וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט השתלח בח"כים מהשמאל: "הפכתם לפיגוע כלכלי"

21.10.2013 / 17:34

שר הכלכלה הביע תמיכה בהקלות במס לחברות, וזכה בגל ביקורת מחברי אופוזיציה. "אם נבריח עובדים, נמצא גלי אבטלה שלא נראו כמותם", אמר. ח"כ כבל תהה: "בגללנו נסגרו מפעלים?"

ערוץ הכנסת

מהומה בכנסת: שר הכלכלה נפתלי בנט התעמת היום (שני) עם חברי כנסת מהאופוזיציה, שהתפרצו לנאומו במליאת הכנסת, ואמר להם: "הפכתם להיות פיגוע כלכלי למדינת ישראל". בנט תמך בדבריו בגביית מס נמוכה מחברות זרות, כדי לשכנען להקים בישראל מפעלים ולייצר מקומות עבודה. "יושבת לה חברה בטקסס, והיא צריכה להחליט איפה היא מקימה את המפעל הבא. היא תחליט לעשות את זה איפה שנוח, אתם לא מבינים שאם היא לא תבוא לפה לא יהיו 3,000 עובדים, מס הכנסה ועובדים במעגל הבא, כל זה לא מעניין אתכם", האשים בנט.

ח"כ איתן כבל (העבודה) התייחס לחברה שהקים בנט, ואמר לו: "אדוני השר, זה מקסים שהחברה שלך הצליחה לעמוד על הרגליים ועוד יותר מקסים שאתה מעסיק 300 עובדים. בסופו של עניין, זכור כי בזכות אותם עובדים יש לך את החברה הזאת. זה לא שחור ולבן". "אם אנחנו נבריח מפה עובדים בגלל הפופוליזם שלכם, נמצא פה גלי אבטלה שלא נראו כמותם, אבל אתם תרוויחו את הכותרות", אמר בנט.

"מתחילת השנה השקענו 80 מיליון שקלים לשיווק קרקעות באזורי תעשייה בפריפריה", המשיך בנט, "השקענו 170 מיליון שקלים ב-48 מפעלים בפריפריה". ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) התפרץ לדבריו ותהה: "איפה המיליארדים?". בנט המשיך בדבריו ותקף את ח"כ זהבה גלאון (מרצ): "התפיסות שלך כל-כך מיושנות. תפסיקו לבלום יצירת מקומות עבודה, כמה מפעלים לא הוקמו בישראל בגלל התפישה הזאת? כמה עובדים לא עובדים בגלל התפישה הזאת?". "בגללנו נסגרים מפעלים?", תהה כבל בתגובה.

"אנחנו לא נגד המעסיקים, אנחנו נגד חזירות של בעלי הבתים ונגד ניהול כושל שאת המחיר על כשלונם משלם העובד", אמר ח"כ כבל לאחר העימות. "תפקידנו להגן על האיש העובד המבקש רק לפרנס את משפחתו בכבוד. נמצאו האחראים למשבר החברתי, ושוב זו האופוזיציה. זה בהמשך להודעת אחיו של בנט, שר האוצר, משבוע שעבר שהאשים את האופוזיצייה במשבר הדיור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully