וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למשטרה: שלום דומרני ישוחרר למעצר בית

בית המשפט הורה לשחרר את העבריין ו-7 מאנשיו, החשודים שסחטו את "הרנטגן" כדי להטות את תוצאות הבחירות בנתיבות, למעצר בית בן שבועיים. לבקשת המשטרה, הוחלט לעכב את השחרור

צילום: יוסי אלי, עריכה: יאיר דניאל

עשרה ימים לאחר שנעצר בחשד לסחיטה באיומים, הורה היום (רביעי) בית משפט השלום בראשון לציון לשחרר את ראש ארגון הפשע שלום דומרני למעצר בית בן שבועיים. השופט, מנחם מזרחי, הורה לשחרר למעצר בית למשך 14 ימים גם שבעה מאנשיו של דומרני, החשודים כי סחטו באיומים את הרב יעקב איפרגן ("הרנטגן") בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות בנתיבות. עם זאת, לבקשת המשטרה, הוחלט לעכב את ביצוע ההחלטה.

"צודקים באי כוח החשודים ואכן אין עוצרים אדם רק משום המוניטין שלו ויש להוכיח כללים ברורים, בהם קיומן של ראיות, התקדמות חקירתית ועילת מעצר ברורה", הסביר השופט מזרחי את החלטתו. הוא הוסיף כי "עניין זה ראוי שירבוץ לפתחה" של המשטרה.

עורך הדין משה שרמן, המייצג את דומרני, העריך לאחר החלטת בית המשפט כי לא יוגש כתב אישום נגד מרשו. "אם יוגש כתב אישום, זה מכורח המציאות ולא מכורח הראיות", אמר והוסיף כי אם יוגש כתב אישום, הוא ידאג להוציא את דומרני זכאי.

עו"ד רועי אטיאס, המייצג את מומי קצנטיני אחד מאנשיו של דומרני שנעצרו, מסר בתגובה: "החלטה מביכה מאוד למשטרת ישראל שלמעשה קובעת שלא התבצעה כל עבירה ואף להיפך, דומרני ניסה להשכין שלום בין חצרות רבנים. מפחיד לחשוב שיחידת עילית של המשטרה 'להב' מנתבת את מירב המשאבים שלה בנושאים כאלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשד: סחיטה באיומים על רקע הבחירות המקומיות. דומרני ו"הרנטגן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, המשטרה בודקת חשד שלפיו העבריין מיכאל חזן סייע לדומרני בפרשה. חזן לא נעצר מאחר שהוא שוהה בחו"ל. הבוקר נעצר אחד ממקורביו של חזן, הנחשב ל"מוציא לפועל" בסביבתו של דומרני. חזן זכור מפרשת סחיטת אמרגנה של מרגלית צנעני ב-2011, והוא מקושר גם לראש ארגון הפשע עמיר מולנר.

על פי החשד, דומרני ואנשיו סחטו את "הרנטגן" בניסיון להביא לבחירתו מחדש של ראש העיר יחיאל זוהר. יום לאחר מעצרם, נעצר גם הרב יורם אברג'ל, יריבו של הרב איפרגן, בשל חשד למעורבותו בסחיטה. לפי החשד, אנשי דומרני ניתקו את החשמל והמים במוסדותיו של הרב המפורסם במהלך הבחירות והציקו לאברכי הכולל שבנשיאותו. כפי הנראה, הסיבה למעשים הינה תמיכת הרב במתחרה של זוהר בבחירות - אייל מסיקה.

ביום ראשון שוחרר גם הרב אברג'ל למעצר בית בן 15 ימים מחוץ לנתיבות. הערב הוא התייחס לראשונה לפרשה. "עתיד להסתבר כי הכל 'עורבא פרח'", אמר הרב. "קמה פרשה בצעקה גדולה, אך היא עתידה להסתיים בקול דממה קלה". לדבריו, "דינא דמלכותא דינא, עלינו להמשיך בתפילות ובצדקה ולהמעיט בהרמות קול ודגלים. אני סומך על מערכת המשפט ועל המשטרה שיגיעו לחקר האמת ויוציאו צדק תחת ידם".

עוד בפרשה:
פרשת דומרני: הרב אברג’ל נשלח למעצר בית מחוץ לעירו
דומרני התריס: למשטרה אין הקלטות שסחטתי, אני זכאי
מאות הפגינו למען הרב אברג’ל: ”לא יסולח למשטרה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully