וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסוי המוצלח ב"שרביט קסמים": "עשינו היסטוריה"

20.11.2013 / 15:22

גורמים שונים במערכת הביטחון לא הצליחו להסתיר את התרגשותם בשל ההישג שנרשם הבוקר בניסוי השני במספר במרכיב המיירט של מערכת ההגנה מפני טילים. "הכול עבד בצורה מושלמת"

צילום: באדיבות משרד הביטחון

במערכת הביטחון הביעו סיפוק בעקבות הניסוי המוצלח שנערך הבוקר (רביעי) בשדה ניסויים בדרום הארץ במערכת ההגנה מפני טילים "שרביט קסמים". ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, סגן-אלוף (במיל') יאיר רמתי, לא הצליח להסתיר את שמחתו לאור ההישג שנרשם בניסוי השני במספר במרכיב המיירט של מערכת ההגנה, והראשון של כלל מרכיבי המערכת.

ניסוי יירוט מוצלח ראשון למערכת "שרביט קסמים". משרד הביטחון
צפויה להיכנס לשירות מבצעי לקראת 2016. שיגור מערכת היירוט "שרביט קסמים" בניסוי בנובמבר 2012/משרד הביטחון

"מדובר במערכת המסוגלת לטפל במכלול האיומים תלולי המסלול ארוכי הטווח על המדינה, מהגראד עד הסקאד", אמר רמתי, והוסיף: "העבודה הזו לאורך שנים בפיתוח טכנולוגיות חלוציות מביאה בסופו של דבר לפגיעה במטרה ישירה בדיוק במקום שאתה רוצה. זה תמצית הפעילות שלנו". גם ראש מנהלת מערכות הגנה מטילים ברפאל, אלוף-משנה (במיל') פיני יונגמן הביע סיפוק מההישג. "מימשנו ניסוי מוצלח באופן מלא. אפשר לומר שכל המערכות עבדו בצורה מושלמת. בימים הקרובים אנו נתחקר עד הסוף את כל תת-המערכות המורכבות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"סוס העבודה" העיקרי מול טילים ארוכי טווח

היירוט המוצלח שערכה מנהלת חומה של המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת), בשיתוף הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), מצטרף ליירוט מוצלח נוסף שנערך בשנה שעברה. מערכת ההגנה אף צפויה להיכנס לשירות מבצעי לקראת 2016. ואולם במערכת הביטחון מסרבים לחשוף את לוח הזמנים המדויק.

ניסוי היירוט של מערכת שרביט קסמים, נובמבר 2012. משרד הביטחון
תיבחן גם האפשרות לשדרגה ליירוט מזל"טים. מערכת שרביט קסמים, נובמבר 2012/משרד הביטחון

מערכת ההגנה צפויה לשמש "סוס עבודה" עיקרי של מערכת ההגנה של הצבא מול טילים כבדים וארוכי טווח. בעתיד תיבחן גם האפשרות לשדרגה ליירוט מזל"טים. בניגוד למערכת כיפת ברזל, הפועלת ברדיוס קרוב יחסית, שרביט קסמים תוצב בכמה נקודות קבע שיכסו את כל שטח המדינה.

בשעות הבוקר הושלמו ההכנות שנמשכו כשנה לקראת הניסוי, שמהווה שלב מהותי בהכנסתה של מערכת ההגנה לשירות מבצעי. במהלך הניסוי שוגרה מטרת דמה ממרחק, ומערכת המעקב של המערכת – "קלע דוד" – הנחשבת לגולת הכותרת הטכנולוגית של הפרויקט, איתרה אותה ו"ננעלה" עליה. בשלב זה החל המיירט את פעולתו, עקב אחר המטרה ופגע בה פגיעה ישירה.

לא רחוק משם, במרכז הבקרה, פרצו בתגובה בצהלות שמחה עשרות אנשי מערכת הביטחון, ובהם אנשי רפאל, הנחשבת לקבלן הראשי של הפרויקט, וכך גם השותפים האמריקנים לניסוי. "עשינו היסטוריה עם טכנולוגיה של הדור הבא", סיכם יונגמן בסיפוק.

עוד על הניסוי של מערכת הביטחון
ניסוי שני מוצלח למערכת ההגנה "שרביט קסמים"

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully