשנות הישראלית

בנאומו בכנס, סיפר שר הכלכלה על התדמית של ישראל בחו"ל וכיצד בהודו הכפילו את גידול המלפפונים הודות לסיוע טכנולוגי ישראלי. "אתם לא מבינים איזו עלייה לרגל יש אלינו"

יח"צ - חד פעמי

שר הכלכלה, נפתלי בנט, נשא דברים הבוקר (חמישי) בכנס אלי הורביץ לכלכלה ולחברה (פורום קיסריה) באילת, לאחר נאומו של שר האוצר יאיר לפיד. בנט התייחס לישראל כאל מוקד לעלייה לרגל בנושא החדשנות. "כל העולם תקוע בצמיחה, בבעיית פריון, כולם רוצים לראות את הנס הישראלי", אמר.

בנט סיפר על ביקור שערך לאחרונה בחווה בהודו שפועלת בסיוע ישראלי: "היה שם דוקטור הודי, שסיפר לי שעד לפני שנתיים, על כל מטר רבוע הם ייצרו קילו אחד של מלפפונים, היום החקלאי הממוצע מייצר עשרה קילו מלפפונים במטר רבוע. זו מדינת ישראל, זה הנראטיב". בשלב זה, שלף בנט מלפפון והציג אותו לקהל, והמשיך: "דמיינו שלא היו לנו רק 10 חברות חקלאיות בהודו, אלא 800, וגם בסין ובאפריקה. יש שינוי בנראטיב, אתם לא מבינים איזו עלייה לרגל יש אלינו בנוגע לחדשנות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו מדינת ישראל. זה הנרטיב" השר בנט והמלפפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בעיני חדשנות זו התובנה, התעוזה להסתכל בגדול", המשיך השר בנט. "כשהיה את גל התינוקות שהושארו בקיץ באוטו ומתו, כולנו אמרנו שצריך לפתח מחזיק מפתחות שמצלצל. אבל מי עשה עם זה משהו? זה לא שווה כלום אם זה לא מתורגם למעשה". בנט המשיך ותיאר את הברית שלו עם יאיר לפיד כחדשנות: "הסכמנו לשים בצד את המחלוקות הפוליטיות הוותיקות. זאת חדשנות. אנשים חושבים שהפייסבוק והסרטונים זה גימיק, זה לא, זה כאן כדי להישאר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"זה מה שקורה כשהשכל בישבן"

חבר הכנסת אחמד טיבי הגיב להצגת המלפפון של בנט: "יש בעיה בעולם המושגים של השר נפתלי בנט – מלפפון, רסיס, ישבן. זה מה שקורה כשהשכל בישבן".

היום השני של הכנס כולל את המושב השני, תחת הכותרת "חדשנות והשירות הציבורי", ובמסגרתו נערכים סדנאות ודיונים בנושאים שונים בהשתתפות השר בנט, בכירים במגזר הפרטי ומומחים. המושב השלישי ייפתח אחר הצהריים ויעסוק בנושא המאקרו-כלכלה, בהשתתפות גורמים במשרדי האוצר והכלכלה, בבנק ישראל ומומחים.

במהלך המושב הראשון של הכנס אתמול, שעסק בנושאים חינוך ובריאות, דיבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הוא קרא לא להעלות מסים על חברות ועשירים וטען כי האצת הצמיחה "תביא למיסוי הדרוש". הוא הביע התנגדות נחרצת להגדלת הגירעון והתייחס גם לצורך בהעלאת תקציב הביטחון באומרו שיש לעשות זאת באמצעות הגדלת הצמיחה. "האיום הביטחוני שלנו הוא כמו של שתי מעצמות יחדיו, אבל אין לנו תל"ג של שתי מדינות, ולכן הדרך היחידה לממן את הוצאות הביטחון שלנו זה על ידי צמיחה כלכלית, לא על ידי מיסוי יתר או קבלת כספים מאחרים", אמר ראש הממשלה.

לפיד, מצדו, התייחס בדברי הפתיחה שלו למושב הנוכחי של הכנס לפער בין הצמיחה במשק לבין העלייה בשכר האזרחים בשנה האחרונה, ואמר כי האנשים שבנו את הכלכלה הישראלית לא הרוויחו מזה כלום. "העשירים התעשרו עוד יותר, העניים עניים יותר, בני ה-30 של היום הם הדור הראשון של הישראלים שחיים פחות טוב מההורים שלהם. ולא רק זה, הם גם חיים על חשבון ההורים שלהם ותקועים עדיין בבית של ההורים שלהם. את זה צריך לשנות", ציין לפיד.

בנוסף, לפיד התייחס לצורך בתשתיות לחדשנות. "ישראל כיום היא לא מדינה דיגיטלית. אנחנו צריכים לזרז את פריסת הסיבים האופטיים על כל המדינה ואנחנו צריכים לעבור לדור-4 בסלולר", ציין השר. "לא יכול להיות שחברות בינלאומיות נמנעות מלהביא הנה פרויקטים גדולים של פיתוח רק כי אין פה תשתית של דור-4 או פריסה מספקת של אינטרנט אולטרה-מהיר. בטווח הארוך, זה יהרוג את התעשייה".

לקריאה נוספת
לפיד: יש לתת הקלות מס למעמד הביניים ולא לעשירים
נתניהו: אסור להעלות מסים לחברות ועשירים
בנט השתלח בח”כים מהשמאל: ”הפכתם לפיגוע כלכלי”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully